کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارشناسان سازمان هواشناسی می‌گویند:

برف و باران در جنوب کشور / کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر باران و برف باشند

8 اسفند 1399 ساعت 21:29

کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه سرد بارشی، برای لحظاتی احتمال بارش برف در تهران و برخی استان‌های همانند کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، شمال و... وجود دارد.


کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه سرد بارشی، برای لحظاتی احتمال بارش برف در تهران و برخی استان‌های همانند کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، شمال و... وجود دارد.
 به گزارش کبنا، محمد اصغری افزود: کاهش دما امروز بسیار ملموس بود، در مشهد دمای هوا ۱۲ درجه سردتر شده و این سرما به تهران هم رسیده است. در تهران حداقل برای لحظاتی با بارش برف روبرو می‌شویم که احتمالش زیاد است.
وی اضافه کرد: بارش برف در جنوب کشور هم مخابره شده است و استان‌های فارس، کرمان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با بارش برف همراه شدند. شهر سی سخت هم شب‌ها و روزهای سختی پیش رو دارد و در این شهر نیز بارش برف داریم.
کارشناس هواشناسی گفت: در استان لرستان هم بارش برف وجود دارد، هر چند عصر امروز، در دامنه‌های مرکزی زاگرس از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، اما تا فردا باید منتظر بارش برف و باران در استان‌های فارس، بوشهر و کرمان باشیم که شدت بارندگی در این سه استان زیاد است. هرمزگانی‌ها هم منتظر بارش باشند، به ویژه برای دیم کاران شرایط برای بارش فردا هم مهیا است.
 وی با بیان این که استان خراسان جنوبی باید منتظر سامانه بارشی باشد، افزود: در شهر فریمان خراسان رضوی امروز هوای برفی گزارش شد. در شمال استان سیستان و بلوچستان علاوه بر این سامانه، وزش باد وجود دارد و در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد قابل توجه است. متاسفانه هفته قبل همین وزش باد باعث فوت سه نفر از هم وطنانمان در بخش‌های غرب و شمال غرب کشور شد.
   

اصغری با اشاره به سرعت باد در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی گفت: سرعت باد در برخی مناطق بسیار بارز است، وزش باد باعث می‌شود تا فردا آب‌های خلیج فارس متلاطم باشد و ارتفاع موج می‌تواند تا ۲ متر هم برسد.
وی افزود: امروز دریای خزر مواج پیش بینی شده است و ارتفاع موج در مناطق فراساحلی می‌تواند، حتی تا چهار متر هم برسد. در مجموع کاهش دما تا فردا ادامه دارد، یعنی صبح فردا طی یک هفته آینده سردترین صبح کشور را خواهیم داشت، اما بعد از آن به طور تدریجی افزایش دما رخ می‌دهد.
کارشناس هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هوا آرام پیش بینی شده است، اما سامانه بعدی از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود و تا آخر هفته درگیر آن خواهیم بود و بارندگی خوبی پیش رو است.
 
 
ماندگاری هوای سرد در کشور

 


کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما و ماندگاری هوای سرد در کشور خبر داد.

فریبا گودرزی گفت: امروز در بعضی مناطق شمال و مرکز هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم داشت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان هم بارش برف پراکنده پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد را در بیشتر مناطق کشورمان داریم و این کاهش دما برای مناطق شرق و جنوب شرق هشت تا دوازده درجه خواهد بود.
وی گفت: در این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان در معابر وجود دارد. از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش نسبی هوا را خواهیم داشت.
امروز جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید را هم دارند. طی امروز و فردا بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج است.
خانم گودرزی گفت: امروز هوای تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دمای پایتخت ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق جوی آرام خواهیم داشت، گفت: دوشنبه بعضی از مناطق شمال غرب و غرب کشور و نیز غرب سواحل خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطق جنوب شرق و شرق کشور بارش خواهند داشت.
گودرزی گفت: سه شنبه هم سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود که فعالیت این سامانه باز در شمال غرب و غرب و نیز سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و شمال شرق خواهد بود.
  
کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

 


مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از هفته پر از بارش برف و باران در استان خبر داد.
رضا کاکاوند در جمع خبرنگاران از هفته‌ای پر بارش در استان خبر داد و گفت: با تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز جو استان آرام و پایدار خواهد بود.
 مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فردا شنبه با عبور موجی کم‌دامنه علاوه بر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.
 وی بیان کرد: به دنبال آن از اواخر وقت یکشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به جو استان ناپداری‌های جوی به صورت بارش برف و باران در پاره‌ای از نقاط آغاز و با تقویت آن طی روز دوشنبه شاهد گسترش بارش‌ها در سطح استان خواهیم بود.


کد مطلب: 431365

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431365/برف-باران-جنوب-کشور-کهگیلویه-بویراحمدی-ها-منتظر-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1