تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۳۱۸۷۳
معاون حقوق عامه و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه کاکان

۵
۰
قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه کاکان
کبنا ؛
امروز در ارتفاعات 2 هزار و 600 متری از سطح دریا که مخصوص رویش گیاهان و درختچه‌ای خاص مثل گَوَن، ارژن و سرو کوهی و خِوِشک است، 2 هکتار واگذاری غیرمجاز قلع و قمع گردید.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عبدالحسین تمدن معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی استان امروز چهارشنبه (20 اسفندماه) گفت: امروز در ارتفاعات 2 هزار و 600 متری از سطح دریا که مخصوص رویش گیاهان و درختچه‌ای خاص مثل گَوَن، ارژن و سرو کوهی و خِوِشک است، 2 هکتار واگذاری غیرمجاز قلع و قمع گردید.
عبدالحسین تمدن معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و قانونگذار به منظور حفظ و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در بخشی از منابع طبیعی و این مناطق را به عنوان مناطق حفاظت شده را اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: صیانت از این مناطق حفاظت شده را به محیط زیست واگذار کرده است.
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان در ادامه افزود: طبق صراحت قانون واگذاری اراضی در مناطق حفاظت شده ممنوع را به صراحت بیان کرده است.
تمدن با اشاره به اینکه این قلع و قمع در راستای غیرقانونی بودن آن و واگذاری انجام شده است، گفت: مسئولین وقت بر خلاف نص صریح قانون، اقدام به واگذارای به میزان 2 هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده دنا را به شخص واگذار کرده‌اند.
و اداره کل محیط زیست استان به عنوان صیانت از مناطق حفاظت شده در سال 98 دادخواستی را به محاکم حقوقی یاسوج تقدیم، که رسیدگی شده و رفع تصرف و اعلام بطلان واگذاری در رأی بدوی بر خلعید و قلع و قمع بنا و مستحدثات در این 2 هکتار صادر شده است.
این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده و دادنامه قطعی صادره در محاکم عمومی حقوقی استان اجرایی شده است و 2 هکتار از اراضی واقع شده در منطقه حفاظت شده دنا به اسم آب نهر که در امتداد جاده یاسوج – اقلید واقع شده آزادسازی و بنای احداثی تخریب گردید.
تمدن با اظهار اینکه واگذاری اراضی، احداث بنا و کاشت درخت در منطقه حفاظت شده مطلقاً ممنوع است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری به این مضمون تأکید کردند با کسانی که محیط زیست را تخریب می‌کنند برخورد قاطع کنید. وقتی بالاترین مقام رسمی کشور و ریاست معزز قوه قضائیه و دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و دادستان و همه همکاران قضایی عزمشان برای برخورد با متجاوزان به محیط زیست و منابع طبیعی جزم است. قطعاً با تمام افراد سودجو که به قصد سودجویی به عرصه‌های ملی تجاوز می‌کنند با قاطعیت و بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان هرگونه سهل انگاری از سوی مسئولان را مردود و هشدار داد و افزود: مسئولین که خصوصاً حقوق با بیت المال سر و کار دارند موظف به اجرای قانون هستند و اگر مسئولین قانون را رعایت نکنند و به صورت غیرقانونی اقدامی انجام دهند که در اثر این اقدام آنها، خساراتی به اموال عمومی وارد شود تحت عنوان تصرف غیرقانونی در اموال عمومی قابل پیگرد، خواهند بود.

 








 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در اطراف یاسوج و...در سروک خبری ازین باغ ویلاها نیست؟!!؟!؟
ارم پانزده یاسوج
Iran, Islamic Republic of
در خیابان ارم پانزده یاسوج روبروی کوچه‌های های سوم به بالا ( سمت چپ) زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز و تعرض به منابع طبیعی بیداد می کند هیچ کس هم پاسخگو نیست
انتظار داریم رسیدگی کنید به خدا خسته شدیم
اهالی منطقه ی ارم پانزده یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سایت مردمی کبنا نیوز
با توجه به خط و مشی شما که شفافیت و بیان واقعیت ها است خواهشمندیم پیگیری کنید تا به وضعیت اسف‌بار زمین خواری در خیابان ارم پانزده یاسوج روبروی کوچه‌های های سوم تا آخر رسیدگی شود
جایی که در مسیر دره و در مسیل خانه ساخته شده است
جایی که چند دستگاه خانه ی غیر قانونی و شبانه ساز وجود دارد و کسی هم رسیدگی نمی کند
جایی که روزانه گروهی متر به دست و. دلال دنبال خرید و فروش زمین های منابع طبیعی هستند
خواهشمندیم رسیدگی کنید
از شما انتظار داریم
اهالی خیابان ارم پانزده یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اطراف سروگ رو نگاه کنین ببینم سروک چخبره محیط زیست و منابع طبیعی و منابع ملی منابع......
Iran, Islamic Republic of
صدا درخت صدساله رو روی تپه نزدیک بیمارستان امام سجاد قلع قمع کردید چرا سکوت کردید
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1