تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : ۴۲۷۴۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

جوابیه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به تجمع آبداران + پاسخ کبنانیوز

۵
۰
جوابیه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به تجمع آبداران + پاسخ کبنانیوز
کبنا ؛شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به خبر پایگاه خبری کبنا نیوز در خصوص تجمع آبداران در جلوی استانداری این استان توضیحاتی داد.
به گزارش کبنا، در جوابیه‌ی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
مدیرمسئول محترم سایت کبنا نیوز خبری در خصوص وضعیت آبداران و اعتراضات آنان با عنوان «فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند (فیلم و عکس)» در آن رسانه منتشر شده که در این باره چند نکته قابل توجه است:
 ابتدا از حسن نیت رسانه‌ها برای بیان مشکلات قشرهای مختلف استان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم اشراف به کم و کیف حقیقی و کامل مسائل مبنای قلم زدن‌ها باشد.
 ۱- حدود ۱۷۸ آبدار در کهگیلویه و بویراحمد وظیفه نظارت بر آبرسانی به روستاهای استان را بر عهده دارند، این افراد که در سال‌های قبل و از فرآیندی و رأی قانون جذب شده‌اند از سال ۹۳ بنا بر تأکیدات دولت مبنی بر خصوصی سازی و دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به پیمانکار تعمیر و نگهداری با شرح وظایف و ساعات کاری معین سپرده شدند.
 با این اقدام آنها عملاً از بدنه شرکت جدا و نیروهای پیمانکار بخش خصوصی به شمار می‌روند و هرگونه تصمیم گیری در خصوص آنها نیز در اختیار پیمانکار مربوطه‌شان است.
 ۲- در دوسال اخیر با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم اقتصادی دولت و بروز کرونا، اقتصاد کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد دستخوش چالش‌های جدی شد و منابع نقد و تخصیص‌های نقدی را به شدت کاهش داد امری که در نهایت بر پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب نیز تأثیر گذاشت و پرداختی به آنان با دست اندازهایی مواجه شد. اما با همت و دستورات استاندار محترم و همکاری مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تا سر حد امکان مطالبات پیکانکار تعمیر نگهداری و به تَبَعِ آن آبداران پرداخت شد.
 ۳- ضمن عذرخواهی از بروز این مشکلات، باید عرض کنیم تلاش‌هایمان همچنان نیز ادامه دارد و پیگیری‌های ما هم از استان و هم تهران برای رفع مشکل تخصیص به کارفرمای این آبداران ادامه دارد و ان شاءلله بزودی با برطرف شدن موانع تخصیص و انعقاد قرارداد با پیمانکار، شاهد سامان گرفتن شرایط مالی و کاری آبداران هم خواهیم بود.
 ۴- ادعای بی‌تفاوتی در خصوص این نیروها از اساس مغایر با حقیقت و اخلاق است، پیگیری ما برای تخصیص مناسب به پیمانکار تعمیر و نگهداری و سایر تلاشگران حوزه آب و فاضلاب بی‌وقفه ادامه دارد و مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت به صورت حضوری و با مکاتبات مستمر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مراجع مرتبط در تهران در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند.
 در پایان ضمن قدردانی مجدد از جدیت رسانه‌ها در انعکاس نگرانی‌های مردم انتظار این است مطالب منتشره بر مبنای تمام واقعیت و نه تنها گوشه‌ای از آن منتشر شود تا اعتماد به کارکرد واقعی رسانه در مردم و مسئولان متبلور شود.

بیشتر بخوانید:

فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند ( فیلم و عکس)

تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد / 6 ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم، شرمنده زن و فرزندان‌مان هستیم


..........................................................................................................
پاسخ کبنا نیوز به جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
در خصوص جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا نیوز پیرامون تجمع آبداران ذکر نکاتی لازم می‌آید؛
1- در بند اول این جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبداران، نیروهای، شرکت پیمانکاری است، در حقیقت از خودش سلب مسئولیت و صورت مسئله را پاک کرده، شرکت پیمانکاری مذکور، قطعاً زیر نظر شرکت آب و فاضلاب با رعایت قوانین و مقررات مشخص فعالیت می‌کند و نظارت بر حسن اجرای امور بر وظیفه شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد است. چگونه است که 178 آبدار بعد از حدود 8 ماه از سال هنوز قرارداد ندارند و حقوق در این شرایط بد اقتصادی دریافت نمی‌کنند، بعد شرکت آب و فاضلاب، آبداران را نیروهای این شرکت نمی‌داند. اما هنگام قطعی آب روستایی، چنان آبدار را سیم جیم می‌کنند که بیا و ببین.
2-شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد سهل‌انگاری‌‌اش را در قبال آبداران به گردن کرونا نیندازد. چگونه مطالبات و حقوق سایر کارمندان شرکت اینگونه در دست‌اندازی نمی‌افتد. شباهت تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد، چرا در سایر استان‌ها وجود ندارد و اگر هم تجمعی باشد، به ندرت انجام می‌گیرد. نه همانند آبداران کهگیلویه و بویراحمد در فاصله 10 روز، چندین بار تجمع صورت می‌گیرد.
3-تجمع چندین باره آبداران در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و سایر نهادها، اداره‌کار و شرکت آب و فاضلاب اگر دال بر بی‌تفاوتی نباشد، پس چه چیزی می‌تواند، باشد. نتیجه مکاتبات با تهران و یا هر دستگاهی که انجام داده‌اید را برای افکار عمومی اطلاع رسانی‌کنید. آیا سایر استان‌های کشور برای آبداران همچنین مکاتباتی داشته‌اند، یا این مسئله فقط مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اطلاع رسانی دقیق و شفاف و پاسخگویی مبتنی بر واقعیت یقیناً اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که /بدنبال منافع شخصی باشد وضع همین طور است
Iran, Islamic Republic of
پارسه برود وضع درست می شود
Iran, Islamic Republic of
این برا خودتون خوبه پول مردم را بپردازید
Iran, Islamic Republic of
اخه تحریم و کرونا چه تاثیری بر حقوق ابداران داره
محمد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت خبری کبنا ک واقعیت رو بروز میدن.
بی مسولیتی در آبفاضلاب همجنان جولان میدهد و تا پایان دوره ریاست جمهوری. ساختمان آبفا. آبفا در پیمونکاری خویشاوندی ست.
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1