تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۳۶۳۱۲
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

92 درصد کارکنان اداری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بومی هستند / نیمی از پست های دادگستری خالی است

۰
92 درصد کارکنان اداری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بومی هستند
کبنا ؛معاون منابع انسانی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 74 درصد قضات و 92 کارکنان اداری بومی استان هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (8 تیرماه 1400) معاون منابع انسانی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه به تلاشهای ارزنده‌ای که در سال 1399 در حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و امور فرهنگی دادگستری استان انجام گرفته پرداخت.
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمدمهدی صالحی با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به موفقیت‌های این معاونت در سال گذشته اشاره کرد.
معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان اظهار کرد: علیرغم کمبود شدید نیرو و امکانات و خالی بودن قریب نیمی از چارت اداری و قضایی در سطح حوزه‌های قضایی استان، لکن به لطف و مدد الهی و تلاش مضاعف و بلکه جهادی همکاران سخت کوش بویژه در طول یکسال گذشته توفیقات مهمی حاصل گردیده و عملکرد دادگستری استان در سطوح مختلف ارتقاء چشمگیری داشته است.
صالحی به آموزش در دادگستری استان به عنوان موضوعی تحول آفرین اشاره نمود و گفت: 5 هزار و 602 نفر از همکاران اداری و 46 هزار و 164 نفر ساعت آموزش دیده‌اند، که البته توأم با رشد کیفی و عمدتاً استفاده از اساتید مجرب و صاحب نظر کشوری بوده است.
وی افزود: ارتقاء سطح کمی و کیفی نشست‌های آموزشی برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی مجازی استانی و کشوری با میزبانی استان کهگیلویه و بویر احمد، افتتاح کتابخانه، بروز رسانی فرایند اعمال رتبه و طبقه همکاران محترم اداری به منظور ارتقاء سطح انگیزه و دلگرمی آنان جهت عملکرد بهینه و هرچه بهتر و نیز راه اندازی بایگانی الکترونیکی پرونده‌های پرسنلی همکاران از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان در سال گذشته به شمار می‌رود.
معاون منابع انسانی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص تشکیلات قضایی استان با بیان اینکه تعداد 13 حوزه قضایی برای استان مصوب شده که 11 حوزه دایر و فعال هستند به تعداد پست‌های قضایی و اداری مصوب اشاره کرد و افزود: از تعداد 224 پست قضایی مصوب برای استان 126 پست متصدی و 98 پست بلاتصدی هستند.
وی گفت: 56 درصد از پست‌های قضایی استان بلاتصدی هستند و در سال گذشته تعداد 9 نفر همکار قضایی در استان جذب شده‌اند.
صالحی در خصوص پست‌های اداری نیز اظهار کرد: تشکیلات اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1399 شامل 1366 پست مصوب می‌باشد. که تعداد 605 پست مصوب در سال 1399 (به میزان 44 درصد) دارای تصدی و 627 پست اداری (به میزان 56%) نیز بلا تصدی می‌باشد.
معاون منابع انسانی دادگستری استان گفت: 74% از قضات و 92% از کارکنان اداری دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد بومی استان می‌باشند.
از تعداد کل 126 پست قضایی دارای تصدی، 94 نیروی قضایی بومی استان که معادل 74% و 32 نیروی قضایی 26% غیر بومی درحال انجام خدمت می‌باشند. همچنین از تعداد 586 پست اداری دارای تصدی، 542 نفر نیروی اداری بومی معادل (92%) و 44 نفر نیروی اداری غیر بومی معادل (8%) درحال انجام خدمت می‌باشند.
تبدیل وضعیت کارکنان اداری در سال 1399
صالحی گفت: در سال 1399 مجموعاً تعداد 40 تبدیل وضعیت نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی انجام شده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان با اظهار اینکه در سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا تعدادی از همکاران قضایی و اداری به این بیماری مبتلا شدند، افزود: در سال گذشته اقدامات کرونایی برای این همکاران انجام شد که شامل:
تهیه و جمع آوری آمار مربوط به همکاران مبتلا به کرونا (شامل تاریخ ابتلا و نوع بستری و محل خدمت و..) به تعداد 350 نفر همکار مبتلایان.
دریافت و بررسی گواهی‌های تست مثبت همکاران کرونا و بایگانی الکترونیک آنها پیگیری و بررسی مصوبات ستاد کرونای استان و ستاد ملی کرونای کشور
دریافت و بررسی بخشنامه‌های مربوط به شرایط کرونا مانند بخش نامه‌های دورکاری و ... .
وی در خصوص انتصاب، ارتقاء (رتبه و طبقه) همکاران اداری در سال 1399 بیان داشت: تعداد 80 انتصاب و 312 طبقه و 120 رتبه همکاران در سال گذشته مجموع اقدامات درخصوص انتصاب و ارتقا، (رتبه و طبقه) و انتقالی کارکنان در سال 1399 به تعداد 512 مورد بوده است.
صالحی با اشاره به اینکه حوزه آموزشی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از اقدامات خوب این معاونت در سال گذشته بوده است در خصوص آموزش‌های ضمن خدمت قضایی اظهار داشت: با شناسایی مسائل و مشکلات مبتلابه و نتایج حاصل از بازرسی‌های آموزشی و کسب نظر همکاران محترم در حوزه‌های قضایی و مرکز استان (از طریق نیاز سنجی آموزشی) و با در نظر داشتن قوانین اخیرالتصویب هر ساله اقدام به طرح و پیشنهاد دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شغلی برای قضات دادگستری استان نموده که پس از تصویب کمیسیون برنامه ریزی آموزشی دادگستری استان در سال 99 تعداد 17 دوره آموزش غیرحضوری با شرکت تعداد 651 نفر دوره شرکت کننده از قضات دادگستری استان برگزار و در این دوره‌ها جمعاً 5 هزار و 602 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است.
 وی در خصوص آموزش کارکنان اداری نیز گفت: اجرای آموزش‌های شغلی و همچنین آموزشهای اختصاصی، فناوری اطلاعات، بهبود مدیریت، مشترک اداری و عمومی برای تمامی رشته‌های شغلی کارکنان اداری، بطوریکه هر کارمند با توجه به پست سازمانی و رشته شغلی خود در طول هر سال ساعات آموزشی مورد نیاز خود را با موفقیت سپری نموده‌اند و در سال 99 تعداد 53 دوره آموزشی مصوب قوه قضائیه و با شرکت تعداد 3861 نفر دوره شرکت کننده از کارکنان اداری حوزه‌های قضایی استان و بمیزان 46164 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است.
این مقام قضایی به نشست‌های قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در سال 99 تعداد 24 جلسه نشست قضایی عمومی و مشترک در سطح حوزه‌های قضایی استان برگزار و تعداد 332 نفر دوره شرکت کننده در این نشست‌ها به میزان 664 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است. ضمناً رونمایی از اولین جلسه کتاب نشست‌های قضایی دادگستری استان با شرکت 80 نفر و بصورت ویدیو کنفرانس برگزار گردیده است. در سال 99 تعداد 2 فقره نقد رأی قضایی و با شرکت 140 نفر شرکت کننده و 560 نفر ساعت آموزش بصورت مجازی برگزار و اجرا گردیده است.
صالحی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در پایان با بیان اینکه آموزش اعضای شورای حل اختلاف نیز از دیگر فعالیت‌های آموزشی این معاونت بوده اظهار کرد: در سال 99 تعداد 27 دوره آموزشی جهت اعضای شوراهای حل اختلاف استان و با شرکت تعداد 1450 نفر دوره شرکت کننده برگزار و در این دوره‌ها جمعاً 25150 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است. در سال 99 کتابخانه آموزش دادگستری استان با ثبت 2 هزار و 739 عنوان کتاب و بیش از 5 هزار و 556 جلد انواع کتب حقوقی تخصصی و عمومی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1