تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۲۷۲۱۸
در خصوص کارخانه سیمان مارگون؛

مافیای سیمان و خریدهای انحصاری / لزوم ورود مسئولان و نماینده بویراحمد به حق آلایندگی مردم و قیمت گزاف سیمان

۴
۰
مافیای سیمان و خریدهای انحصاری / لزوم ورود مسئولان و نماینده بویراحمد به حق آلایندگی مردم و قیمت گزاف سیمان
کبنا ؛
تاکنون حدود 4 سال از افتتاح و بهره برداری کاخانه سیمان مارگون یاسوج می گذرد، و طی این سالها مشکلات تولید کارخانه، نبودسرمایه گذار برای بهره برداری به موقع، و یا تبعیض در بکارگیری نیروها، و باج خواهی در بکارگیری نیرو که دادستان مرکز استان نیز به آن اشاره کرد، از جمله مشکلات این کارخانه بوده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ از طرفی مشکلات زیست محیطی و آلاینده هایی که این کارخانه بویژه برای منطقه سقاوه - بهرام بیگی و امامزادگان بی بی خاتونین (س) و اطراف از جمله « -انفجارهای متعدد دینامیت با حجم زیاد درساعات مختلف شبانه روز که سبب رعب و وحشت مردم و نیز تخریب و سست نمودن پایه خانه و کاشانه محدوده انفجار بالاخص دهستان بهرام بیگی می شود 2- ایجاد گرد و غبار ناشی از فرایند آسیاب کردن مواد اولیه در منطقه سقاوه - بهرام بیگی و امامزادگان بی بی خاتونین (س) و اطراف 3- ایجاد گازهای متصاعد شده نظیر NOx و SOx که از احتراق سوختهای مورد نیاز نظیر نفت و ذغال سنگ برای مشعل کوره حاصل می شوند. 4- عناصر سنگین موجود در مواد آهکی و رسی و همچنین سوختهای کوره که در گازهای کوره آزاد می شوند. 5- آزاد شدن یک سری مواد آلی و فلزات سمی از سوختن باطله های نفتی و ارگانیکی موجود در مواد اولیه 6- نداشتن مسیر اختصاصی تردد حمل و نقل که سالانه منجر به بروز تصادفات متعدد ومرگ و میر مردم و گردشگران می باشد»، از دیگر مسائلی است که محمدجواد درخشان فرمانده پایگاه
مقاومت بسیج شهدای امامزادگان بی بی خاتونین
در یادداشتی به آن اشاره کرده و همینطور مردم از آن سخن می گویند. سال گذشته نیز دارا کریمی نژاد مدیرکل اسبق امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با کبنا نیوز گفته بود « درصد آلاینده کارخانه مارگون بالا است، با این حال حق آلایندگی منطقه بسیار پایین است، از طرفی این کارخانه هزینه زیادی برای شهرستان دارد، با این وجود، هزینه برق کارخانه به خوزستان پرداخت می شود، و تاکید کرد پیگیری و تغییر اینگونه مسائل از وظایف نماینده است که تاکنون پیگیری نشده است». اما غیر از این مشکلات، «محمدحسن حقیقت» در یادداشتی به مسئله خریداران انحصاری این کارخانه، و در عین حال قیمت گزاف و گرانفروشی سیمان در بویراحمد اشاره کرده است، اگر قرار است کارخانه سیمان را در استان داشته باشیم، آلاینده ها و مشکلات دیر برایمان به بار بیاورد ولی از فواید آن بی نصیب بمانیم و همینطور با قیمت گزافی سیمان به دست هم استانی ها برسد، پس این کارخانه چه سودی برای مردم دارد؟
محمدحسن حقیقت: ریشه اصلی مافیای سیمان در دالانهای تاریک مدیریت ناکارآمدِصنا‌یع ومعادن است. جایی که براثر ضعف و عدم شایستگیِ مدیریت یا باندهای فاسدِمافیایی است که عرصه وبازار را در این آشفتگی اقتصادی بر مردم تنگ کرده اند. همه این فسادها ناشی از فعالیت زیر زمینی سوداگران اقتصادی است.
کارخانه ای که به
اسم مارگون با تسهیلات دولتی در بویراحمد دایر گردید و به کام مافیای سیمان در دیگر نقاط ایران است. سود سرسام آورش عاید باندهای زیرزمینی سیمان است. سیمان مارگون در کارخانه به قیمتی پائین به ۲ نفر عرضه می‌گردد که این انحصاری بودن زمینه احتکار،کم فروشی،گران فروشی را پدید آورده و این انحصار و نبودن رقابت در خرید و فروش عاملی شده برای یکه تازی باند زیرزمینی سیمان. تاجایی که سیمان کارخانه مارگون برای مردمی که بیست کیلومتر با کارخانه فاصله دارند قیمتی بیشتر از آبادان که نزدیک به ۴۰۰کیلومتر فاصله دارد آب می‌خورد.
آیا مردمی که کشاورزی و محیط زیست شان نابود گردید مستحق این اجحاف وسوء مدیریت هستند.
اگر این مافیای سیمان نیست پس چه می‌توان اسمش را گذاشت؟
در این شرایط سخت اقتصادی که رژیمهای ستمکار و ظالم عرصه بین المللی را بر ایران تنگ کرده اند متاسفانه سوداگران اقتصادی مثل زالو دارند خون این مردم مظلوم را می‌مکند، اینجاست که مدیران شایسته و پای کار حضورشان نمود پیدا میکند!
مسئولان صنایع و معادن، مدیرانی که وظیفه ذاتی و چارتی شماست، ورود کنید الان وقتش هست رسیدگی کنید تا مبادا این شائبه بوجود آید که خود سهیم هستید در این سوداگری.
شایسته است استاندار محترم و مدیران امنیتی و سازمانهای مبارزه بافساد به مسئله کارخانه سیمان مارگون که مطالبه ای عمومی است ورود کنند، کارخانه ای که اسیر و دربند است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ضعیف هست با چه زبونی بگیم ضععیف این اقا
United States
مثلث مافیای کارخونه مارگون
//
م معارفی پور
United States
درود بر این مطالب و راست گویی کبنا در این موضوع و درود بر مهندس محمدحسن حقیقت که فردی سیاست مدار و جوان و دلسوز و با درک بالا به موضوعی مهم اشاره فرمودند.قیمت سیمان در این استان با دارا بودن ۲کارخانه سیمان گرانتر از سیمان شهرکرد و اصفهان بپای خریداران استانمان می نشیند.لذا نماینده قبلی شهرستانهایمان پا ب میدان نگذاشت و حرکتی نکرد ولی امید ها ب دکتر روشنفکر بیشتر میباشد چون هم دلسوزی و مردمی بودن خو ش را و هم عزم راسخ خود در رفع گرفتاری مردم را ثابت کرده.ب امید خدا از این موضوع مهم بخوبی حل شود و مشکلات مردم اندک و دست دلالان بی وجدان نامرد کوتاه گردد
سید
United States
چرا سیمان مارگون را دبیرستان نمی‌گذارید
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1