تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۳۳۵۹۳
تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون ها؛

حرکت پرشتاب کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد

۰
حرکت پرشتاب کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مسئول ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون ها، گفت: فرهنگ زمینی است که باید محصول خوبی از آن به دست بیاوریم و با حمایت همه جانبه، هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان ایجاد شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (9 اردیبهشت 1400) علیرضا دولت آبادی در نشست مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت‌های کانون های مساجد، اظهار کرد: فضای فرهنگی از نیازهای مهم است که جامعه همواره محتاج آن است و مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه ای دارند و تاکید فرموده اند که فرهنگ را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند و دستگاه‌های فرهنگی هم افزایی داشته باشند.
وی اضافه کرد: در طول سال برنامه‌های زیادی اجرا شد مهمترین برنامه سوگواره شعر آیینی بود که ۸۹۰ شرکت کننده در سه سطح داشتیم، در مرحله پایانی شش اثر از استان‌های مختلف کشور برگزیده شد و توانستیم ظرفیت‌های استان را بیش از پیش معرفی کنیم.
دولت آبادی اظهار کرد: انتخاب روستای برتر فرهنگی استان را در چند شاخص داشتیم که بر همین اساس روستای گوشه شاه قاسم انتخاب شد، چرا که حداقل شاخص‌ها را داشت و اکنون در حال مستندسازی هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه این مستند آماده شده و از شبکه های مختلف ملی پخش شود.
وی گفت: از جشنواره عکس بچه‌های مسجد استقبال خوبی شد. همچنین دو جشنواره سرود را داشتیم و ۶ هزار جلد کتاب در بین کانون‌های مساجد استان توزیع شد و سه هزار جلد قرآن و مفاتیح در خانه‌های نور و محفل‌های قرآنی توزیع کردیم.
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری ۱۰ کارگاه آسیب اجتماعی در ۱۰ نقطه آسیب پذیر استان از جمله دیشموک، افزود: هزار و ۶۰۰ بسته گوشت بین زنان بی سرپرست و هزار و ۲۰۰ بسته میان محرومان در نیمه شعبان توزیع شد.
دولت‌آبادی ادامه داد: در سال ۹۹ با کمیته امداد، حوزه هنری، سپاه و سایر دستگاه‌های فرهنگی برنامه های مشترکی اجرا شد و برای اولین بار تفاهم نامه و قرارداد ۱۵ میلیون تومانی برای حمایت از گروه سرود استانی منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: در زلزله سی سخت کانون مقداد به عنوان کانون معین وارد عمل شد و اقدامات بسیار خوبی در این شهر زلزله زده انجام داد.
دولت آبادی افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه های خوبی از جمله مسابقه کتابخوانی، پویش‌های قرآنی، جشنواره عکس، محافل مجازی انس با قرآن و تولید محتوا در حال اجراست.
این مسئول فرهنگی به اجرای طرح ایران قوی هم اشاره کرد و گفت: در طرح ایران قوی که جامع ترین طرح در فضای فرهنگی کشور به شمار می‌رود، در سه شبستان و ۱۲ رواق  ۴۲ عنوان برنامه با موضوعات کتاب و کتابخوانی، سرود و انیمیشن و سایر برنامه های فرهنگی و هنری داریم که کانون‌ها با هم رقابت می‌کنند و بر اساس مستندات به کانون‌ها امتیاز داده می‌شود و برگزیدگان ملی و کشوری انتخاب می‌شوند.
وی افزود: نزدیک به ۵۱۰ کانون استان در طرح ایران قدیم شرکت کردند و ۴۴۸ کانون مجوز الکترونیکی دریافت کردند. در حوزه ایران قوی در سال گذشته رتبه ۲۲ و امسال رتبه ۱۲ را کسب کرده‌ایم که امید است در سال جاری در بین پنج استان برتر کشور قرار بگیریم.
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت:کانون شهدای توت نده در سطح کشور در بین ۱۲۰ کانون برتر قرار گرفت. این کانون در سطح ملی ۱۵۰۰۰ امتیاز گرفت که به کانون برتر تندیس و حواله ۷ میلیون تومانی اقلام فرهنگی و ۱۲ میلیون تومان نیز پول نقد اهدا می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1