تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۲۷۷۲۷
در جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / چالش کمبود اکسیژن در کارزار کرونا / سایه مرگ مستدام بر سر بیماران کرونایی

۱
۱
چالش کمبود اکسیژن در کارزار کرونا / واکنش تند استاندار؛ حق ندارد
کبنا ؛جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (جمعه 30 آبان ماه 99) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: یکی از مشکلات جدی بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان شهید جلیل یاسوج (بیمارستان معین کرونایی) تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی است.
پرویز یزدان پناه اظهار داشت: در هفته جاری ۲۰ تن اکسیژن از استان اصفهان به این استان انتقال داده شده است.
 وی افزود: کمبود اکسیژن در حالی است که می‌توان زیرساخت‌های تأمین اکسیژن را در استان می‌توان فراهم کرد اما برخی افراد در شهرستان‌ها همکاری لازم را در این خصوص ندارند و با وجود بودن دستگاه اکسیژن ساز در یکی از شهرستان‌ها از ارائه آن به دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خودداری کرده‌اند.

   

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسیاری از پرستاران و پزشکان در استان درگیر بیماری کرونا شده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نیروی انسانی در این روزهای کرونایی با مشکل مواجه شده است.
 یزدان پناه ابراز داشت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است.
 وی تاکید کرد: شمار جانباختگان کووید ۱۹ در استان به ۲۷۸ نفر رسیده که ۲۳۲ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و مابقی فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۴۵۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۸ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 یزدان پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی ابراز داشت: روز گذشته از ۳۶۱ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۶۵ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های کهگیلویه (۲۵ درصد)، گچساران (۲۴ درصد)، بویراحمد (۱۶)، چرام (۹ درصد)، لنده (۸ درصد)، بهمئی (۶ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.
 یزدان پناه تاکید کرد: بیشترین راه مبتلا شدن به کووید ۱۹ از طریق نشست‌های خانوادگی صورت می‌گیرد بنابراین لازم است که نشست‌های خانوادگی به حداقل برسد و حتماً رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب در خانواده وجود داشته باشد.

    
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به صحبت‌های یزدان پناه در خصوص دستگاه اکسیژن ساز، به مدیران اولتیماتم داد، هیچ دستگاه و نهادی در هیچ منطقه‌ای حق ندارد از واگذاری امکانات مازاد برای مقابله با ویروس کرونا خودداری کند، معنایی ندارد که مردم با بیماری دست و پنجه نرم کنند، و تجهیزات در انبار بلااستفاده باشد. اگر وسیله‌ای در انبار اداره شهرستانی موجود است و جان مردم در خطر باید سریع وارد مدار حفاظت از جان و سلامت مردم شود.
این در حالی است که علت مرگ برخی از بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل کمبود یا اتمام اکسیژن بیان می‌شود.
به گزارش کبنا، میزان بروز بیماری در استان ۲۵ نفر در هر هزار نفر در استان بوده که این عدد در کشور ۱۰ نفر در هر هزار نفر است.
میزان کشندکی بیماری کرونا در استان ۱.۶ درصد و در کشور ۵.۳ درصد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ین در حالی است که علت مرگ برخی از بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل کمبود یا اتمام اکسیژن بیان می‌شود اینو از گزارش خودتون کپی کردم، این 3 خط خودش به تنهایی یک فاجعه ای به مراتب بزرگتر و عمیقتر از همه مصیبت هاست تصور کنین برا یه لحظه...... دستگاه اکسيژن ساز نباشه..... این همه جلسه... ستاد کرونا... کت شلوار اتوکشیده.... دوربین های رنگارنگ... ژست های متفاوت... عزل و نصب... حکم.... تودیع و معارفه... خدا خوت دونی و بس،
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1