کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جوابیه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به تجمع آبداران + پاسخ کبنانیوز

21 آبان 1399 ساعت 2:29

شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به خبر پایگاه خبری کبنانیوز در خصوص تجمع آبداران در جلوی استانداری این استان توضیحاتی داد.


شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به خبر پایگاه خبری کبنانیوز در خصوص تجمع آبداران در جلوی استانداری این استان توضیحاتی داد.
به گزارش کبنا، در جوابیه‌ی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
مدیرمسئول محترم سایت کبنانیوز خبری در خصوص وضعیت آبداران و اعتراضات آنان با عنوان «فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند (فیلم و عکس)» در آن رسانه منتشر شده که در این باره چند نکته قابل توجه است:
 ابتدا از حسن نیت رسانه‌ها برای بیان مشکلات قشرهای مختلف استان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم اشراف به کم و کیف حقیقی و کامل مسائل مبنای قلم زدن‌ها باشد.
 ۱- حدود ۱۷۸ آبدار در کهگیلویه و بویراحمد وظیفه نظارت بر آبرسانی به روستاهای استان را بر عهده دارند، این افراد که در سال‌های قبل و از فرآیندی و رأی قانون جذب شده‌اند از سال ۹۳ بنا بر تأکیدات دولت مبنی بر خصوصی سازی و دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به پیمانکار تعمیر و نگهداری با شرح وظایف و ساعات کاری معین سپرده شدند.
 با این اقدام آنها عملاً از بدنه شرکت جدا و نیروهای پیمانکار بخش خصوصی به شمار می‌روند و هرگونه تصمیم گیری در خصوص آنها نیز در اختیار پیمانکار مربوطه‌شان است.
 ۲- در دوسال اخیر با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم اقتصادی دولت و بروز کرونا، اقتصاد کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد دستخوش چالش‌های جدی شد و منابع نقد و تخصیص‌های نقدی را به شدت کاهش داد امری که در نهایت بر پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب نیز تأثیر گذاشت و پرداختی به آنان با دست اندازهایی مواجه شد. اما با همت و دستورات استاندار محترم و همکاری مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تا سر حد امکان مطالبات پیکانکار تعمیر نگهداری و به تَبَعِ آن آبداران پرداخت شد.
 ۳- ضمن عذرخواهی از بروز این مشکلات، باید عرض کنیم تلاش‌هایمان همچنان نیز ادامه دارد و پیگیری‌های ما هم از استان و هم تهران برای رفع مشکل تخصیص به کارفرمای این آبداران ادامه دارد و ان شاءلله بزودی با برطرف شدن موانع تخصیص و انعقاد قرارداد با پیمانکار، شاهد سامان گرفتن شرایط مالی و کاری آبداران هم خواهیم بود.
 ۴- ادعای بی‌تفاوتی در خصوص این نیروها از اساس مغایر با حقیقت و اخلاق است، پیگیری ما برای تخصیص مناسب به پیمانکار تعمیر و نگهداری و سایر تلاشگران حوزه آب و فاضلاب بی‌وقفه ادامه دارد و مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت به صورت حضوری و با مکاتبات مستمر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مراجع مرتبط در تهران در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند.
 در پایان ضمن قدردانی مجدد از جدیت رسانه‌ها در انعکاس نگرانی‌های مردم انتظار این است مطالب منتشره بر مبنای تمام واقعیت و نه تنها گوشه‌ای از آن منتشر شود تا اعتماد به کارکرد واقعی رسانه در مردم و مسئولان متبلور شود.

بیشتر بخوانید:

فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند ( فیلم و عکس)

تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد / 6 ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم، شرمنده زن و فرزندان‌مان هستیم


..........................................................................................................
پاسخ کبنا نیوز به جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
در خصوص جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنانیوز پیرامون تجمع آبداران ذکر نکاتی لازم می‌آید؛
1- در بند اول این جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبداران، نیروهای، شرکت پیمانکاری است، در حقیقت از خودش سلب مسئولیت و صورت مسئله را پاک کرده، شرکت پیمانکاری مذکور، قطعاً زیر نظر شرکت آب و فاضلاب با رعایت قوانین و مقررات مشخص فعالیت می‌کند و نظارت بر حسن اجرای امور بر وظیفه شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد است. چگونه است که 178 آبدار بعد از حدود 8 ماه از سال هنوز قرارداد ندارند و حقوق در این شرایط بد اقتصادی دریافت نمی‌کنند، بعد شرکت آب و فاضلاب، آبداران را نیروهای این شرکت نمی‌داند. اما هنگام قطعی آب روستایی، چنان آبدار را سیم جیم می‌کنند که بیا و ببین.
2-شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد سهل‌انگاری‌‌اش را در قبال آبداران به گردن کرونا نیندازد. چگونه مطالبات و حقوق سایر کارمندان شرکت اینگونه در دست‌اندازی نمی‌افتد. شباهت تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد، چرا در سایر استان‌ها وجود ندارد و اگر هم تجمعی باشد، به ندرت انجام می‌گیرد. نه همانند آبداران کهگیلویه و بویراحمد در فاصله 10 روز، چندین بار تجمع صورت می‌گیرد.
3-تجمع چندین باره آبداران در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و سایر نهادها، اداره‌کار و شرکت آب و فاضلاب اگر دال بر بی‌تفاوتی نباشد، پس چه چیزی می‌تواند، باشد. نتیجه مکاتبات با تهران و یا هر دستگاهی که انجام داده‌اید را برای افکار عمومی اطلاع رسانی‌کنید. آیا سایر استان‌های کشور برای آبداران همچنین مکاتباتی داشته‌اند، یا این مسئله فقط مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اطلاع رسانی دقیق و شفاف و پاسخگویی مبتنی بر واقعیت یقیناً اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.


کد مطلب: 427422

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427422/جوابیه-شرکت-آب-فاضلاب-کهگیلویه-بویراحمد-تجمع-آبداران-پاسخ-کبنانیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1