تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۳۶۰۷۲
کبنانیوز گزارش می دهد

آقای مدیرکل بلوط‌های شبلیز ایستاده می‌سوزند، بالگردتان نوش دارو بعد از سهراب نشود ( + فیلم )

۲
۰
آقای مدیرکل بلوط‌های شبلیز ایستاده می‌سوزند، بالگردتان نوش دارو بعد از سهراب نشود ( + فیلم )
کبنا ؛ جنگل‌های بلوط شبلیز شهرستان دنا از روز چهارشنبه طعمه حریق شد و به علت سقوط کنده‌های آتشین، شعله‌های آتش دو باره در دامن کوه‌های شبلیز شعله‌ور شد. در حالی که سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش می‌سوزد، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌کنند اگر بالگرد لازم باشد به منطقه اعزام می‌شود. مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید کرده در صورت نیاز بالگرد اعزام می‌شود. گاهاً دست به دست کردن مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش سوزی‌ها باعث نابودی اراضی ملی و سرمایه‌های این استان می‌شود و اقدامات آنها، مصداق نوش دارو بعد از مرگ سهراب است. مهار آتش سوزی جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گاهاً به دلیل نبود تجهیزات کافی و صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی چند شبانه روز به طول می‌انجامد.
به گزارش کبنا، قربانعلی فلسفی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا در این باره، اظهار داشت: آتش سوزی منطقه شبلیز در شهرستان دنا همچنان ادامه دارد.
فلسفی افزود: آتش در جنگل‌های منطقه چالل و شبلیز شهرستان دنا از ظهر روز چهارشنبه دوم تیر ماه به علت سقوط کنده‌های باقی مانده از آتش دوباره شعله‌ور شده است.
وی اظهار کرد: صبح امروز ۳۰ نفر نیروی تازه نفس برای مهار کامل آتش به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و تا مهار کامل آتش منطقه را ترک نخواهیم کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا در خصوص علت آتش سوزی خاطرنشان کرد: یک دامدار که در حال تهیه علوفه برای دام‌های خود بود جهت درست کردن چای آتش روشن می‌کند این آتش گسترش می‌یابد و به عرصه‌های منابع طبیعی سرایت می‌کند.
فلسفی تصریح کرد: منطقه محل آتش‌سوزی صعب العبور و دارای شیب تند است نیروها برای رسیدن به محل آتش سوزی باید حدود ۳ ساعت پیاده روی کنند.
وی با بیان اینکه منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شده دارای پوشش جنگلی پر پشت و غنی بلوط است، عنوان کرد: طبق برآورد اولیه تا کنون حدود ۵۰ هکتار جنگل بر اثر این آتش سوزی از بین رفته است.

 
فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است

 غلام‌حسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه آتش‌سوزی شبلیز تحت کنترل است، گفت: در صورت نیاز بالگرد به منطقه اعزام می‌شود.
شعله‌ور شدن آتش در شبلیز دنا با سهل‌انگاری مردم/ اعزام بالگرد به منطقه
حکمتیان‌اصل افزود: سهل‌انگاری مردم موجب شعله‌ور شدن آتش در جنگل‌ها و مراتع شبلیز شد که بلافاصله دو اکیپ از نیروهای منابع طبیعی دنا و دو اکیپ از بویراحمد به منطقه اعزام شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد که خود در منطقه حضور دارد، افزود: دو اکیپ واکنش سریع از استان به همراه نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند.
حکمتیان‌اصل بیان کرد: آتش‌سوزی هم‌اکنون تحت کنترل است و در صورت شدت آتش‌سوزی با پیگیری‌های استاندار امروز بالگرد به منطقه اعزام می‌شود.

 
زبانه‌های های آتش در میان درختان و مراتع شبلیز دنا همچنان شعله ور است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل و مراتع شبلیز واقع در شهرستان دنا که روز گذشته آغاز شده، پس از یک بار مهار شدن در بامداد امروز، دوباره شعله ور شده و همچنان در آتش می‌سوزد.
محمد محمدی اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شبلیز واقع در شهرستان دنا از ساعت ۱۴ ظهر روزچهارشنبه گزارش شده است.
وی افزود: بلافاصله نیروها از ادارات مرتبط منابع طبیعی و امدادی، هلال احمر، محیط زیست، تشکل‌های مردمی، از شهرستان‌های (بویراحمد، دنا و پاتاوه) به محل اعزام شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بامداد امروز حدود ساعت سه آتش سوزی درختان و مراتع شبلیز مهار شد اما به دلیل وزش باد شدید این آتش سوزی دوباره از ساعت ۴ صبح شعله ور شده است.
محمدی عنوان کرد: نیروهای ستادی و امدادی همه پای کار هستند تا آتش سوزی را مهار کنند و به این نیروها اعلام شده تا در صورت نیاز بالگرد برای آن‌ها فرستاده شود.
وی ادامه داد: هیچ مشکلی برای تأمین بالگرد برای مهار این آتش سوزی وجود ندارد و در صورت نیاز حتماً اعزام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دسترسی به محل آتش سوزی در منطقه شبلیز دنا حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی دارد.
منطقه شبلیز در بخش پاتاوه شهرستان دنا قرار دارد. این منطقه در ۸۷ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در شمال شرقی این استان و در ارتفاعات رشته کوههای زاگرس واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سوئ مدیریت در منابع طبیعی بیداد می کند
مردم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا باید به مسئولان خسته نباشید گفت که در سیاست غرق شدند و باندبازی را در دستور کار خود قرار دادند ولی نمی دونند تنگ برایی و شبلیز کجاست ؟
شمایی که در تعصبات قومی و قبیله ای غرق شدی و انسانیت را فدای جغرافیا و قبیله کردی خدا قوت شمایی که گفتید آتش خودش خاموش میشه بله درست گفتید جایزتو نگرفتی شمایی که امکاناتو متمرکز کردید در یه نقطه خداوند به راه راست هدایتت کنه چی بگم از شما که عاقبت اعمال خود را در نظر نگرفتید
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال ...
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فایل های مرتبط
1