تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۲۶۸۸۶
تصمیم جدید ستاد ملی کرونا؛

اعمال محدودیت های کرونایی از دوشنبه در گچساران

۱
۴
اعمال محدودیت های کرونایی از دوشنبه در گچساران
کبنا ؛از فردا فعالیت سه دسته کسب و کار و گروه شغلی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی از جمله شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با محدودیتهای شدید همراه شده و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا یک هفته امکان فعالیت نخواهند داشت.
به گزارش کبنا، سخنگوی دولت از تشدید نظارت و اعمال محدودیتهای کرونایی خبر داد و اعلام کرد" فعالیت گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ از روز دوشنبه ممنوع شده و در صورت عدم توجه و ادامه فعالیت، این مشاغل مشمول جرائم سنگین و تعطیلی درازمدت خواهند شد. "
این تصمیم از سوی ستاد ملی کرونا و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع ویروس کرونا گرفته شده و محدودیتها در گروه مشاغل ۲، ۳ و ۴ از پنجم آبان ماه به مدت یک هفته در ۴۳ شهرستان بحرانی که در وضعیت قرمز به سر می‌برند، اعمال می‌شود.
اما گروههای شغلی مذکور شامل چه مشاغلی هستند و کدام کسب و کارها از فردا امکان ادامه فعالیت ندارند؟
بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند که بر مبنای وضعیت شهرها به فعالیتشان ادامه می‌دهند. در این مصوبه چهار رنگ برای نشان دادن وضعیت شیوع کرونا در استانهای مختلف مشخص شده و مطابق آن رنگ برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استانها تصمیم گیری می‌شود. به عنوان مثال در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند، در شرایط نارنجی گروه سه از فعالیت منع شده است، در شرایط زرد فعالیت گروه چهار ممنوع شده و در شرایط قرمز تنها گروه یک امکان فعالیت دارد.
فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو که کمی گسترده‌تر است و از فردا مشمول اعمال محدودیت می‌شود، به مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.
گروه شغلی سه، مدارس،  دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می‌شود.
گروه شغلی چهارم نیز شامل همایشها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.
به گزارش ایسنا، محدودیت‌ها در گروههای شغلی پیش گفته در حالی از روز دوشنبه اعمال می‌شود که تنها گروه شغلی یک امکان ادامه فعالیت دارد؛ بر این اساس مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی روزمره مردم نظیر مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها طی این مدت باز هستند و می‌توانند به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند.
 
وضعیت بحرانی گچساران در مقابله با کرونا
روز (یکشنبه 4 آبان ماه 99) نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا گچساران به ریاست فرماندار، اعضای شورای تامین و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست گفت: با توجه به شرایط فوق قرمز و بحرانی گچساران در مقابله با کرونا از فردا دوشنبه به مدت یک هفته فعالیت 3 دسته کسب و کار و گروه شغلی ممنوع است

 علی خوانپایه با اشاره به افزایش  شمار افراد مبتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در  این شهرستان اظهار کرد: با توجه وضعیت فوق العاده بحرانی در این شهرستان ناشی از ویروس کرونا از فردا روز دوشنبه 5 آبان ماه  محدودیت های کرونایی اعمال می شود.
 وی ادامه داد: با توجه به شرایط  فوق قرمز و بحرانی گچساران و قرار گرفتن این شهرستان  جزء 43 شهرستان پرخطر از فردا دوشنبه فعالیت 3 دسته کسب و کار و گروه شغلی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی  با محدودیت‌های شدید کرونایی اعمال و ممنوع است.
 فرماندار گچساران گفت: فعالیت گروه‌های شغلی2،3،4از فردا روز دوشنبه 5 آبان ماه به مدت یک هفته تعطیل و هرگونه  فعالیت و عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ادامه فعالیت این مشاغل مشمول جرائم سنگین و تعطیلی دراز مدت خواهد بود.
 خوانپایه با بیان اینکه این تصمیم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا  برای شهرستان‌های بحرانی  اتخاذ گردیده شده است، عنوان کرد:  گروه شغلی 2 از جمله فعالیت پاساژها، مسابقات ورزشی، اماکن متبرکه، مساجد و مصلی، قنادی و شیرنی فروشی، بستنی فروشی ها، آرایشگاه ها و رستوران ها  به مدت یک هفته ممنوع است.

اعمال محدودیت های شدید کرونایی
 وی ادامه داد: گروه شغلی 3 از جمله  دانشگاه ها ومدارس، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه های زنانه به مدت یک هفته فعالیت آنها تعطیل است.
فرماندار گچساران در ادامه به گروه چهارم اشاره و عنوان کرد: دسته گروه چهارم از جمله برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و همایش ها، باشگاه های ورزشی پربرخوردآ اماکن متبرکه، به ویژه مرقد بی بی حکیمه خاتون (س)، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها، چایخانه ها و عرضه مواد غذایی، استخر سرپوشیده  و باشگاه های ورزشی فعالیت آنها به مدت یک هفته ممنوع است.
 خوانپایه خاطر نشان کرد: تنها مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی مردم نظیر مراکز امدادی و درمانی، اورژانس، مراکز امنیتی، مراکز ادرای و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت هاف و مراکز تامین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی ها و داروخانه ها طی این مدت باز هستند و می توانند به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند.
 وی تاکید کرد:عدم رعایت کسبه هایی که در گروه 2،3، و 4 قرار گرفته مشمول جرائم سنگین وتعطیلی دراز مدت خواهدشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج قرمز
Iran, Islamic Republic of
گروه ۳ شامل مدارس و ... در حالی که یاسوج و بویراحمد در وضعیت قرمز است فعال می باشند در صورتیکه گفته در وضعیت نارنجی هم باید تعطیل باشد . معلمان حضور اجباری دارند
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1