تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۳۴۹۱۷
کبنا بررسی کرد

فراز و فرودهای سیاسی درخشنده پور

۰
فراز و فرودهای سیاسی درخشنده پور
کبنا ؛تأیید صلاحیت نستور درخشنده پور در انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت را باید یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی در این حوزه انتخابیه خواند.
وی که سال‌ها پیش و در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی شهردار گچساران بود حالا در یک دوره‌ی خاص و بعد از تجربه‌های مختلف مدیریتی و سیاسی مجدداً به آن حوزه انتخابیه برگشته است تا در قامت یک یک اصولگرای صاحب فن و متخصص با تجربه شانس خود را برای چیزی که در بویراحمد قبل از آن که در معرضش قرار گیرد با رد صلاحیت از دست داد مجدد امتحان کند.
درخشنده پور پیشتر و در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه بویراحمد بصورت خیلی جدی و در یک تقابل شدید با مهدی روشنفکر و زیر فشار طیف نزدیک به وی فعالیت انتخاباتی جدی و پیگیرانه داشت. اما درخشنده پور در آن مقطع صلاحیتش به تأیید شورای نگهبان نرسید. آن عدم تأیید صلاحیت پایان درخشنده پور نبود وی نشان داد عزمش برای انتخابات در یک بازه بلند مدت جزم شده است و خیلی زود در یک دیدار پر حاشیه در کنار نادر منتظریان‌نامزد طیف رادیکال اصولگرایان بویراحمد و ستار هدایتخواه لیدر اصلی این‌جریان به همراه سید مسعود حسینی از رهبران این طیف دستان هم را بالا بردند تا اگر چه درخشنده پور به تندی آماج حمله طرفداران روشنفکر قرار گیرد اما در پی یک مشروعیت سازی سیاسی برای خود بر آمده باشد که حالا مشخص می‌شود تا حدودی به آن خواسته رسیده است.
 انتخابات تمام شد و گزینه‌ای که درخشنده پور خود را رقیبش می‌دانست با رأی بالایی به مجلس رفت.
 تعطیلات ۱۴۰۰ و حضور درخشنده پور در فرمانداری گچساران بهت و تعجب همگان را در پی داشت اما حالا این بهت به دو سؤال اساسی رسیده است که اولاً شرایط انتخاباتی وی در آن حوزه انتخابیه چگونه خواهد بود و ثانیاً این تأییدیه و اعتماد بنفس ناشی از آن چه مسیر جدیدی برای درخشنده پور بوجود خواهد آورد و آیا نقطه هدف وی بویراحمد و دنا است یا موضوع دیگری؟

برای پاسخ به سؤال اول رسیدن به یک تحلیل ابتدایی نیز سخت است. رد صلاحیت دو گزینه اصلی این انتخابات و کوچ سید ناصر حسینی پور به گچساران معادلات را بهم ریخته است اما درخشنده پور قطعاً بر روی رأی برخی از نیروهای سیاسی و اجرایی که سابق با آنها ارتباط داشته است حساب کرده است و یا اینکه گزینه مورد حمایت یکی از دو طیف اصلی در آن حوزه انتخابیه شود. روزهای آینده و اتفاقات پیش رو جواب سؤال اول را روشن خواهد کرد اما برای سؤال دوم‌قطعاً هم‌پاسخ دادن راحت نیست و هم اینکه باید زمان بیشتری را به انتظار نشست. هر اتفاقی در گچساران و باشت بیفتد نگاه بلندتر درخشنده پور اما به بویراحمد است جایی که او حالا هم تا حدودی از بابت صلاحیتش امیدوار است و هم اینکه اصولگرایان و بخش‌های معتدل جامعه نظر مثبتی نسبت به وی دارند و از همه مهم‌تر می‌تواند آلترناتیوی برای روشنفکر در صورت ضعف و یا عدم اقبال طرف داران فعلی‌اش باشد. درخشنده پور نشان داده است جدی و پرامید است و هرگز از تلاش دست بر نمی‌دارد و خستگی نمی‌شناسد بنابراین او در همین انتخابات نیز تا لحظه آخر تمام راه‌های ممکن را امتحان خواهد کرد و بعید نیست هر اتفاقی برای مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در پیش باشد و او بعد از نزدیک به سه دهه رجعت دوباره به گچساران موفقیتی ققنوس وار داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1