کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست خبری رئیس آموزش و پرورش بویراحمد:

کوروش دلشاد: تحقق عدالت هدف و اولویت کاری بنده است / مبنای کار من پاکدستی، چشم پاکی و شایسته سالاری است / هدف خبرهای دروغ فتنه‌گری است / از حاج زارع‌پور تشکر می‌کنم / پاسخ دلشاد به یک ابهام در باره اداره‌کل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد

28 مهر 1399 ساعت 12:56

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: تحقق عدالت و ارتقاء کیفی و کمی آموزش و پرورش هدف و اولویت کاری بنده است.


رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: تحقق عدالت و ارتقاء کیفی و کمی آموزش و پرورش هدف و اولویت کاری بنده است.
کوروش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد
ظهر امروز (دوشنبه 28 مهر ماه 99) در نشست خبری با رسانه‌ها با تشریح رسالت خبرنگاران، اظهار داشت: رسانه‌ها واسطه بین مردم و مسئولان برای رساندن واقعیت‌ها هستند.
وی در ادامه افزود: اگر کسی خبری را برای شماها فرستاد، باید در باره آن تحقیق و پژوهش کنید. اگر کسی خبر کذب برای شما فرستاد، قطعاً اهدافی را دنبال می‌کند، فتنه گری و دامن زدن به مسائل امنیتی و طایفه‌ای از این اهداف است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه از زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش به دلیل اعتماد به او قدردانی کرد و گفت: 11 سال در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کار کردم و از تمام طوایف، قومیت‌ها و همه شهرستان‌ها در آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند که مثل برادر کنار هم بودیم. مبنای
به گزارش کبنا، اخیراً در فضای مجازی مطالبی در خصوص اینکه مدیران اداره کل آموزش و پرورش از یک منطقه هستند، منتشر شد که کوروش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد این موضوع را رد کرد و گفت: از تمام طوایف، قومیت‌ها و شهرستان‌ها در آموزش و پرورش استان حضور داشتند که مثل برادر با هم بودیم.
وی در ادامه گفت: تربیت مقدم بر تعلیم است، آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع در تعلیم و تربیت نیروی انسانی است.
دلشاد در ادامه به کارکرد مدرسه پرداخت و اظهار داشت: اگر نگاه به مدرسه دقیق باشد، ضرر نخواهیم کرد. محور توسعه هر جامعه آموزش و پرورش است و خروجی آموزش، معلم خوب، وکیل، مدیر و نیروی انسانی کارآمد است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش ضعیف شد، جامعه ضعیف می‌شود. پس مدرسه باید کانون تحول جامعه باشد. آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و مشارکت مردم و همه نهاد در این مسیر الزامی است.
دلشاد گفت: تحقق عدالت و ارتقاء کیفی و کمی آموزش و پرورش هدف و اولویت کاری بنده است. این اعتقاد را داریم که عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است. مبنای کار من پاکدستی، قانون مداری، شایسته سالاری، چشم پاکی و خارج از مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌گری است.
وی گفت: نقدهای عالمانه و دلسوزانه را می‌پذیرم و اگر ضعفی مطرح شود، حتماً به دنبال اصلاح آن می‌روم.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کمی و کیفی را یک هدفگذاری ایجاد شده دانست و تاکید کرد: لازمه عدالت اجتماعی، به فعلیت رساندن عدالت آموزشی است.
دلشاد با تاکید بر اینکه ضعیف شدن آموزش و پرورش به ضعیف شدن کشور می‌انجامد، ادامه داد: حمایت همه جانبه از این حوزه به پویایی جامعه کمک شایانی می‌کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: معلم محور اصلی تعلیم و تربیت و مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی است.
دلشاد با بیان اینکه مدرسه تنها کارکرد آموزش ندارد، اظهار کرد: مدرسه باید برای کارکردهای شخصیت سازی و زیستگاه فرهنگی، هنری و دینی در محلات عمل کند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426689-2.jpg
کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد
 رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در آموزش و پرورش این شهرستان مشکل فضای آموزشی وجود دارد.
کورش دلشاد افزود: نیاز به بازسازی جدی در زیرساخت‌های آموزشی شهرستان بویراحمد دیده می‌شود.
وی از پوشش تحصیلی ۶۷ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ درصد مجموع دانش آموزان استان مربوط به شهرستان بویراحمد است و ۱۲ هزار و ۴۶۶ دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی شهرستان تحصیل می‌کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ۳۳ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند، همچنین ۴۳۰۰ معلم در مدارس سطح شهرستان مشغول تحصیل هستند.
دلشاد با بیان اینکه در بحث املاک، آموزش و پرورش ۴۷۱ ملک دارد، تاکید کرد: در شهرستان بویراحمد بر اساس قوانین، تغییر کاربری با هدف ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش با تغییر به ظرفیت تجاری انجام شده است، این مهم در حالی است که تحقق این موضوعات مشروط به لحاظ و حفظ سرانه آموزشی و عدم آسیب به آن است.
وی از اجرای آموزش از چهار طریق در شهرستان خبر داد و بیان کرد: تولید محتوا و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان فاقد شبکه شاد نیز عملیاتی خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کروناویروس، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی بوده و برنامه‌ها با تکیه بر این ظرفیت عملیاتی می‌شود.
دلشاد حفظ سلامت دانش آموزان را یک اولویت دانست و تصریح کرد: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان و ۹۸ درصد معلمان شهرستان بویراحمد عضو شبکه شاد هستند.
وی با اشاره به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور، اظهار کرد: ۷۷ رتبه زیر ۱۰۰۰ در شهرستان بویراحمد در کنکور امسال به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه با کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد مواجهیم، تاکید کرد: ۳۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده و نیاز به بازسازی و تجهیز دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد: سرانه دانش آموزی در شهرستان بویراحمد خیلی کم است و جوابگو نیست.
دلشاد تصریح کرد: به علت شیوع کرونا ویروس ثبت نام در مراکز پیش دبستانی شهرستان بویراحمد کاهش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.
وی بیان کرد: در شرایط کرونایی ۱۰ درصد دانش آموزان شهری و بالای ۳۰ درصد دانش آموزان روستایی شهرستان بویراحمد در مدارس حضور می‌یابند.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اطلس آموزشی داریم، بیان کرد: همواره آموزش مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، خودم تک تک با تعدادی از اولیاء تماس برقرار کردم و در باره آموزش فرزندانشان از آنها سئوال کردم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری نباید نقد و پرسشگری خبرنگاران را به فتنه‌گری تعبیر کرد، اظهار داشت: رسانه صدای بی‌صداها و بی‌کَس‌ها است. شفافیت باید باشد، اگر مطالبه گری و نقد نباشد فساد و نفاق به وجود می‌آید.
دلشاد در ادامه گفت: شایسته سالاری مدنظرمان است و به هیچ وجه مسائل قومی و سیاسی را در امورات آموزش و پرورش دخالت نمی‌دهیم.

دلشاد بیان داشت: تمام انتصابات صورت گرفته در سطح معاونین و کارشناسان اداره و مدیران و معاونین در سطح مدارس بر اساس برنامه انتصاب و انتخاب مدیران و شایسته سالاری صورت گرفته و اکثر تغییر و تحولات انسانی مربوط به نیروهای بازنشسته بوده‌است.


کد مطلب: 426689

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426689/کوروش-دلشاد-تحقق-عدالت-هدف-اولویت-کاری-بنده-مبنای-کار-پاکدستی-چشم-پاکی-شایسته-سالاری-خبرهای-دروغ-فتنه-گری-حاج-زارع-پور-تشکر-می-کنم-پاسخ-یک-ابهام-باره-اداره-کل-آموزش-پروش-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1