تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۵۲۵۹
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

بدعهدی کواکس در تامین واکسن/ کووبرکت در انتظار صدور مجوز

۰
بدعهدی کواکس در تامین واکسن/ کووبرکت در انتظار صدور مجوز
کبنا ؛
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به بدعهدی کواکس در تامین و تحویل واکسن گفت: واکسن کووبرکت در صورت صدور مجوز از جانب کمیته های مربوطه، به طرح واکسیناسیون وارد می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان قم با تشکر از عملکرد استاندار قم و ستاد مبارزه با کرونا در این استان گفت: عملکردها حاکی از این است که به روند باثباتی رسیدیم.
معاون وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون گفت: منبع تأمین واکسن‌هایی که تا الان تزریق شده خارج از کشور بوده است ولی با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین واکسن در دنیا وجود دارد، اوایل هفته گذشته قرار بود در حدود ۳ میلیون دوز واکسن به دست ما برسد که متأسفانه محقق نشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: همچنین واکسن‌هایی که از سبد کوداکس خریداری کردیم هنوز به طور کامل تعهد خود عمل نکرده‌اند و تحویل نداده‌اند.
رئیسی درباره فاز دوم واکسیناسیون گفت: فاصله بین دو فاز تزریق واکسن را می‌توان افزایش داد اما قطعاً تأمین واکسن برای دوز دوم را در هفته آینده انجام خواهیم داد و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.
معاون وزیر بهداشت گفت: افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند می‌توانند بین ۴ تا ۸ هفته بعد و افرادی که واکسن اسپوتنیک دریافت کردند، بین ۴ تا ۱۲ هفته بعد می‌توانند با خیال راحت دوز دوم را دریافت کنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بر اساس گروه سنی‌هایی که اعلام کردیم، گروه ۷۰، ۷۵ و ۸۰ سال به بالا را انجام دادیم و گروه‌های پایین‌تر یعنی ۶۵ تا ۷۰ سال را به علت تکمیل فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های ۷۰ سال به بالا هنوز شروع نکرده‌ایم.
رئیسی افزود: به محض رسیدن محموله جدید، واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا را هم شروع خواهیم کرد؛ در هفته آینده نتایج واکسیناسیون تولید داخل کووبرکت آماده خواهد شد و چنانچه کمیته‌های مربوطه یعنی کمیته بالینی و کمیته اخلاق، مجوزهای لازم را صادر کنند، می‌توانیم از واکسن‌های داخلی با خیال راحت در طرح واکسیناسیون استفاده کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1