تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : ۴۲۷۴۴۵
موفقیتی که معاونت غذا و دارو برای کهگیلویه و بویراحمد به ارمغان آورد؛

کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایزو ۱۷۰۲۵ شد

۱
۰
کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایزو ۱۷۰۲۵ شد
کبنا ؛امام‌بخش قائدی رئیس سازمان غذا و دارو استان کهگیلویه و بویراحمد و همکارانش در غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با دریافت صلاحیت ملی آزمایش ایزو ۱۷۰۲۵ برای اولین‌بار در منطقه ۵ کشور، گامی اساسی را در مسیر خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در شاخص آزمایشگاه‌ها برداشتند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاونت غذا و دارو در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین بخش‌های سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است.
شبکه تامین و پخش دارو، نظارت بر داروخانه‌ها، سلامت مواد غذایی و آشامیدنی از مهم‌ترین وظایف این معاونت است.
 اگر دانشگاه علوم پزشکی در معاونت غذا و داروی خود، لنگ بزند قطعا بار سلامت این استان به مقصد نخواهد رسید.
 حدود ۴ سال است که مدیریت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد به مدیری کاری و بی‌حاشیه سپرده شده است.
 به زعم کارشناسان و دلسوزان سلامت این استان، امام‌بخش قائدی در این ۴ سال توانسته است، مدیریت نسبتا موفقی داشته باشد و غذا و دارو را به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر کند.
بدون اغراق باید گفت، سلامت کاری و اداری غذا و دارو در دوران دکتر قائدی وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده است.
 توزیع دارو میان داروخانه‌ها، عادلانه‌تر شد و مهمتر از آن سیستم تامین و پخش دارو با فاصله گرفتن از حالت رانت و انحصار، تا حد زیادی شفاف‌تر شد.
تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی افزایش قابل توجهی داشت و نظارت بر کار داروخانه‌ها بهتر و مستمرتر شده است.
 قدرت چانه‌زنی این استان در گرفتن حق خود از کشور بیشتر شده و در همین راستا تخفیفات داروهای صعب‌العلاج و پیوندی هم دو برابر شد و هم برای اولین بار شامل شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران هم شدند.
 برای اولین‌بار، به فعالیت عطاری‌ها و فروشندگان داروهای گیاهی نگاه علمی شد و با آموزش‌های مستمر و جدی، به فعالان این عرصه آموزش داده شد تا بتوانند خدمات سالم‌تر و علمی‌تری به مردم داشته باشند.
 همچنین عطاری‌هایی که دوره‌های آموزشی را با موفقیت طی کردند، دارای مجوز شدند و اکنون بر نحوه فعالیت آنها، نظارت می‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427445-2.jpg
امام بخش قائدی می‌گوید: صلاحیت صدور گواهینامه ۱۷۰۲۵ در منطقه پنج کشور در اختیار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

 این اقدامات به تنهایی کافی هستند تا به جرات گفت که امام‌بخش قائدی به خوبی پاسخ اعتماد مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی را داده و موفق عمل کرده است.
 اما به تازگی موفقیت اخذ مجوز آزمایشگاه ایزو ۱۷۰۲۵ و صلاحیت صدور این گواهینامه بین‌المللی نام غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی را بر سر زبان‌ها انداخت.
 صدور گواهی مدیریتی و فنی این آزمایشگاه برای کیفیت و سلامت هر ماده غذایی قابل استناد در همه جای کشور است و اعتبار این آزمایش ملی است.
نکته دیگری که این موفقیت را برجسته می‌کند این است که در منطقه ۵ کشور، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اولین دانشگاهی است که موفق به دریافت صلاحیت این استاندارد ملی شد.
 در همین زمینه امام‌بخش قائدی با اعلام این خبر گفت که فرایند اخذ این گواهینامه از سال ۹۷ با تلاش‌های قابل تحسین کارشناسان توانمند غذا و دارو شروع شد و بعد از دو نوبت ممیزی از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (Naci) و پس از طرح در کمیته کشوری، گواهینامه مذکور صادر شده است.
معاون غذا و دارو با قدردانی از حمایت‌های مدیریت ارشد دانشگاه و زحمات همکارانش در واحد آزمایشگاه افزود: این قابلیت مهم در منطقه پنج کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
 قائدی اظهار امیدواری کرد که اخذ صلاحیت صدور گواهینامه ۱۷۰۲۵ برای مواد غذایی و آشامیدنی به عنوان یک شاخص مهم در تامین سلامت مردم بتواند منشا ارائه خدمت به کل کشور به ویژه جنوب شود.
 در کنار این موفقیت غذا و دارو اما کمبودهایی هم قابل لمس است
 از آنجا که کنترل و نظارت بر محصولات غذایی و آشامیدنی از وظایف حاکمیتی حوزه غذا و دارو است، لزوم پایش سموم و آفت کش‌ها در محصولات تولیدی و کشاورزی استان اهمیت بسزایی دارد که می‌طلبد مسئولین استانی با تامین اعتبار لازم نسبت به تهیه دستگاههای آزمایشگاهی مورد نیاز، این استان را در این مورد نیز خودکفا کنند.
 با این دستاورد، آزمایشات مربوط به سنجش میزان سموم و آفت‌کش‌ها و دیگر موارد مضر در مواد غذایی و آشامیدنی نیز در درون همین استان انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصور
Iran, Islamic Republic of
ایزو ۱۷۰۲۵ را سه سال پیش آبفا روستایی دریافت کرد. چرا اولین بار در استان و منطق؟
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
فایل های مرتبط
1