کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون حقوق عامه و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه کاکان

20 اسفند 1399 ساعت 17:13

امروز در ارتفاعات 2 هزار و 600 متری از سطح دریا 2 هکتار واگذاری غیرمجاز قلع و قمع گردید.


امروز در ارتفاعات 2 هزار و 600 متری از سطح دریا که مخصوص رویش گیاهان و درختچه‌ای خاص مثل گَوَن، ارژن و سرو کوهی و خِوِشک است، 2 هکتار واگذاری غیرمجاز قلع و قمع گردید.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عبدالحسین تمدن معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی استان امروز چهارشنبه (20 اسفندماه) گفت: امروز در ارتفاعات 2 هزار و 600 متری از سطح دریا که مخصوص رویش گیاهان و درختچه‌ای خاص مثل گَوَن، ارژن و سرو کوهی و خِوِشک است، 2 هکتار واگذاری غیرمجاز قلع و قمع گردید.
عبدالحسین تمدن معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و قانونگذار به منظور حفظ و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در بخشی از منابع طبیعی و این مناطق را به عنوان مناطق حفاظت شده را اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: صیانت از این مناطق حفاظت شده را به محیط زیست واگذار کرده است.
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان در ادامه افزود: طبق صراحت قانون واگذاری اراضی در مناطق حفاظت شده ممنوع را به صراحت بیان کرده است.
تمدن با اشاره به اینکه این قلع و قمع در راستای غیرقانونی بودن آن و واگذاری انجام شده است، گفت: مسئولین وقت بر خلاف نص صریح قانون، اقدام به واگذارای به میزان 2 هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده دنا را به شخص واگذار کرده‌اند.
و اداره کل محیط زیست استان به عنوان صیانت از مناطق حفاظت شده در سال 98 دادخواستی را به محاکم حقوقی یاسوج تقدیم، که رسیدگی شده و رفع تصرف و اعلام بطلان واگذاری در رأی بدوی بر خلعید و قلع و قمع بنا و مستحدثات در این 2 هکتار صادر شده است.
این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده و دادنامه قطعی صادره در محاکم عمومی حقوقی استان اجرایی شده است و 2 هکتار از اراضی واقع شده در منطقه حفاظت شده دنا به اسم آب نهر که در امتداد جاده یاسوج – اقلید واقع شده آزادسازی و بنای احداثی تخریب گردید.
تمدن با اظهار اینکه واگذاری اراضی، احداث بنا و کاشت درخت در منطقه حفاظت شده مطلقاً ممنوع است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری به این مضمون تأکید کردند با کسانی که محیط زیست را تخریب می‌کنند برخورد قاطع کنید. وقتی بالاترین مقام رسمی کشور و ریاست معزز قوه قضائیه و دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و دادستان و همه همکاران قضایی عزمشان برای برخورد با متجاوزان به محیط زیست و منابع طبیعی جزم است. قطعاً با تمام افراد سودجو که به قصد سودجویی به عرصه‌های ملی تجاوز می‌کنند با قاطعیت و بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان هرگونه سهل انگاری از سوی مسئولان را مردود و هشدار داد و افزود: مسئولین که خصوصاً حقوق با بیت المال سر و کار دارند موظف به اجرای قانون هستند و اگر مسئولین قانون را رعایت نکنند و به صورت غیرقانونی اقدامی انجام دهند که در اثر این اقدام آنها، خساراتی به اموال عمومی وارد شود تحت عنوان تصرف غیرقانونی در اموال عمومی قابل پیگرد، خواهند بود.

 








 


کد مطلب: 431873

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431873/قلع-قمع-ساخت-ساز-غیر-مجاز-منطقه-کاکان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1