تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۲۶۲۲۷
کبناگزارش می دهد

ابتلای تعدادی از معلمان چرام به کرونا / ضرورت دقت بیشتر مسئولان

۱
۱
ابتلای تعدادی از معلمان چرام به کرونا / ضرورت دقت بیشتر مسئولان
کبنا ؛تعدادی از فرهنگیان آموزش و پرورش چرام به کرونا مبتلا شدن تا جولان کرونا در مدارس شدت بیشتری بگیرد.
به گزارش کبنا؛ کرونا دست بردار نیست و با بازگشایی مدارس علیرغم همه هشدارها موجب شد که کرونا این روزها برمدارس استان وحتی کشور سایه افکند.
روز (۲ مهرماه) بود که مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام خبر از ابتلای تعدادی از دانش آموزان چرامی به کرونا داده بود.
هدایت نیا آن روز این را طی هشداری اعلام کرده بود که هم اولیا وهم دانش آموزان وآموزش و پرورش چرام در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر دقت و رعایت کنند
 
اما انگار پوشش برخی امور بویژه کرونا هنوز در چرخه مدیریتی و ستادهای کرونایی وجود دارد و سعی دارند برخی موارد را عادی جلوه دهند.
 
بعداز اعلام مبتلای تعدادی از دانش آموزان چرام به کرونا توسط مدیریت شبکه بهداشت و درمان چرام که در خط مبارزه با این ویروس در شهرستان چرام هستند ستاد ملی کرونا با دستپاچگی و حمله به هدایت نیا و اعلام تذکر به هر طریق ممکن خواستند که شرایط وخیم کرونایی را عادی جلوه دهند.
 دکتر یزدانپناه که می‌بایست به عنوان فرمانده عملیات با سربازان خود در شهرستان‌ها مهربانه تر و دمنطقی تر برخورد می‌کرد ولی شأن مدیر خود را رعایت نکرده و اگر بنا به تذکر و یا توصیه بود، می‌بایست در جلسه‌ای خصوصی به وی تذکر می‌داد نه اینکه در رسانه‌ها با عجله اعلام کند.
ضمن اینکه طبق اطلاعات رسیده مدیر شبکه با هماهنگی فرماندار چرام ومعاون بهداشتی دانشگاه مصاحبه کرده بود.
 اینکه در اون موقع اعلام کردن دانش آموزان از اولیا خود کرونا گرفته آیا نمی‌دانید چرخه اولیا؛ دانش آموز و مدرسه به عنوان یک مثلث به هم وصل هستند.
 آیا نمی‌دانید با اعلام بازگشایی مدارس و خرید اولیا و فرزندان آن‌ها در مغازه‌ها نوشت افزارها چقدر بر شرایط سخت و تشدید بیماری کرونا تأثیر داشته است؟
 آیا تست کرونا مکان مبتلا را هم مشخص می‌کند که مدیران می گویند معلم یا دانش آموز در مدرسه و در این چرخه مبتلا نشده است؟
نکته جالب واکنش مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر مبتلای دانش آموزان چرامی که اعلام کرد چرا همه در مورد کرونا مصاحبه می‌کنند اشاره وی به مصاحبه مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام بود.
جناب زارع پور در مورد اخبار و اعلام کرونا مگر می‌شود به طور مثال مدیر امور عشایر یا منابع طبیعی صحبت کند، قطعاً تنها کسی که می‌تواند در این خصوص نظر و خبر دهد مدیران شبکه بهداشت در مناطق و شهرستان‌ها هستند.
 کما اینکه پیش از این هم مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در خصوص ابتلای تعدادی از معلمان و دانش آموزان کهگیلویه‌ای به کرونا خبر داده بود.
اما حجم حملات و واکنش‌های ریس دانشگاه ومدیرکل آموزش و پرورش به خبر چرام تعجب برانگیز بود.
  طبق گزارش‌های رسیده به کبنا؛ تعدادی از فرهنگیان چرامی در مقاطع ابتدایی و متوسطه به کرونا مبتلا شدند که مراحل درمانی آنها در دست اقدام است.
در حالی که تست این فرهنگیان زحمت کش چرامی به کرونا مثبت اعلام شده که آموزش و پرورش تاکید بر حضور فرهنگیان در مدارس داشته است.
و معلوم نیست در این مدت وضعیت کلاس‌های این معلمان چگونه بوده است.
 آیا در این بین احتمال اینکه دانش آموزی ناقل بوده و یا فرهنگی دیگری وجود نداشته است چرا این همه سهل انگاری وساده انگاری می‌شود.
 آیا پروتکل‌های بهداشتی در مدارس چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد به درستی رعایت می‌شود که در این خصوص ستاد ملی کرونا در استان هشدارهای لازم را داده‌اند.
آیا آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رعایت پروتکل‌ها و نظارت بر مدارس اهتمام جدی دارند.
 آیا برنامه‌ای برای توزیع ماسک رایگان وژل های ضدعفونی در مدارس با همین تعداد درصد کم حضور معلمان و دانش آموزان وجود دارد؟
بعضی‌ها در پاسخ به اینکه شرایط کرونایی در مدارس خطرناک هست می گویند که همین دانش آموزان در خیابان و کوچه بازی می‌کنند و کنار هم هستند باید در پاسخ گفت که در کوچه و خیابان و بازی بچه‌ها معلم و مدیر مدارس نیستند که مبتلا شوند ضمن اینکه در فضای باز هستند و در فضای بسته کلاس مدرسه نیستند.
 با مبتلا شدن برخی ازبانوان فرهنگی مدارس آموزش و پرورش چرام مشخص شد که هشدارهای مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در آن مقطع زمانی به جا بوده است.
ضمن آرزوی شفای عاجل برای فرهنگیان و دانش آ موزان مبتلا به کرونا در چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد و همه کشور امیدواریم مدیران عضو ستاد کرونای استان با دقت و حساسیت بیشتری به این موضوع ورود نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هدف از بازگشایی مدارس آشنایی معلمان ودانش آموزان با همدیگر و ایجاد یک رابطه دوسویه بوده است که طی این سه هفته محقق شده است پس بهتر است مدارس تعطیل شده و ادامه آموزش به صورت مجازی پیگیری شود
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1