تاریخ انتشار  
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت  ۱۴:۴۷  
کد مطلب :  ۴۲۷۹۱۴
ایمنترین خودروی ملی ایران را بشناسید
  
  ۰
  
    
  
   کبنا ؛پس از انتشار ویدئوی تست تصادف از روبهرو «سایپا شاهین» که برای صحهگذاری عملکرد کیسههای هوا انجام شد، گروه خودروسازی سایپا ویدئوتست تصادف دیگری از این خودرو را نیز منتشر کرده است.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، در یکی از آخرین بررسیهای انجامشده بر روی سازه «شاهین» در یکی از مراکز ایمنیسنجی اروپایی، محصول جدید سایپا توانسته از تست R۹۵ استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید.
تست تصادف ECE R۹۵ به اینگونه اجرا میشود که خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم (MDB EEVC=۹۵۰Kg) با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه ۹۰ درجهای به بخش کناری خودرو برخورد میکند. این تست که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده (ES-۲) را مورد بررسی قرار میدهد و با درنظرگرفتن برخی پارامترها بر روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R۹۵ به آن خودرو اعطا میشود.

تست تصادف و تأییدیه ECE R۹۵ یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنیسنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R۹۵ را به دست آورد.
حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستونها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان بازشدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربهگیر داخل درها و جلوگیری از واردشدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و... باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسههای هوای کناری و پردهای، استاندارد ارتقایافته ECE R۹۵ را به دست آورد و بهاینترتیب، در جایگاه ایمنترین خودروی ملی قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که سایپاشاهین تأییدیه نهایی استاندارد ECE را به دست آورده و تا امروز دو تست ایمنی آن بهصورت رسمی منتشر شده است. بدیهی است که در آینده نزدیک، نتایج بخشهای دیگر تستهای شاهین بر مبنای ECE در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، در یکی از آخرین بررسیهای انجامشده بر روی سازه «شاهین» در یکی از مراکز ایمنیسنجی اروپایی، محصول جدید سایپا توانسته از تست R۹۵ استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید.
تست تصادف ECE R۹۵ به اینگونه اجرا میشود که خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم (MDB EEVC=۹۵۰Kg) با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه ۹۰ درجهای به بخش کناری خودرو برخورد میکند. این تست که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده (ES-۲) را مورد بررسی قرار میدهد و با درنظرگرفتن برخی پارامترها بر روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R۹۵ به آن خودرو اعطا میشود.

تست تصادف و تأییدیه ECE R۹۵ یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنیسنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R۹۵ را به دست آورد.
حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستونها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان بازشدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربهگیر داخل درها و جلوگیری از واردشدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و... باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسههای هوای کناری و پردهای، استاندارد ارتقایافته ECE R۹۵ را به دست آورد و بهاینترتیب، در جایگاه ایمنترین خودروی ملی قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که سایپاشاهین تأییدیه نهایی استاندارد ECE را به دست آورده و تا امروز دو تست ایمنی آن بهصورت رسمی منتشر شده است. بدیهی است که در آینده نزدیک، نتایج بخشهای دیگر تستهای شاهین بر مبنای ECE در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.













![احضار وزیر نیرو به مجلس با سؤالات محمد بهرامی /  نماینده بویراحمد خطاب به وزیر نیرو: سدسازیهای بدون مجوز زیستمحیطی «تعدی به شأن مجلس» است! / قانون برای اجراست نه تزئین / سدسازیهای بدون مجوز زیستمحیطی [سد ماندگان] «رویهی وزارتخانه» است یا استثنا؟ / چرا پروژههای غیرقانونی «خرسان ۳» و «ماندگان» ردیف بودجه عمرانی دارند؟ / چرا وزارت نیرو قانون محیط زیست را دور میزند؟ / انتقاد بهرامی: کشور در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر عقب ماند؛ تدابیر وزارت نیرو برای تنوع سبد تولید برق چیست؟ / ۳۰٪ شبکه توزیع فرسوده است؛ بودجه نوسازی کجاست؟ احضار وزیر نیرو به مجلس با سؤالات محمد بهرامی /  نماینده بویراحمد خطاب به وزیر نیرو: سدسازیهای بدون مجوز زیستمحیطی «تعدی به شأن مجلس» است! / قانون برای اجراست نه تزئین / سدسازیهای بدون مجوز زیستمحیطی [سد ماندگان] «رویهی وزارتخانه» است یا استثنا؟ / چرا پروژههای غیرقانونی «خرسان ۳» و «ماندگان» ردیف بودجه عمرانی دارند؟ / چرا وزارت نیرو قانون محیط زیست را دور میزند؟ / انتقاد بهرامی: کشور در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر عقب ماند؛ تدابیر وزارت نیرو برای تنوع سبد تولید برق چیست؟ / ۳۰٪ شبکه توزیع فرسوده است؛ بودجه نوسازی کجاست؟](/images/docs/000505/n00505397-s.jpg)
























