کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرناظر پروژه محور اقلید - یاسوج می‌گوید

تصویب 35 میلیارد تومان برای تقاطع غیر همسطح مهریان / سهم بی‌سابقه کهگیلویه و بویراحمد از بودجه مصوب مسیر سورمق-اقلید یاسوج

26 فروردين 1400 ساعت 8:52

سرناظر پروژه محور اقلید - یاسوج گفت: 35 میلیارد تومان برای تقاطع غیر هم سطح مهریان از سمت یاسوج 35 میلیارد تومان اختصاص یافت.


سرناظر پروژه محور اقلید - یاسوج گفت: 35 میلیارد تومان برای تقاطع غیر هم سطح مهریان از سمت یاسوج 35 میلیارد تومان اختصاص یافت.
به گزارش کبنا، محمد عوض‌پور سرناظر پروژه محور اقلید - یاسوج، اظهار داشت: این پروژه به طول 170 کیلومتر به صورت مشترک بین استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در سال 83 طرح مطالعاتی آن آغاز و به مدت دو سال به طول انجامید و عملیات اجرایی آن از سال 89 شروع شد.
وی افزود: از کل مسیر، 37 کیلومتر در محدوده استحفاظی راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و 133 کیلومتر در استان فارس است که از ابتدا تاکنون 35 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 5 کیلومتر بوده و مابقی در استان فارس اجرایی شده‌است.

عوض‌پور خاطرنشان کرد: از سال 89 تا 98 کل اعتبار تخصیص داده شده به استان ما 9 میلیارد تومان بوده‌است و در سال 99 ده میلیارد تومان برای کل پروژه مصوب شد که از این مبلغ یک و نیم میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و هشت و نیم میلیارد تومان نیز به استان فارس اختصاص یافته‌است.
سرناظر پروژه اقلید- یاسوج گفت: یکی از مطالبات مردمی در این پروژه ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح مهریان بوده که علاوه بر کاهش حجم ترافیک در ورودی شهر یاسوج از طرف اقلید در این مسیر به کاهش تصادفات کمک شایانی می‌نماید.

عوض‌پور یادآور شد: برآورد اولیه پیش‌بینی شده برای انجام تقاطع غیر هم‌سطح مهریان بالغ بر 72 میلیارد تومان می‌باشد و کلنگ احداث این پروژه در سفر تابستان سال 99 وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از انجام فرآیند قانونی پروژه به پیمانکار واگذار شده و برای ادامه کار نیاز به تأمین اعتبار لازم است.
محمد عوض‌پور افزود: با نگاه ویژه مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری‌های استاندار محترم و حوزه عمرانی استانداری و تلاش بی وقفه نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مبلغ 35 میلیارد تومان برای تقاطع غیرهم‌سطح مهریان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مهریان در بودجه امسال سهم استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کل مدت اجرا با رشد بی‌سابقه‌ای مواجه است و امیدواریم با تلاش دستگاه‌های متولی این پروژه در مدت زمان مشخص شده به بهره‌برداری برسد.


------------------------------
خبر ارسالی


کد مطلب: 433065

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433065/تصویب-35-میلیارد-تومان-تقاطع-غیر-همسطح-مهریان-سهم-بی-سابقه-کهگیلویه-بویراحمد-بودجه-مصوب-مسیر-سورمق-اقلید-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1