تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۴۳۴۹۰۸
شهردار اسبق یاسوج:

سیاسی کاری مصیبت بزرگ شورای شهر شده؛ هر طایفه ای فکر می کند باید یک کاندیدا داشته باشد / شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده

۱۲
۱
هر طایفه ای فکر می کند باید یک کاندیدا داشته باشد؛ سیاسی کاری مصیبت بزرگ شورای شهر است
کبنا ؛ سه شنبه شب محمد بهرامی عضو هیئت علمی دانشگاه و شهردار اسبق یاسوج با موضوع «اهمیت شورای شهر» در لایو اینستاگرامی با میزبانی دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج شرکت کرد.
به گزارش کبنا نیوز، اهم گفته‌های بهرامی به شرح زیر است:
اهمیت تربیت مدیر
*کسی که جوهره مدیریت نداشته باشد نمی‌تواند مدیر خوبی باشد، در ایران بر روی تربیت نیروی انسانی و مدیران کار خاصی انجام نمی‌شود، در حالی که در کشورهای توسعه یافته برای پرورش مدیر و نگهداشت اینها برنامه‌های خاصی وجود دارد.
*بعضی‌ها که وارد شورای شهر می‌شوند با الزامات و قوانین شورا آشنایی ندارند.
*نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی باید با هم دیده شوند. اگر بخواهیم تک بعدی به اینها نگاه کنیم، توسعه امکان پذیر نیست.
*شهردارها برنامه‌های یکدیگر را محدود یا تعطیل می‌کنند، هر شهرداری که سر کار می‌آید پروژه‌ها و برنامه‌های شهردار قبلی را تعطیل می‌کند و برنامه‌های جدیدی را دنبال می‌کند. در حالی که فعالیت‌های این افراد باید مکمل یکدیگر باشند.
اهمیت تدوین چشم انداز و برنامه‌های بلند مدت
*باید چشم اندازهای بلندمدت و 20 ساله مشخص شود و برنامه‌های هر 4 سال شهرداری در راستای یکدیگر باشد و این نیازمند افرادی است که این برنامه را تعیین و به این برنامه و مشکلات شهری اشراف داشته باشند.
*منابع شهرداری فقط به خاطر اینکه افراد می‌خواهند تصمیمات خودشان را اجرایی کنند از بین می‌رود و پروژه‌هایی که تا 70 درصد پیشرفت داشته‌اند دچار فرسایش پروژه‌ای می‌شوند، چون شهردار جدید می‌خواهد یک سری برنامه‌ها و پروژه‌های دیگر را در اولویت قرار دهد. چون روز به روز داریم به عقب می‌رویم.
*شهرداری‌ها همیشه نباید دنبال خزانه ملی باشند، در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها، و شرایطی که دغدغه جوان‌ها اشتغال است، شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه پویا و فعال باشند. مثلاً در یاسوج طرحی که باغ‌های یاسوج مورد استفاده بخش گردشگری قرار گرفت، هم اشتغال ایجاد شد و هم به جذب گردشگر به شهر یاسوج کمک کرد.
*می‌توانیم از بخش خصوصی درآمدی بیشتر از حقوق‌های ادارات دولتی کسب کرد، شهرداری می‌تواند از ظرفیت خوب بخش خصوصی استفاده کند.
سیاسی کاری؛ مصیبت بزرگ شورای شهر
*بزرگ‌ترین و اولین مشکلی که شورای شهر برای مردم ایجاد کرده و تبدیل به مصیبت بزرگ شده سیاسی کاری در شورای شهر است و قومی و طایفه‌ای کردن شوراهای شهر است، هر طایفه‌ای فکر می‌کند باید یک کاندیدا داشته باشد، به این فکر نمی‌کنند که آیا این کاندیدا می‌تواند تصمیم گیرنده باشد؟ آیا می‌تواند وکیل مردم باشد و باعث پیشرفت همه مردم شود؟
*شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده، در حالی که شورای شهر نسبت به همه دستگاه‌ها و همه مردم وظایفی دارد، نه فقط نسبت به شهرداری وظیفه دارد.
معضل سرانه‌ها و گسترش شهرنشینی
*سرانه‌ها رعایت نمی‌شود، بر اساس برنامه‌ها، طرح جامع و طرح تفصیلی را داریم، ولی اینجا سکونت‌ها صورت می‌گیرد، شهر بصورت بی برنامه گسترش پیدا می‌کند و بعد از آن، شهرداری موظف می‌شود که شهرسازی کند و سرانه‌های فضای سبز و آموزشی و بهداشتی و ورزشی ایجاد کند، این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.
*در همه محلات مشکلات سرانه‌ها را داریم، همچنین در منطقه جنوب شهر در پل اول تا دوم بشار مشکل ترافیکی داریم. هر چقدر به جلوتر برویم به دلیل ساخت و سازهای بدون برنامه‌ی مردم، حل معضل ترافیک و حل معضل سرانه‌ها مشکل‌تر می‌شود.
*نداشتن سرانه معابر، اولین و مهمترین سرانه‌ای هست که با آن مواجه هستیم. الان در حوزه‌ها، تخصص‌ها بیشتر شده، متخصصین زیادی هم داریم، وضعیت خوبی در محله‌ها نمی‌بینیم، از نظر معبر، مشکلات زیادی در شهرک‌های مختلف داریم.
*در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، مشکل داریم. در برخی محله‌ها مدرسه و زمین ورزش یا درمانگاه نیست. از نظر تجاری و مسکونی مشکلی نداریم و زیاد هم هست. میزان فضای خالی شهرداری در زمان‌های گذشته بیشتر از کشورهای توسعه یافته بوده، با این حال، با وجود اینکه کمبود زمین نداریم ولی کمبود فضای سبز خیلی احساس می‌شود. محیط در زندگی شهروندان تاثیرگذار است و باید شرایط محیطی مطلوبی ایجاد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
سلام و درررررررررررررود بر مهندس بهرامی خودت اماده کن بخدا دور اینده خودت نماینده استان یاسوجی مردم از دولت روشنفکر خسته شدن
Iran, Islamic Republic of
سلام هزاران سلام به دکتربهرامی نماد اقتدارتاریخ بویراحمد ما طرفدارروشنفکر بودیم اشتباه بزرگی کردیم ما جان میدهیم فقط بیا بیگلری روشنفکر روبه پایانند
Iran, Islamic Republic of
درود بر ابرمرد بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا شهر تو را کم دارد
Iran, Islamic Republic of
شرفدار دلسوز و کاردان الحق که ماها تخصصی رای نخواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی خودم گردم که لعنت بر خودم باد
برای همیشه عقب افتادیم در دام افرادی که به گمانشان ۴۰ سال حقشون را خورده اند آمده اند در چهار سال چهل سال به عقب بازگردیم
Iran, Islamic Republic of
شهر به تو نیاز دارد شهر تخصص میخواهد شهر کاردان میخواهد شهر عزت میخواهد شهر جارو جنجال نمیخواهد درود بر بهرامي
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار اسبق یاسوج
(دکتر محمد بهرامی)
ناصر،روشن
Iran, Islamic Republic of
دروووود،بردکتربهرامی،نماینده دوره بعد،انشالله،ملت بویراحمد،به شماسخت،نیاز دارند
Iran, Islamic Republic of
بیا بیا که عزت بویراحمد سالهاست ازبین رفته هدایتخواه ازبین برده بودحالا برباددادش بیا که بی توافسرده ایم بخدا باهفتادهزاررای قبولی
Iran, Islamic Republic of
بیا بیا که عزت بویراحمد سالهاست ازبین رفته هدایتخواه ازبین برده بودحالا روشنفکر برباددادش بیا که بی توافسرده ایم بخدا باهفتادهزاررای قبولی
Iran, Islamic Republic of
بیا ابرمردبویراحمد که بی صبرانه منتظرتیم
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1