تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۷۶۳۶
رئیس شورای شهرستان گچساران:

تردد فرد کرونایی در شهر و روستا جرم است/ برخورد قانونی با ناقضان محدودیت‌های کرونایی

۱
۴
تردد فرد کرونایی در شهر و روستا جرم است
کبنا ؛قوام ارشدی امروز (سه‌شنبه 27 آبان) در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان، اظهار کرد: کرونا هم‌اکنون قرار است با مردم زندگی کند، بنا بر این فرهنگسازی عمومی و مدیریت مردمی ضروری است.
ارشدی افزود: از مردم شهرستان گچساران و روستاهای بخش مرکزی خواهشمندم که برای سلامتی خود، عزیزان و فرزندانشان در مراجعه از بازار، بانک‌ها، ادارات، نانوایی‌ها و مراکز درمانی اصول بهداشتی را رعایت کنند و از رفتن به مکان‌های شلوغ خودداری کنید.
وی ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنید خود و عزیزانتان گرفتار ویروس کرونا می‌شوید و جامعه اطراف و مرتبطتان را هم مبتلا می کنید.
 رئیس شورای شهرستان ضمن قدردانی از زحمات جامعه پزشکی، پرستاری و خیرین اظهار داشت: شلوغی بازار و اماکن عمومی ارتباطی به بازاریان ندارد؛ البته باید به فروشنده‌ای که اهمیت نمی‌دهد تذکر داد که ماسکش کجاست و باز خواستش کنید. فروشنده هم از مردم بخواهد با ماسک وارد مراکز تجاری شوند.
وی با بیان اینکه همشهریانی که به کرونا مبتلا شده‌اند در شهر تردد نکنند، گفت: اکنون دیگر مشکل بازاریان نیست بلکه مشکل تصمیمات ما در خصوص کسانی است که مبتلا هستند و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، وظیفه ما این است که اجازه ندهیم افراد مبتلا به کرونا در جامعه تردد داشته باشند. بیماران برای بهبودی کامل باید مدت لازم قرنطینه‌ی خود را در منزل سپری کنند و برای پایان دادن قرنطینه نیاز به اخذ گواهی سلامت از بهداشت هستند نه اینکه خودسرانه وارد جامعه شوند و بگویند حدود دو هفته رعایت کردیم.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427636-1.jpg
ارشدی ضمن قدردانی از شورای تامین، نیروی انتظامی و نیروهای مقاومت بسیج مردمی در خصوص اجرایی شدن طرح پروتکل‌های بهداشتی و همکاری با جامعه پزشکی و کادر درمان جهت سلامتی مردم و جامعه، اظهار داشت: از مدیریت مرکز بهداشت شهرستان خواهشمندم که نام مبتلایان را در اختیار رئیس شورای تامین قرار دهند تا قرنطینه بیماران مدیریت شود، همچنین از فرماندار، بخشدار و مسئولین قضایی و انتظامی خواهشمندم که افراد مبتلا در قرنطینه را تحت کنترل قرار دهند، با احترام عرض می‌کنم که مبتلایان حق ندارند خارج از خانه تردد کنند، فرق نمی‌کند در چه مقام و منصبی هستند.
وی افزود: مبتلایان بعد از ۱۴ روز قرنطینه باید گواهی سلامت داشته باشند و اگر گواهی سلامت دریافت نکنند آن‌ها را به محل کار راه ندهند و در صورت اصرار، آنها را به پلیس و مراکز قضایی معرفی کنند.
رئیس شورای شهرستان بیان داشت: از دستگاه قضا تقاضا دارم شعبه‌ای خاص جهت بررسی پرونده این‌گونه متخلفین در نظر بگیرد.
رییس شورای شهرستان افزود: اگر کسی مبتلا هست و عامدانه با اختفای وضعیتش در جامعه تردد می کند و وضعیتش را به مرتبطین نمی گوید جنایتی در حق دیگران مرتکب شده چون مردم نخواسته و ندانسته با او معاشرت می کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427636-2.jpg
ارشدی ادامه داد: شاید برای مسئولین و کادر پزشکی مقدور نباشد که مبتلایان را بستری یا قرنطینه کنند اما انتظار می‌رود مبتلایان دوهفته در خانه بمانند، اما افرادی بعد از اعلام وضعیتشان متاسفانه به جامعه، قانون و مسئولین بهداشتی احترام نگذاشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
رئیس شورای شهرستان گچساران افزود: اگر کسی مبتلاست و عمدا پنهان کاری می کند و در جامعه خودسرانه تردد می‌کند حتما مجرم است و باید با آن ها برخورد قانونی شود فرق نمی‌کند هرکسی و در هر مقام و منصبی که می‌خواهد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که رعایت نکردند خانواده خودشان بودند ایشان خودش رعایت کند نمی خواهد به کس دیگر بگوید
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1