کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش اختصاصی کبنانیوز از اتاق اصناف کهگیلویه؛

در اتاق اصناف کهگیلویه چه می‌گذرد؟ / نابینایی یک مدیر / چه اهدافی پشت تصمیم اعضای اتاق اصناف کهگیلویه است؟

25 آذر 1399 ساعت 13:26

سازمان بازرسی، دولت، مقامات بالادستی و نهادهای نظارتی در خصوص ابقاء این مدیر در پست خود تاکنون پاسخی به مردم نداده اند و اخباری نیز در این خصوص منتشر نشده است. درصورتی که یک فرد معلول یا نابینا برای استخدام شدن در یک نهاد دولتی یا آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه هست و حتی استخدام وی حتی در آموزش و پرورش یا به عنوان یک کارمند ساده غیرممکن می باشد، یک مدیر به مدت سه سال با وجود نابینایی در پست خود ابقاء است!


اگر مشکلات اساسی در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، از گرانی تا قیمت‌های گزاف و چندگانه، عمده آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد است که متأسفانه در این سال‌ها مدیران این سازمان نتوانسته‌اند یک برنامه جامع برای رونق و ساماندهی بازار این استان داشته باشند. اگر چه نمی‌توان تلاش‌های برخی از مأموران خدوم این سازمان را نادیده گرفت. مشکلات اصناف کهگیلویه مشت نمونه خروار از سهل انگاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که چتر نظارت خود را بسته و کنار گذاشته است.
به گزارش کبنا، نابینایی محدودیت نیست، چرا که هر روزه شاهد پیشرفت افرادی هستیم که با پذیرفتن معلولیت خود علاوه بر انجام کار روزمره‌ی خود، فعالیت های فراتری نیز داشته اند. برخی از معلولیت ها از جمله نابینایی محدودیت هایی دارند که باعث می شوند فرد نابینا قادر به انجام برخی از مسئولیت ها نباشد.
عین الله اخوان مدیر اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از  13 سال است که مسند ریاست خود را حفظ کرده است. وی در سال 96 بر اساس یک اتفاقی بینایی خود را از دست داد. اما فرماندار کهگیلویه نیز در مصاحبه ی خود نسبت به ابراز این موضوع طفره رفته و با ابهام و گمانه زنی در مورد آن صحبت کرده اند، «فرماندار شهرستان کهگیلویه مدت ریاست وی در زمان این واقعه را بین ۱۰ تا ۱۵ سال ذکر کرده است». «سه ماه پس از این اتفاق در اردیبهشت ماه 97 «اخوان» با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس اتاق اصناف این شهرستان برای ۴ سال دیگر انتخاب شد».
انتخاب رئیس در اتاق اصناف تابع انتخابات داخلی است و جالب اینجاست با وجود مسئولیت های سنگین این اتاق، یک فرد نابینا از طرف اعضای اصناف انتخاب می‌شود. اینکه چه هدفی پشت این انتخاب بوده پرسشی است که اعضای اصناف کهگیلویه باید به آن پاسخ دهند؟ چرا که سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری یکی از موارد تخلفات اداری محسوب می‌شود. از طرفی طبق قوانین تایید صلاحیت یک مدیر باید از طرف دستگاه‌های ذی صلاح اخذ شود، با این حال این فرد چطور این تاییدیه را گرفته است و چطور به مدت سه سال ریاست این اداره را برعهده دارد؟ مسائلی همچون امضای رئیس برای نامه‌های مهم، تایید پروانه‌ها و مسائلی از این دست چطور در این اداره صورت می‌گیرد؟ و چطور می‌توان مطمئن شد که سوء استفاده‌ای از یک فرد با این مشکل اساسی صورت نمیگیرد؟
8000 واحد صنفی در سامانه ایرانیان اصناف زیر نظر این مدیر نابیناست، سه شهرستان شامل کهگیلویه، چرام، لنده و شهرهای سوق، سرفاریاب، قلعه رییسی، دیشموک، و بخش مرکزی بخش موگرمون لنده از جمله حوزه تحت نظارت وی است.
به گزارش کبنا، این مدیر با وجود نابینایی، عدم شناخت از بازار و مشکلات بازاریان عضو هیات بدوی امور مالیاتی و هیأت حل اختلاف تامین اجتماعی می‌باشد که این از بزرگترین تخلفات اداری است. این مسئولیت‌ها را به عنوان رییس اتاق اصناف به وی داده‌اند که در عمل باید فردی آگاه به مسائل و مشکلات روزمره بازاریان و اصناف باشد و در بازدید میدانی از کم و کیف مشکلات بازاریان اطلاع داشته و بتواند مدافع حقوق آنان باشد.
و سئوال اینجاست که یک فرد نابینا که قادر به انجام امور شخصی و فردی خود نیست چگونه می‌تواند مدافع حق و حقوق بازاریان باشد؟
آیا امضا زدن صرف زیر برگه رأی هیات بدوی مالیات و هیات بدوی تامین اجتماعی ایراد نیست، آیا بی‌مهری به اصناف تلقی نمی‌شود؟ از گوشه و کنار حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص اتاق اصناف کهگیلویه شنیده می‌شود که یقیناً مسوولان باید به آن پاسخ بدهند.
یکی از صحبت‌های که مطرح می‌شود، این است که می‌گویند: «قریب به 3 سال که وی نابینا گردیده کارت آموزش اصناف که از ضروریات صدور پروانه کسب می‌باشد، بدون از برگزاری کلاس و دوره‌های لازم  گواهی آموزش اصناف ساختگی با امضائ وی صادر می‌گردد!» «در واقع به مدت 24 ساعت و بدون از برگزاری هیچ گونه کلاس و آموزشی گواهی آموزش اصناف صادر می‌گردد!» اینها تخلف نامیده می‌شوند، که باید مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرند.
 حساب‌هایی با عناوین مختلف نزد بانک ملی افتتاح شده و از هر عضو مبلغ 5 میلیون ریال در هنگام صدور و یا تمدید پروانه اخذ می‌گردد که خلاف قانون می‌باشد و مجوز قانونی ندارد.
 نهایتاً، فردی که به دلایلی دچار نابینایی شده و 3 سال از آن ماجرا می‌گذرد و او را کشان کشان تا پشت میز ریاست اداره می‌آورند و برخی افراد هم  در این بین به اسناد دولتی و محرمانه دسترسی پیدا می‌کند، چرا باید ریاست او ادامه پیدا کند. 
در باره سوء استفاده‌های احتمالی دیگر و به کارگیری سلیقه‌ای نیروها نیز مجدداً مطلب نوشته می‌شود.
سازمان بازرسی، دولت، مقامات بالادستی و نهادهای نظارتی در خصوص ابقاء این مدیر در پست خود تاکنون پاسخی به مردم نداده اند و اخباری نیز در این خصوص منتشر نشده است. درصورتی که یک فرد معلول یا نابینا برای استخدام شدن در یک نهاد دولتی یا آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه هست و حتی استخدام وی حتی در آموزش و پرورش یا به عنوان یک کارمند ساده غیرممکن می باشد، یک مدیر به مدت سه سال با وجود نابینایی در پست خود ابقاء است! آیا افرادی با شرایط بهتر، افراد جوان تر و دارای شایستگی های بالاتری برای پست مدیریت اصناف کهگیلویه وجود ندارد؟


کد مطلب: 428485

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428485/اتاق-اصناف-کهگیلویه-می-گذرد-نابینایی-یک-مدیر-اهدافی-پشت-تصمیم-اعضای

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1