تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۲۸۴۸۵
گزارش اختصاصی کبنانیوز از اتاق اصناف کهگیلویه؛

در اتاق اصناف کهگیلویه چه می‌گذرد؟ / نابینایی یک مدیر / چه اهدافی پشت تصمیم اعضای اتاق اصناف کهگیلویه است؟

۲۵
۵
در اتاق اصناف کهگیلویه چه می‌گذرد؟  / نابینایی یک مدیر / چه اهدافی پشت تصمیم اعضای اتاق اصناف کهگیلویه است؟
کبنا ؛
اگر مشکلات اساسی در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، از گرانی تا قیمت‌های گزاف و چندگانه، عمده آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد است که متأسفانه در این سال‌ها مدیران این سازمان نتوانسته‌اند یک برنامه جامع برای رونق و ساماندهی بازار این استان داشته باشند. اگر چه نمی‌توان تلاش‌های برخی از مأموران خدوم این سازمان را نادیده گرفت. مشکلات اصناف کهگیلویه مشت نمونه خروار از سهل انگاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که چتر نظارت خود را بسته و کنار گذاشته است.
به گزارش کبنا، نابینایی محدودیت نیست، چرا که هر روزه شاهد پیشرفت افرادی هستیم که با پذیرفتن معلولیت خود علاوه بر انجام کار روزمره‌ی خود، فعالیت های فراتری نیز داشته اند. برخی از معلولیت ها از جمله نابینایی محدودیت هایی دارند که باعث می شوند فرد نابینا قادر به انجام برخی از مسئولیت ها نباشد.
عین الله اخوان مدیر اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از  13 سال است که مسند ریاست خود را حفظ کرده است. وی در سال 96 بر اساس یک اتفاقی بینایی خود را از دست داد. اما فرماندار کهگیلویه نیز در مصاحبه ی خود نسبت به ابراز این موضوع طفره رفته و با ابهام و گمانه زنی در مورد آن صحبت کرده اند، «فرماندار شهرستان کهگیلویه مدت ریاست وی در زمان این واقعه را بین ۱۰ تا ۱۵ سال ذکر کرده است». «سه ماه پس از این اتفاق در اردیبهشت ماه 97 «اخوان» با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس اتاق اصناف این شهرستان برای ۴ سال دیگر انتخاب شد».
انتخاب رئیس در اتاق اصناف تابع انتخابات داخلی است و جالب اینجاست با وجود مسئولیت های سنگین این اتاق، یک فرد نابینا از طرف اعضای اصناف انتخاب می‌شود. اینکه چه هدفی پشت این انتخاب بوده پرسشی است که اعضای اصناف کهگیلویه باید به آن پاسخ دهند؟ چرا که سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری یکی از موارد تخلفات اداری محسوب می‌شود. از طرفی طبق قوانین تایید صلاحیت یک مدیر باید از طرف دستگاه‌های ذی صلاح اخذ شود، با این حال این فرد چطور این تاییدیه را گرفته است و چطور به مدت سه سال ریاست این اداره را برعهده دارد؟ مسائلی همچون امضای رئیس برای نامه‌های مهم، تایید پروانه‌ها و مسائلی از این دست چطور در این اداره صورت می‌گیرد؟ و چطور می‌توان مطمئن شد که سوء استفاده‌ای از یک فرد با این مشکل اساسی صورت نمیگیرد؟
8000 واحد صنفی در سامانه ایرانیان اصناف زیر نظر این مدیر نابیناست، سه شهرستان شامل کهگیلویه، چرام، لنده و شهرهای سوق، سرفاریاب، قلعه رییسی، دیشموک، و بخش مرکزی بخش موگرمون لنده از جمله حوزه تحت نظارت وی است.
به گزارش کبنا، این مدیر با وجود نابینایی، عدم شناخت از بازار و مشکلات بازاریان عضو هیات بدوی امور مالیاتی و هیأت حل اختلاف تامین اجتماعی می‌باشد که این از بزرگترین تخلفات اداری است. این مسئولیت‌ها را به عنوان رییس اتاق اصناف به وی داده‌اند که در عمل باید فردی آگاه به مسائل و مشکلات روزمره بازاریان و اصناف باشد و در بازدید میدانی از کم و کیف مشکلات بازاریان اطلاع داشته و بتواند مدافع حقوق آنان باشد.
و سئوال اینجاست که یک فرد نابینا که قادر به انجام امور شخصی و فردی خود نیست چگونه می‌تواند مدافع حق و حقوق بازاریان باشد؟
آیا امضا زدن صرف زیر برگه رأی هیات بدوی مالیات و هیات بدوی تامین اجتماعی ایراد نیست، آیا بی‌مهری به اصناف تلقی نمی‌شود؟ از گوشه و کنار حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص اتاق اصناف کهگیلویه شنیده می‌شود که یقیناً مسوولان باید به آن پاسخ بدهند.
یکی از صحبت‌های که مطرح می‌شود، این است که می‌گویند: «قریب به 3 سال که وی نابینا گردیده کارت آموزش اصناف که از ضروریات صدور پروانه کسب می‌باشد، بدون از برگزاری کلاس و دوره‌های لازم  گواهی آموزش اصناف ساختگی با امضائ وی صادر می‌گردد!» «در واقع به مدت 24 ساعت و بدون از برگزاری هیچ گونه کلاس و آموزشی گواهی آموزش اصناف صادر می‌گردد!» اینها تخلف نامیده می‌شوند، که باید مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرند.
 حساب‌هایی با عناوین مختلف نزد بانک ملی افتتاح شده و از هر عضو مبلغ 5 میلیون ریال در هنگام صدور و یا تمدید پروانه اخذ می‌گردد که خلاف قانون می‌باشد و مجوز قانونی ندارد.
 نهایتاً، فردی که به دلایلی دچار نابینایی شده و 3 سال از آن ماجرا می‌گذرد و او را کشان کشان تا پشت میز ریاست اداره می‌آورند و برخی افراد هم  در این بین به اسناد دولتی و محرمانه دسترسی پیدا می‌کند، چرا باید ریاست او ادامه پیدا کند. 
در باره سوء استفاده‌های احتمالی دیگر و به کارگیری سلیقه‌ای نیروها نیز مجدداً مطلب نوشته می‌شود.
سازمان بازرسی، دولت، مقامات بالادستی و نهادهای نظارتی در خصوص ابقاء این مدیر در پست خود تاکنون پاسخی به مردم نداده اند و اخباری نیز در این خصوص منتشر نشده است. درصورتی که یک فرد معلول یا نابینا برای استخدام شدن در یک نهاد دولتی یا آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه هست و حتی استخدام وی حتی در آموزش و پرورش یا به عنوان یک کارمند ساده غیرممکن می باشد، یک مدیر به مدت سه سال با وجود نابینایی در پست خود ابقاء است! آیا افرادی با شرایط بهتر، افراد جوان تر و دارای شایستگی های بالاتری برای پست مدیریت اصناف کهگیلویه وجود ندارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
معلوليت محدودیت نمی آورد.
اما در مورد ایشون معلوم نیست چه دستهای پشت پرده هست
فرشید جمالی نسب
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اولا اگه مرد باشی که اسم و فامیلت رو مینویسی که مردم بفهمن طرف صحبتشون کیه نه اینکه بزدلانه و ناشناس اراجیف ببافی
ثانیا اگه همین اخوان نبود باید هنوز که هنوزه توی کوچه پس کوچه های دهدشت دنبال اتاق اصناف میگشتی و پیداش نمیکردی

حق امثال شما همون کسایی هستن که حقتون رو میخورن و یه پس گردنی هم میزنن که بهت ثابت بشه حق با خودشونه
فرشته
Iran, Islamic Republic of
کاش کهگیلویه چندتا مدیر با سواد،مرد عمل و دلسوز مردم مثل اخوان داشت نه یه عده که صندلی ریاست رو فقط به جهت رفع کمبودهای خودشون میخوان
.....
Romania
پشت پرده لیاقت و صداقت و پاکی خودشون هست شما ک پشت پرده داری از یه جایی سوختی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نابینایی عین الله اخوان عزیز بر بینا بودن ظاهری قلم بدستی مثل نویسنده دربین مردم کهگیلویه بالاتر است
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی روز انتخابات اتحادیه ها با دخالت مستقیم این اقا وهزار جور مسائل دیگه ریس اتحادیه انتخاب میشه بعدشم ریس اتحادیه ها وامدار میشن باید ادای دین کنند و جبران کنند واین میشه که میبینی واز طرف دیگه اتاق اصناف وصنعت ومعدن استان از ایناست که این چیزا را ببینه
edam
Iran, Islamic Republic of
واقعا درشعور نویسنده این متن باید شک داشت . خداروشکر استیون هاوکینگ در ایران به دنیا نیامد وگرنه ته تهش یک گدا لب خیابون میشد .بنظرت چرا این کشور سرو وضعش اینه . همش ادعا همش ادعا................
بینایی
Iran, Islamic Republic of
نابینای ایشان خیلی بهتر از بینایی بعضی هست که به واسطه حمایت نماینده قبلی ی شبه در بازار به همه چیز رسیدند و با وام چهارصد میلیون ی چهار درصدی همه چیز را تصاحب کرده و دنبال اتاق اصناف ند
دانشی
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای اخوان جزو بهترین مدیران استان بوده اند
نابینایی ایشان درسته ولی در گزارش کبنا که ذکر شده فردی نابینایی که کلیه جوانب و جزییات کار را مسلط بوده و هستند و حتی بازاریان را بطور کامل شناخت کامل و کافی دارد و نفرات اطرافش که مورد اعتماد ایشان هستند و به قولی مانند چشمهایش اعتماد دارند که نامه ها را برایش میخواندو کسانی هستند اگر اخوان نباشد مدیر بعدی انتخابی خواهند بود .
این فرد نا بینا دارای عقل بینا و فعال هستند و نسبت به مدیریت های بالایی کشور که توانایی و حوصله فکر کردن را هم ندارند بسیار بسیار قوی تر و حتی به قولی مرده اش هم باشد بهتر از خیلی هاست دور از منطق و قضاوت صحیح میباشد که ایشان را چنین تخریب شود .
نظری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا، برابر قانون نظام صنفی جدید اعضاءهیئت مدیره بیش از دو دوره متوالی نمیتوانندعضو هیئت مدیره باشند مثل رئیس جمهور
دوما، کمیسیون نظارت شهرستان ک ریاست آن بر عهده رئیس اداره صمت می باشد و شامل دوازده عضو می باشد از جمله تعزبرات، بهداشت، نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی، رئیس شورا، امور مالیاتی و..ـ می تواند و باید نسبت ب اسقاط صلاحیت ایشان اقدام نمایند
سوما
ایشان قطعا رئیس یکی از اتحادیه های شهرستان می باشد ک طی برگزاری انتخاباتی اعضاء اتحادیه که شامل کلیه صنوف زیر مجموعه و دارای پروانه کسب معتبر می باشند ایشان را انتخاب کردند
زاهد جمالی نسب
Iran, Islamic Republic of
باسلام .به عرض مسول محترم کبنا نیوز میرسانم اولا نسبت به صحت و سقم خبر و اطلاعات واصله تحقیق لازم و دقیق انجام پذیرد و هرخبر کذبی را وارد عرصه پاک رسانه ننمایند دوما همانطور ک فرماندار محترم مستحضر هستند اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه در دوره مدیریت آقای اخوان در کشور و استان رتبه اول را کسب نموده وحتی در همین دوره توانسته رتبه اداره شهرستانی را بدست آورد واگر به ساختمان اتاق اصناف همه شهرستانها نگاهی بیندازید می بینید اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه یکی از زیباترین و با کلاسترین ساختمانها را داره و حقوق و دستمزد و بیمه کارکنان در چنین موقع بد کرنایی به موقع و حتی جلوتر از موعد واریز گردیده و اگر نظر سنجی عمومی برگزار گردد مشخص می گردد که ایشان در بین اصناف و کارکنان و حتی نزد فرماندار محترم شهرستان چه رتبه بالایی را کسب خواهد نمود .لذا چنین برداشت مغرضانه ای ن تنها خدشه ای به کار و آبروی چنین مرد برزگی وارد نخواهد کرد بلکه صداقت رسانه را زیر سوال خواهد برد .
فرشید جمالی نسب
Iran, Islamic Republic of
تا قبل از ریاست آقای اخوان هیچ اسمی از اتاق اصناف نبود و کسی که بیشتر از ۱۵ سال عمر خودش رو صرف سر وسامان دادن به اتاق اصناف کرد آقای اخوان بود. خیلی از بازاریان میدونن که قبل از آقای اخوان اتاق اصناف دهدشت چه وضعیتی داشته و بعد که آقای اخوان ریاست اتاق اصناف رو عهده دار شدن به چه ابهتی رسیده ولی عده ای که فقط به فکر منافع شخصی خودشون هستن با بی انصافی تمام دست به اقدامات خرابکارانه میزنن تا شاید وجهه ی آقای اخوان رو خراب کنن ولی بدونن خدا جای حق نشسته


مسئول کبنا نیوز هم بهتر بود قبل از درج این نوشته با علم و آگاهی دست به قلم میشدن نه با صحبت های چند نفر عقده ای که دنبال اهداف خاصی هستند.
نامور
Iran, Islamic Republic of
با سلام من اهل استان کهگیلویه و بویراحمد نیستم ولی دوران مدیرت اخوان را از اول تا حالا زیر نظر داشته ام دیده ام که انسان خوش فکر و پاک دستیه .چون فن وفوت مدیریت را بلده و تفکر داره و انسانهای مثل نویسنده مطلب بالا نتونسته و تحمل ننموده ک درایت وی را ببینه و وی را کور خطاب نموده .خوب بود قبل از نوشتن مطلب دقت می کرد و بخاطر پول هر مطلب کذب را وارد عرصه پاک رسانه ننماید
دانیال
Iran, Islamic Republic of
معلولیت محدودیت نیست قابل توجه کسانی که دست به قلم شدند و با عدم آگاهی مکتوبه فوق را نوشتند اگر نسبت به قانون نظام صنفی آگاهی کامل داشته باشنداولا آقای اخوان انتصابی نیست به فرض اینکه با رفتن ایشان تا پایان دوره چهار ساله یکی از معاونین وی جایگزین ایشان خواهد شد.
کسانیکه کت و شلوار پوشیده و خودرا آماده کردند برای مدیریت اتاق اصناف بدلیل غفلت و عدم آگاهی نسبت به قانون نظام صنفی آب در هاون می کوبند
Iran, Islamic Republic of
مگه اتاق اصناف را اخوان با پول شخصی ساخت
امیر
Iran, Islamic Republic of
برادر ان عزیزی که کامنت گذاشتید اولا همه مطالبی که این سایت محترم قید نموده صادقانه بوده ایشان نابینا هستند امور مالیاتی و تامین اجتماعی که هستند مردم ازشان بپرسند فقط کور کورانه دستش را میگیرند و امضا میزند و کلاس آموزش اصناف را همه اصناف میدانند بر گزار نمیگرد اما کارت صادر می شود. ایشان هم امضا میکند پس کجای مطالب این سایت غلط بوده و یا صادقانه نگفته یک برادری هم نوشته که ساختمان ساخته مگه از جیبش ساخته یا خودش پیمانکارش بوده اگه احیانا پیمانکارش خودش بوده هم قطعا نفع برده که ضرر نکرده مگه پیمانکار هست که بدون نفع ساخت و ساز کند یا یک کاری کند البته من نمیدانم خودشان ساختند یا دادن دست پیمانکارلطفا خودتون صادقانه بنویسد نه اینکه دیگران را متهم به کذب گویی کنید
Iran, Islamic Republic of
انشا الله که مدیر محترم سایت کبنا این موضوع را مجددا پیگیری نماید
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس به این موضوع ورود نکرد؟ آیا بازرسی فقط برا اخراج کارگران بالای 20 سال سابقه شهرداری یاسوج تناست یا به این موضوع اتاق اصناف کهگیلویه هم ورود خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنیم سازمان بازرسی یک زحمتی به خود بده و یکسری به کهگیلویه بزنه ببین این مطالب صحت داره یا خیر مگر چقدر راه هست
Romania
هر چی باشه از شما صاد تر و ماک تر و و اگه لیاقت نداشته از تهران دستور عزلش می اومد شما هم به جای اینکه به دنبال ادم خوب و پاک و صادق باشید به دنبال ..... هستید ک فقط بیت المال بخورن یه مشت بی لیاقت ک فقط حسادت میکنید به جایگاه ایشون یکم خودتون رو اصلاح کنیت لیاقت و تواناییش رو داشته ک به اینجا رسیده شما هم به هر حا رسیدی لیاقتت بود با این طرف فکر و قضاوت امیدوارم شفا داده بشید
Romania
واقعا متاسفم برای این سایت ک برای اخبار کذب و مول هر کاری میکنه و واقعا برای شعور اون نویسنده متاسفم لیاقت شما.
حسن
Iran, Islamic Republic of
شما که اطلاع نداری الکی نظرنده کلاس آموزش اصناف به دلیل شرایط خاص کروتایی برگزار نمیشه وهمان بازاریان در جریان هستند که تعهد کتبی میدن بعد از مساعد شدن شرایط باید کلاس آموزش اصناف را بگذرانند. صدور کارت آموزش اصناف به دلیل خدمت به مردم می باشد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
کسی که دست به خودکشی میزنه قطعا مشکل روانی یا هر چیزی میتونه داشته باشه و باوجود اینکه بینایی خودش رو کامل از دست داده .
ایا در شهر دهدشت و این استان قحطالرجاله این همه جوان و کسبه باسواد چرا ایشون باید همچنان در این پست باشن
لطفا دوباره پیگیری کنید این موضوع رو
....
Romania
بله ادم با لیاقت نیست ادم پاک نیست بود ک این کشور به این روز نمی افتاد لیاقت شما همون ادمایی هستن ک حقتون رو میخورن
Romania
یه مشت بی سواد برای ما شدن نویسنده شما اگه لیاقت داری بیا برو به جای اقای اخوان بحث لیاقته
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1