تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۳۴۵۱۵
روانبخش نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان:

هویت قومی گچساران در هیچ یک از مناظر شهری دیده نمی‌شود / شهرداری دوگنبدان با وجود درآمد متفاوت مشکل پرداخت حقوق کارگران را دارد

۱
۱
هویت قومی گچساران در هیچ یک از مناظر شهری دیده نمی‌شود
کبنا ؛نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه هویت این شهر فقط نفت نیست، گفت: گچساران یک شهر توسعه یافته و شناخته شده به عنوان شهر صنعتی و نفتی می‌باشد و متاسفانه هویت قومی ما در هیچ یک از مناظر شهری گچساران دیده نمی‌شود.
به گزارش کبنا، احمد روانبخش کارشناس ارشد شهرسازی و عضو شورای حل اختلاف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرداری دوگنبدان طی سالهای گذشته فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های عمرانی داشت و پروژه‌های موفقی را اجرا کرده، با این حال یکی از مشکلاتی که گریبان گیر شهرداری است مسئله هزینه کرد و البته درامد پایدار شهرداری نیز یکی از معضلات موجود است.
نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گچساران اظهار کرد: شهرداری منابع درآمدی متفاوتی دارد با این حال مشکل پرداخت حقوق کارگران شهرداری هنوز پابرجاست. درآمد پایدار شهرداری‌ها و کسب عوارض نیاز به بازنگری دارد.
این کارمند با سابقه شهرداری با بیان اینکه افزایش عوارض شهرداری نیاز به بازنگری دارد و نمی‌توان در شرایط گرانی عوارض را افزایش داد، گفت: علاوه بر تکیه کردن بر عوارض و مالیات، می‌توان به راه‌های جدیدی مثل ترویج گردشگری و توریسم، استفاده از ظرفیت‌های مراکز رشد برای یافتن راه‌های جدید درآمدزایی متوسل شد.
روانبخش اظهار کرد: گچساران یک شهر توسعه یافته و شناخته شده است ولی همیشه به عنوان یک شهر صنعتی و نفتی شناخته شده است، متاسفانه هویت قومی ما در هیچ یک از مناظر شهری گچساران دیده نمی‌شود. هویت شهری ما فقط نفت نیست، بلکه ما عناصر هویتی قومی مربوط به اقوام ترک و لر داریم که در شهرمان هیچ اثری از آنها را نمی‌بینیم.
روانبخش با اشاره به حرم مطهر حضرت بی‌بی‌ حکیمه(س) در شهرستان گچساران، گفت: شهرداری می‌تواند هم هویت فرهنگی قومی شهر را قوت ببخشد و هم از این ظرفیت در جهت صنعت توریسم استفاده کند.
روانبخش اظهار کرد: اینکه در جهت بهبود وضعیت گردشگری برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه یاسوج یا شبکه ملی داشته باشیم، رویکرد خوبی است ولی باید توجه داشته باشیم که هویت شهری‌مان را به گونه‌ای طرح ریزی کنیم که گویای هویت قومی ما هم باشد.
روانبخش با بیان اینکه اصل شفافیت و رسانه‌ای کردن هزینه کرد شهرداری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: شهرداری درآمد خوبی دارد ولی باید ببینیم این میزان درآمد چگونه هزینه می‌شود، اصل شفافیت چه در درآمد شهرداری و چه در تصمیمات شورای شهر اهمیت زیادی دارد، باید هزینه کرد شهرداری‌ها مشخص شود تا هم شهرداری و هم مردم با جدیت بیشتری پیگیر مطالبات خود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اوف
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1