تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۳۴۶۲۹
انتخابات هیات رئیسه مجلس برگزار شد

«قالیباف» رئیس مجلس ماند

۰
«قالیباف» رئیس مجلس ماند
کبنا ؛ انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه دوم در دستور کار جلسه علنی امروز قرار گرفت.
به گزارش کبنا، «محمدباقر قالیباف» با کسب ۲۳۰ رأی برای دومین سال مجلس یازدهم به عنوان رئیس قوه مقننه ابقا شد.
فریدون عباسی هم دیگر گزینه برای تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی بود که ۱۸ رأی کسب کرد.
همچنین عبدالرضا مصری و علی نیکزاد که روز گذشته در انتخابات مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی از سوی اعضای این فراکسیون به عنوان نائب رئیس انتخاب شده بودند. در جلسه علنی نامزد نائب رئیسی مجلس شدند.
در صحن علنی مجلس، علی نیکزاد به ۲۰۶ رای به عنوان نائب رئیس اول و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رای به عنوان نائب رئیس دوم انتخاب شدند.
انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس 
در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی انتخاب اعضای هیئت رئیسه در اجلاسیه دوم در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

روح الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رأی، محسن دهنوی با ۱۸۴ رأی، علی کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رأی، محمد رشیدی با ۱۸۱ رأی، مجتبی یوسفی با ۱۸۸ رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۶۸ رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.
بر این اساس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سید ناصر موسوی لارگانی، سید محسن دهنوی، علی کریمی فیروزجایی، روح‌الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی، محمدرضا صباغیان بافقی، احد آزادیخواه در صحن مجلس برای کرسی دبیران نامزد شده بودند.
همچنین محسن پیرهادی نماینده مردم تهران با ۱۸۸ رأی، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران با ۱۵۶ رأی و حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با ۱۴۱ رأی به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم انتخاب شدند.
قالیباف: رو سفید هستیم
در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه گفت: «علیرغم اذعان به وجود برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یک سال خود در محضر خداوند و شما مردم عزیز ایران، خود را روسفید احساس می کنیم. وجود نقاط ضعف برای هر نهادی مخصوصا مجلس با قریب به ۲۹۰ نفر تصمیم گیر با دیدگاه و سلایق مختلف طبیعی است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: "واقعیت این است که علیرغم موانع موجود مخصوصا وجود ساختارها و رویه های ناصوابی که طی سال های متمادی در تار و پود قوه مقننه شکل گرفته است، مجلس یازدهم در سال اول فعالیت خود توانسته است در مسائل اساسی کشور وظایف اصلی خود را به درستی ایفا کند که خروجی آنها یا به عنوان قانون نهایی شده یا با جدیت و پیگیری در حال انجام کار کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون های تخصصی مجلس است."
قالیباف گفت: «سرمایه ما تجربه تلاش های سال گذشته ما است و وظیفه پیش روی ما برطرف کردن نیازهای متراکم باقی مانده از سال ها عقب ماندگی است.»
او تصریح کرد: "امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر و عقلانیت انقلابی و با ریل گذاری درست برای اقدامات دولت آینده، گره ها را از دست و پای مسئولان اجرایی کشور باز کنیم و بتوانیم در حدود اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود کمک کنیم تا اندکی از وظیفه خود را در حق مردم نجیب و صبور ایران ادا کنیم."
























 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
1