تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۲۵۲۱
به منظور آغاز گفت وگو با ایران

آمریکا پیشنهاد جدیدی به ایران می‌دهد

۰
آمریکا پیشنهاد جدیدی به ایران می‌دهد
کبنا ؛
آمریکا برای شکستن بن‌بست هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد. نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام آشنا نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی هفته این هفته، پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارائه دهند.
به گزارش کبنا ایرنا نوشت: پولیتیکو به نقل از «دو فرد آگاه» نوشت که مقام های دولت بایدن هفته جاری پیشنهاد جدیدی به منظور آغاز گفت وگو با ایران ارائه می کنند.
به گفته یکی از این افراد، بر اساس این پیشنهاد، از ایران خواسته می شود که برخی از فعالیت های هسته‌ای مانند کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند و در ازای آن بخشی از تحریم‌های اقتصاد آمریکا برداشته خواهد شد.
این منبع تاکید کرد که کار روی جزئیات این طرح همچنان ادامه دارد.
به نوشته پولیتیکو، هنوز مشخص نیست که آیا ایران مفاد این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا نه.
بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که برخی مقام‌های دولتی آمریکا و افراد غیردولتی درباره این طرح احساس فوریت می کنند انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. مسائل سیاسی حول توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در ایران بسیار حساس است و غیرمحتمل است که ایران در میانه مبارزات انتخاباتی اجازه هیچ گونه تحرک بزرگی را بدهد.
علاوه بر این، توافقنامه موقت و مهمی که ایران با آژانس بین الملی انرژی اتمی به آن دست یافت در ماه می‌به پایان می رسد.
یکی از افرادی که با پولیتیکو صحبت کرد، اظهار داشت، پیشنهاد آمریکا که قرار است هفته جاری ارائه شود، بیش از هر چیزی برای آن است که گفت وگو میان ایران و آمریکا آغاز شود.
نشریه پولیتیکو از یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن خواست تا به اظهار نظر رسمی در این باره بپردازد که وی ضمن رد این موضوع گفت: «ما کاملا شفاف بوده‌ایم که آماده پیگیری بازگشت متقابل به توافق هستیم. ما آماده گفت‌وگو با شرکای بین‌المللی خود درباره بهترین مسیر برای دستیابی به این موضوع از جمله از طریق تعدادی از گام‌های اولیه و متقابل هستیم. ما به دنبا گزینه‌هایی برای انجام آن از جمله با مذاکرات غیر مستقیم از طریق شرکای اروپایی هستیم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1