تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۳۰۰۴۰
پس از گذشت سالها؛

قلعه رئیسی در انتظار شهرستان شدن

۶
۰
قلعه رئیسی در انتظار شهرستان شدن
کبنا ؛
شاید کمتر کسی باشد که از سالهای سال گذشته موضوع شهرستان شدن بخش های قلعه رئیسی و دیشموک را در استان نشنیده باشد، بحثی که در سال 1385 با اجرای طرح شهرستان شدن لیکک، باشت، چرام و لنده شدت بیشتری گرفت اما هیچ وقت این موضوع در برای قلعه رئیسی سرانجامی نداشت.
به گزارش کبنا نیوز، موضوعی که حتی در سالهای گذشته و حتی در بیش از 5دوره همیشه جزء یکی از برنامه های مهم شوراهای شهر بود اما در تمام دوران ها با وجود همه تلاش ها، با بی مهری وزارت کشور نسبت به این مناطق و این طرح مواجه بود.
شاید ویژگی ها و ظرفیت های مختلف این منطقه، انتظار مردم برای تبدیل شدن به شهرستان را بیشتر می کرد و به نظر می آمد زودتر از این باید منتظر تبدیل شدن بخش به شهرستان شدن باشند، اما در تمامی این سالها بهانه هایی همچون: «باید یکی از دو بخش به شهرستان تبدیل شود»، یا «نمی توانیم مسوولین دو منطقه را وادار به رضایت برای تبدیل بخش به شهرستان کنیم»، باعث شد تا مردم دو منطقه که در تمامی دوران ها همیشه برادر و کنار همدیگر باشند به جدل و تلاشی بدون نتیجه کشیده شوند.
اما همانند 18 سال گذشته بار دیگر شایعاتی به سوی این مناطق سرازیر شد و دیدار نماینده کهگیلویه با وزیر کشور چراغ این شایعات را دو چندان کرد که و گفته می شد که قرار است یکی از مناطق به شهرستان تبدیل شود.
اما وقتی به 14 شهرستان استان و شهرستان های در بیرون از استان و کشور نیم نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم که ظرفیت های را این مناطق برای شهرستان شدن دارند که هیچ وقت این ظرفیت ها دیده نشد و شهرستان های که در سالهای گذشته در استان افتتاح و تبدیل شدند به این مناطق نمی رسند.
اما برای اینکه مجددا این شایعات نگرانی برای مردم دو منطقه قلعه رئیسی و دیشموک به وجود نیاورد موضوع را پیگیری نمودیم.
سیدحسن آرمند عضو شورای شهر قلعه رئیسی در این خصوص در گفتگو با منبع موثق در وزارت کشور و مسوولین تقسیمات کشوری وزارت کشور در خصوص پیگیری این موضوع عنوان کردند: نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر کشور خواستار شهرستان شدن یکی از این مناطق شدند.
عضو شورای شهر قلعه رئیسی بیان کرد: این منبع موثق اعلام کرد در این دیدار شخصا به نماینده محترم اعلام کردیم که شهرستان شدن یکی از این مناطق به طور حتم امکان ندارد و باید پیگیری شود تا دو منطقه با هم شهرستان شود.
وی افزود: شهرستان شدن قلعه رئیسی و دیشموک نیازمند ارسال طرحی از استان کهگیلویه و بویراحمد برای وزارت کشور است که مجموعه تقسیمات استانی استان طرحی را از کل مناطق قلعه رئیسی و دیشموک برای شهرستان شدن دو منطقه قلعه رئیسی و دیشموک جداگانه ارسال تا بررسی و کارهای جدید آن انجام بگیرد.
عضو شورای شهر قلعه رئیسی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر موضوعی برای شهرستان شدن یکی از این مناطق وجود دارد یا نه، ادامه داد: در حال حاضر تقسیمات کشور هیچ گونه برنامه برای شهرستان شدن این مناطق ندارد و برای اجرا شدن این امر مهم نیازمند حمایت مسوولین استانی و نماینده محترم است.
وی با بیان اینکه تمامی این حدس و گمان ها شایعاتی بیش نیستند و نباید مردم دو منطقه ای با دیرینه گذشته را با وجود چنین شایعاتی به جان هم انداخت و باید دو منطقه با ظرفیت همدیگر برای تبدیل دو بخش به شهرستان شدن همکاری و تلاش کنند.
آرمند با بیان اینکه این منبع موثق در وزارت کشور با بیان اینکه محرومیت دو منطقه قلعه رئیسی و دیشموک نیازمند شهرستان شدن است.
اما در این بین باید منتظر ماند تا چهارسال آینده نماینده کهگیلویه با شهرستان شدن این مناطق ختم می شود یا باز باید 4سال آینده را به 18 سال گذشته ختم کرد، چرا که شهرستان شدن این مناطق می تواند از محرومیت چندین ساله این منطقه با تخصیص اعتبار جداگانه و نهادهای مستقل در شهرستان بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سیاسیون با این ترفند قصد اختلاف داشتند که موفق هم شدن بین قلعه رئیسی و دیشموک اختلاف بیندازند و اهداف خود را پیش ببرند.
Iran, Islamic Republic of
کاسه ای زیر نیم کاسه هست
درد
Iran, Islamic Republic of
قلعه رئیسی نه قطعه رئیسی
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اگر قلعه رئیسی شهرستان بشه باید دهدشت و گچساران و یاسوج بشن ایالت.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اگر قلعه رئیسی شهرستان بشه باید دهدشت و گچساران و یاسوج بشن ایالت.
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام ولی خداوکیلی مهردادخوب برنده شدند
تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

نخستین تصویر تلسکوپ فضایی "جیمز وب" بامداد امروز سه‌شنبه منتشر شد و اکنون طبق وعده مقامات ...
آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: آقای ظریف و سایر دولتمردان آقای روحانی باید از آقای قالیباف ...
اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

استقبال عجیب از فرماندار سوادکوه را می‌بینید.
1