کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 کارشناسان سازمان هواشناسی:

دو سامانه بارشی از فردا وارد کشور می‌شود

19 اسفند 1399 ساعت 19:23

 کارشناس سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به کشور خبر داد و گفت: پایان هفته اکثر نقاط کشور بارانی است.


 کارشناس سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به کشور خبر داد و گفت: پایان هفته اکثر نقاط کشور بارانی است.
 به گزارش کبنا، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی ( روز سه شنبه 19 اسفند ماه 99 ) درباره وضعیت جوی اکنون کشور، گفت: مثل روز گذشته امروز در برخی مناطق مازندران، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش خواهیم داشت.
 وی ادامه داد: سامانه بارشی جدید روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در غرب و شمال غرب اغاز خواهد شد.
  به گفته وی از روز پنج شنبه سامانه بارشی فعال و قوی‌تری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که در پی ورود آن آخر هفته در اکثر نقاط کشور باران می‌بارد. 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در نوار شرقی کشور از امروز آغاز خواهد شد و امروز و فردا در استان‌های تهران، البرز، لرستان، مرکزی، قم، کرمانشاه و همدان وزش باد شدید موقتی داریم.
 وی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

   

معصومه احمدی دیگر کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شمالی کشور بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت و با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور این بارش‌ها تقویت می‌شود.
احمدی افزود: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز برخی مناطق نوار شمالی کشورمان استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمال خراسان رضوی بارش خفیف و پراکنده‌ای خواهند داشت.
وی ادامه داد: این شرایط به شمال غرب کشور نیز می‌رسد، اما از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی کاملاً فعال و تقویت شده به کشور، بارش‌های گسترده‌ای را در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌کنیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه بارشی از غرب و نیمه غربی وارد کشور می‌شود و بخش‌های وسیعی از نیمه غربی را در بر می‌گیرد و روزهای پنجشنبه و جمعه کاملاً تقویت می‌شود.
  
احمدی افزود: این سامانه بارشی بجز مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور در بیشتر مناطق باعث بارندگی می‌شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
وی ادامه داد: شدت بارش‌ها می‌تواند باعث آبگرفتگی معابر در مناطق شمالی کشور شود که هشدار نارنجی صادر شده است.
این کارشناس هواشناسی گفت: این سامانه تا اواخر هفته فعال خواهد بود و روز شنبه از مناطق شرقی و شمال شرقی کشور را ترک می‌کند.
خانم احمدی افزود: البته با ورود این سامانه در بسیاری از مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد که کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای پیش بینی شده است.
وی گفت: بنابراین کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد شدید در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.
احمدی گفت: در تهران نیز در یکی دو روز آینده پدیده خاصی نداریم، افزایش وزش باد و رشد ابر را پیش رو داریم و برای پایان هفته نیز در پایتخت باران پیش بینی می‌شود.
 
 


کد مطلب: 431834

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431834/دو-سامانه-بارشی-فردا-وارد-کشور-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1