کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کمیته امداد استان؛

اجرای مرحله دوم طرح یاس در کهگیلویه و بویراحمد

30 خرداد 1400 ساعت 13:57

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم طرح یاس(یاران آسیب ستیز) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی برای مددجویان این نهاد در استان اجرا شد.


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم طرح یاس(یاران آسیب ستیز) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی برای مددجویان این نهاد در استان اجرا شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (30 خرداد 1400) قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اجرای طرح یاس با مشارکت این نهاد و جمعیت هلال‌احمر، گفت: کمیته امداد با همکاری جمعیت هلال‌احمر به‌صورت مشترک طرحی را به نام طرح یاس طراحی کرده است که در آن مددجویان کمیته امداد امام به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها سازمان‌دهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی و اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند.
وی ادامه داد: مددجویان شرکت‌کننده در طرح یاس دوره‌هایی از قبیل امداد و کمک‌های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌های زندگی و مشاوره گروهی را فراگرفته‌اند و از ظرفیت آن‌ها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.
مبشری با اشاره به اینکه سال گذشته 50 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول طرح یاس شرکت کردند، گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز دختر امسال 285 نفر از دختران مددجوی این نهاد در مرحله دوم طرح یاس شرکت کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در طرح یاس، با ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیداکرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در سطح محلی می‌شود، افزود: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند.
وی بیان کرد:  از اهداف اجرای این طرح ارتقاء عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت آن‌ها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است.

 


کد مطلب: 435908

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435908/اجرای-مرحله-دوم-طرح-یاس-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1