کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

پاسخ یک کوتوله‌ی سیاسی به مسئول رسانه‌ای روشنفکر

29 اسفند 1399 ساعت 2:38

فرصت اصلاح مجموعه معتمدین وجود دارد. به جای اتهام زنی، فرافکنی و پاسخ‌های غیر منطقی به فکر حل اشتباه صورت گرفته باشید. به قول معروف، غلط را با یک اشتباه دیگر تکمیل نکنید. مسئولان نظارتی و اجرایی (استاندار، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم بویراحمد و دنا و مارگون و هیات نظارت استان) تا دیر نشده نسبت به تعدیل لیست اقدام کرده و زمینه‌ی اعتماد عمومی مردم، مشارکت هر چه بیشتر و بازگشت اعتماد عمومی را فراهم کنند.


بعد از انتشار مطلب زریر حجتی مسئول شورای سیاست‌گذاری رسانه‌ روشنفکر [کلیک کنید] در پاسخ به گفت‌وگو سید رضا عسکری [کلیک کنید] با کبنانیوز، یکی از مخاطبین کبنانیوز به متن «حجتی» پاسخ داد که در ادامه می‌آید؛
در آغاز، مطلب را با مصرعی پندآموز آغاز می‌کنم:
جناب حجتی عزیز «ادب مرد به زدولت اوست»
 مسئول رسانه‌ای جناب آقای روشنفکر در مطلبی که در سایت وزین کبنانیوز درج شده است، در حالی حمایت انقلابیون از احترام به حقوق اساسی ملت را زیر سؤال برده است که، در طنزی تاریخی از هماهنگی میان خود و دولت فعلی (دولت مورد حمایت اصلاحات) سخن به میان می‌آورد. جالب است که حمایت از توده‌ی مردمی اصلاحات (که جزیی از بدنه ایران اسلامی هستند) از منظر ایشان مذموم است و حمایت از مسئولان دولت مورد حمایت جریان اصلاح طلبی و رقیب جریان انقلابی، باعث افتخار ایشان. البته وی در این سالها از این تناقضات زیاد داشته‌اند که جای تعجبی نیست.
از الیگارشی سخن گفته‌اند. اما گویی نمی‌دانند، الیگارشی زاییده نگاه قومیتی است که وی در حال تکریم و ترویج آن است. الیگارشی نتیجه‌ی آن است که در اوج قدرت اصلاحات سخن به احترام بری و حال که آنها را محروم از قدرت متصور می‌شوی، با عنوان «کوتوله» از آنها یاد کنی. الیگارشی یعنی آنکه برای رسیدن به قدرت، همه‌ی گذشته‌ی خود را در کسری از ثانیه، فدای منافعی زودگذر نمایی. الیگارشی یعنی آنکه حاضر شوی به بهانه «دموکراسی» آرا ۱۱۰ هزار نفر رأی دهنده را به پای ۶۶ هزار نفر قربانی کنی. به نظرم همین اندازه وقت برای شما کفایت می‌کند.
اما برای آنکه علت این آشفتگی ذهنی‌تان را جویا شویم، لازم است که مسأله را بیشتر واکاوی نماییم تا مردم در جریان امورات قرار گیرند و بهتر تحلیل نمایند که شما (و تیم دولتی مورد حمایتتان) درست می گویند و یا مردم (اصلاح طلبان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب):

 بیشتر بخوانید:

دولت روحانی محصول تندوری‌ها بود / روحانی گزینه‌ اجباری برای اصلاح طلبان بود / افرادی که سابقه دو زیستی داشتند در دولت روحانی جایگاه پیدا کردند / عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نباید به نام اصلاح طلبان نوشت / هیئت‌های اجرائی تحت تأثیر دفاتر نمایندگان تنظیم شده است / خادمی با فاصله بهترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود

پاسخ مسئول شورای سیاستگذاری رسانه «روشنفکر» به رضا عسکری؛ توطئه اولیگارشی‌های مشارکت و ائتلاف علیه روشنفکر و استاندار؟!

 در اینجا سؤال اصلی این است که، چرا چینش یکدست معتمدین و نظار در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، ضربه به اعتماد عمومی مردم است؟
 اما پاسخ: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، برگزاری انتخابات‌های مختلف و حضور مردم در صحنه‌های رأی گیری بوده است که در واقع سندی بر مشروعیت نظام می‌باشد. هر گونه مسأله ای که به این حضور و اعتماد عمومی مردم ضربه وارد کند، بازی در پازل دشمنان نظام و انقلاب است.
یکی از ابزارهای تقویت کننده این اعتماد عمومی و حضور مردم، نظارت‌های صورت گرفته از سوی هیات نظارت شورای نگهبان و همچنین معتمدین مردمی هیات های اجرایی انتخابات (از اقشار، اصناف، طوایف و جریان‌های مختلف سیاسی) است. جمهوری اسلامی با دخالت مردم در این فرآیند در حقیقت زمینه اعتماد عمومی و مشارکت مردم به انتخابات را بیشتر کرده است.
 لزوم توجه به این نظارت‌ها و انتخاب دقیق معتمدین در انتخابات شوراهای شهر یاسوج به دو دلیل از اهمیت مضاعفی برخوردار است: اولاً انتخابات شوراها در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، اصولاً قومیتی است و کمتر سیاسی، که حساسیت‌ها را دو چندان می‌کند. ثانیاً در انتخابات شوراها، نظارت نهایی صندوق‌های رأی به عهده‌ی هیات نظارت شورای نگهبان نیست. بلکه نماینده‌ی مجلس آن شهرستان، اعضای ناظر صندوق‌های رأی را مشخص می‌کند.
متاسفانه با نگاهی به ترکیب اعضای هیات نظارت و معتمدین اجرایی این دوره از انتخابات شوراها، ترکیبی یک دست از یک سلیقه و طیف (طرفداران جناب آقای روشنفکر) که در انتخابات گذشته‌ی مجلس فقط ۶۶ هزار رأی، (معادل ۳۷ درصد کل آرا) را به خود اختصاص داده، می‌باشند. و این یعنی آنکه، عملاً دیدگاه ۱۰۹ هزار رأی دهنده که به سایر جریان‌ها و طوایف رأی داده‌اند (که معادل ۶۲ درصد کل آرا می‌باشد) نادیده گرفته شده است که این مسأله می‌تواند موجب تشدید حساسیت‌های منطقه‌ای شود.
متاسفانه مدیریت جدیدالورود، ناآشنا و کم تجربه فرمانداری بویراحمد و حمایت‌های استاندار و به ویژه معاون سیاسی استاندار، در این معضل پیش آمده مشهود است، به گونه‌ای که حتی از طرفداران جریان اصلاح طلبی (یعنی اصلاح طلبانی که در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری به غیر از نظر اصولگرایانه‌ی جناب روشنفکر، به یک اصلاح طلب واقعی رأی دهند، هیچ فردی وجود ندارد) که این یک طنز سیاسی در تاریخ ایران است که مسئولان دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد، پیشاپیش صحنه‌ی رقابت آینده را واگذار کردند و حتی حاضر نشدند یک طرفدار واقعی جریان اصلاح طلبی را در میان معتمدین این حوزه بیاورند. و حداقل اعتماد طرفداران این جریان را در این حوزه برآورند.
از سوی دیگر متاسفانه در این صحنه از انتخابات، نهاد نظارتی هیات نظارت استان (شورای نگهبان) که می‌توانست در تعدیل این لیست، نقش آفرین باشد هم نقش خود را ایفا نکرد که جای سؤال و تردید جدی دارد. که جا دارد مسئولان شورای نگهبان در مرکز پیگیر این موضوع شوند که چه اتفاقی باعث این سهل انگاری مهم شده است.
حال برای روش شدن ترکیب هیات نظارت و معتمدین بر انتخابات شوراهای شهر یاسوج کافی است که به این لیست توجه کنید:
 اعضای ۵ نفره هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بویراحمد و دنا (که توسط رئیس این شورا، جناب اقای روشنفکر انتخاب و مدیریت می‌شوند):
شکرالله امامی (دبیر هیات نظارت استان و از حامیان روشنفکر)
رستم دهقانی نژاد (حامی روشنفکر)
جمشید حسینی خواه (حامی روشنفکر)
حیدر داستان (حامی روشنفکر)
حبیب الله جهان بین (حامی روشنفکر)
نصرت الله دامیار (حامی روشنفکر)
حال اگر بپذیریم ترکیب یکدست اعضای هیات نظارت انتخابات شوراها به دلیل آنکه توسط نماینده‌ی فعلی انتخاب می‌شود، قابل توجیه است (چون در ادوار گذشته هم معمولاً با نظر نماینده مجلس انتخاب می‌شده است).
اما ترکیب اعضای معتمدین هیات اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شهرستان بویراحمد و دنا که توسط سرپرست فرمانداری و تحت نظارت هیات نظارت استان انتخاب شده است (دو نهاد حاکمیتی) قابل توجیه نیست:
سیاوش بهمنی (حامی روشنفکر و از اقوام مسئول دفتر روشنفکر)
 علی کمالی پناه (حامی روشنفکر)
علی سینایی (لیدر روشنفکر)
هادی ولایتی (از مسئولین ستاد روشنفکر)
حسین لایقی (حامی روشنفکر)
صدر الدین عبدالهی (مسئول ستاد روشنفکر در کاکان)
هجیر حجتی (حامی روشنفکر و برادر مسئول ستاد رسانه‌ای روشنفکر)
کیان دهراب‌پور (موضع ایشان در انتخابات گذشته نامشخص بود)
سید مرتضی رمضانی (طرفدار بهرامی)
در واقع این افراد هستند که تعیین کنندگان اعضای مجری و ناظر بر روی صندوق‌های رأی برای انتخابات شوراها هستند.
با زیرکی گفته می‌شود که ترکیب اعضا از همه‌ی طوایف و جریان‌های سیاسی است، اما، عملاً دیده می‌شود از مجموع ۱۵ نفر اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات شوراهای شهر یاسوج و بویراحمد، ۱۳ نفر مشخصاً از لیدرها و طرفداران جناب روشنفکر هستند.
اگر چه در انتخابات‌های گذشته نیز از حامیان وهم طایفه‌ای‌های نماینده در این ترکیب گذاشته می‌شد، اما در کدام دوره، شدت این انتخاب‌ها بدین گونه بوده است که اکثریت جریان‌ها و گروه‌ها (زارع، منتظریان، اصلاح طلبان) حتی یک نماینده در این ترکیب نداشته باشند؟
 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
 در پایان. فرصت اصلاح مجموعه معتمدین وجود دارد. به جای اتهام زنی، فرافکنی و پاسخ‌های غیر منطقی به فکر حل اشتباه صورت گرفته باشید. به قول معروف، غلط را با یک اشتباه دیگر تکمیل نکنید. مسئولان نظارتی و اجرایی (استاندار، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم بویراحمد و دنا و مارگون و هیات نظارت استان) تا دیر نشده نسبت به تعدیل لیست اقدام کرده و زمینه‌ی اعتماد عمومی مردم، مشارکت هر چه بیشتر و بازگشت اعتماد عمومی را فراهم کنند. و خدایی ناکرده با اقدام ناسنجیده و اشتباه خود، آرمانهای متعالی نظام اسلامی را اسیر نگاه تنگ نظرانه قومیت نکنند. در این بین، نویسندگان و اهل قلم نقش تاریخی دارند و به یاد داشته باشند که میان «قلم به دست» تا «قلم به مزد» فاصله زیادی نیست.
---------------------------------------
مهدی رسول نژاد
 


کد مطلب: 432195

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432195/پاسخ-یک-کوتوله-ی-سیاسی-مسئول-رسانه-ای-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1