تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۳۵۹۵۸
کبنانیوز گزارش می دهد

سکوت و دست خالی مسئولان بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در مورد کمبود واکسن

۱
۰
سکوت و دست خالی مسئولان بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در مورد کمبود واکسن
کبنا ؛
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود واکسن کرونا در استان گلایه‌مند و نگران هستند.
به گزارش کبنا نیوز، بیشتر واکسن‌های تولید شده برای کرونا حداقل ۲ دوز هستند. در این میان با تزریق دوز اول ایمنی در سطح پایین ایجاد می‌شود و تزریق دوم، حفاظت و ایمنی در حد مطلوب می‌کند.
از اوایل اردیبهشت ماه واکسیناسیون عمومی در کل کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد و به دلیل کمبود واکسن، واکسیناسیون برای افراد اولویت بندی شد.
با این حال، مشکل کنونی اینجاست که خیلی از افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند با مراجعه برای تزریق دُز دوم با دست خالی و پاسخ منفی از طرف کادر بهداشت و درمان مواجه می شوند. از طرفی عده ای از افراد بالای 70 سال، با وجود اینکه داوطلب بودن برای تزریق، واکسن خود را دریافت نکرده اند و حالا با نبود واکسن کرونا چه برای دز دومی ها و چه برای افراد سن بالایی که تاکنون تزریق نکرده اند مواجه شده ایم و زمان نیز در حال گذر است.
فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن چینی نهایتا ۲۸ روز است و افراد باید حتما ۲۸ روز بعد از دز اول، دز دوم را بزنند. فاصله بین دو دز واکسن بهارات هندی نیز ۲۸ روز است.
همچنین واکسن اسپوتنیک روسی نیز دو دز دارد و فاصله بین دو نوبت تزریق آن از ۲۱ روز تا ۹۰ روز است. از دیگر واکسن‌های وارداتی واکسن آسترازنکاست که فاصله دو نوبت تزریق آن بین ۴ تا ۱۲ هفته است. یعنی بین یک تا سه ماه.
 
بر این اساس افرادی که واکسن چینی سینوفارم زده‌اند، باید در روزهای گذشته واکسینه می‌شدند اما افرادی که اسپوتنیک و آسترازنکا زده‌اند حدود دو ماه دیگر می‌توانند صبر کنند. اما مساله این است که نیمی از واکسن‌های وارد شده به ایران از نوع چینی است و فاصله تزریق دز اول و دوم آن فقط ۲۸ روز است.
الان از 28 روز گذشته است و آنطور که گفته شده، دوز دوم واکسن اثری نخواهد داشت. بی برنامگی و سکوت مسئولان بهداشت در قبال این موضوع قابل تأمل است.
اینکه چرا مدیریت توزیع واکسن با مشکل روبرو شده موضوعی است که مسئولان استانی و کشوری باید به آن پاسخ دهند!
حتی اگر توزیع و تزریق واکسن در هفته آینده با استفاده از واکسن کووبرکت شروع شود تکلیف کسانی که منتظر دز دوم بوده اند و واکسن شان تزریق نشد، چه می شود؟ سهم کهگیلویه و بویراحمد از واکسن چه میزان است؟

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دانشگاه کدام دانشگاه مایک دانشگاه داریم انهم خانواده واقوام ومنسوبین
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
فایل های مرتبط
1