تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۳۱۸۳۴
 کارشناسان سازمان هواشناسی:

دو سامانه بارشی از فردا وارد کشور می‌شود

۰
دو سامانه بارشی از فردا وارد کشور می‌شود
کبنا ؛ کارشناس سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به کشور خبر داد و گفت: پایان هفته اکثر نقاط کشور بارانی است.
 به گزارش کبنا، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی ( روز سه شنبه 19 اسفند ماه 99 ) درباره وضعیت جوی اکنون کشور، گفت: مثل روز گذشته امروز در برخی مناطق مازندران، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش خواهیم داشت.
 وی ادامه داد: سامانه بارشی جدید روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در غرب و شمال غرب اغاز خواهد شد.
  به گفته وی از روز پنج شنبه سامانه بارشی فعال و قوی‌تری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که در پی ورود آن آخر هفته در اکثر نقاط کشور باران می‌بارد. 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در نوار شرقی کشور از امروز آغاز خواهد شد و امروز و فردا در استان‌های تهران، البرز، لرستان، مرکزی، قم، کرمانشاه و همدان وزش باد شدید موقتی داریم.
 وی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

   

معصومه احمدی دیگر کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شمالی کشور بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت و با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور این بارش‌ها تقویت می‌شود.
احمدی افزود: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز برخی مناطق نوار شمالی کشورمان استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمال خراسان رضوی بارش خفیف و پراکنده‌ای خواهند داشت.
وی ادامه داد: این شرایط به شمال غرب کشور نیز می‌رسد، اما از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی کاملاً فعال و تقویت شده به کشور، بارش‌های گسترده‌ای را در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌کنیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه بارشی از غرب و نیمه غربی وارد کشور می‌شود و بخش‌های وسیعی از نیمه غربی را در بر می‌گیرد و روزهای پنجشنبه و جمعه کاملاً تقویت می‌شود.
  
احمدی افزود: این سامانه بارشی بجز مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور در بیشتر مناطق باعث بارندگی می‌شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
وی ادامه داد: شدت بارش‌ها می‌تواند باعث آبگرفتگی معابر در مناطق شمالی کشور شود که هشدار نارنجی صادر شده است.
این کارشناس هواشناسی گفت: این سامانه تا اواخر هفته فعال خواهد بود و روز شنبه از مناطق شرقی و شمال شرقی کشور را ترک می‌کند.
خانم احمدی افزود: البته با ورود این سامانه در بسیاری از مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد که کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای پیش بینی شده است.
وی گفت: بنابراین کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد شدید در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.
احمدی گفت: در تهران نیز در یکی دو روز آینده پدیده خاصی نداریم، افزایش وزش باد و رشد ابر را پیش رو داریم و برای پایان هفته نیز در پایتخت باران پیش بینی می‌شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
فایل های مرتبط
1