تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۲۶۱۹۰
جوابیه|

جوابیه اداره راه و شهرسازی استان به مطلب کبنانیوز پیرامون اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری دهدشت

۱
۱
جوابیه اداره راه و شهرسازی استان به مطلب کبنانیوز پیرامون اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری دهدشت
کبنا ؛اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به مطلب «اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری برای دهدشت در عمل هیچ» این پایگاه خبری پاسخ داد.

به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر؛
مدیر مسئول وب سایت وزین کبنا نیوز
با سلام
با عنایت به خبر منتشر شده در تاریخ 11مهر 99با تیتر «فریاد های نماینده کهگیلویه و بویراحمد درشورای عالی استان ها» خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات در اولین زمان ممکن نسبت به انتشار جوابیه این اداره کل جهت پاسخگویی، شفاف سازی و تنویر افکار عمومی ، اقدام نمایید .
جوابیه اداره کل راه و شهرسازی  به خبر درج شده در سایت کبنا
اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد  در پاسخ به مطلب «فریاد های نماینده کهگیلویه و بویراحمد درشورای عالی استان ها» مندرج در سایت کبنا جوابیه ای را جهت پاسخگویی، شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به شرح ذیل اعلام کرده است:
آنچه مسلم است پاسخگویی وظیفه مسئولین و خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلام ایران است . آنچنان که مقام معظم رهبری در تبیین این مفهوم و استدلال برای اقدامات انجام شده و نشده فرموده اند (( می خواهم بگویم هر کاری می کنید، باید طوری باشد که برای آن استدلال و توجیه قانع کننده ای داشته باشید. اگر از شما پرسیدند چرا این سرمایه گذاری را کردید، چرا این اقدام را کردید، چرا آن اقدام را نکردید، بگویید با این استدلال. البتّه ممکن است این استدلال غلط باشد و همه آن را نپسندند، اما شما استدلال داشته باشید. پاسخ گو بودن یعنی این. در پیشگاه خدای متعال هم همین طور است، اگر پیش خدای متعال استدلال داشته باشیم؛ چنانچه استدلال ما غلط باشد، خدای متعال اغماض می کند)). با نگاهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص میتوان گفت طرح بازآفرینی شهری در کشور  با ستاد ملی شامل 22 دستگاه تشکیل  و26 اسفند ماه 97 اولین اعتبار مصوب کشوری در این خصوص در قالب تبصره ی 18 ابلاغ شد.
فریادهای نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها؛ آقای استاندار اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری برای دهدشت در عمل هیچ / اعتبارت چگونه سر بریده گردید؟ این مدیرکل چگونه مدیری است؟
عملکرد 22 دستگاه بالاخص شهرداریهای یاسوج و گچساران و دستگاههای خدمات رسان و بنیاد مسکن باعث گردید که استان ما در رده ی  استان سوم کشوری در عملکرد اقدام مشترک قرار گیرد .
تنظیم ستادهای استانی به ریاست استاندار محترم و معاون هماهنگی استاندار و دبیری راه و شهرسازی و همکاری ویژه ی دستگاهها بالاخص شهرداری و شوراهای شهری یاسوج و دوگنبدان علت اصلی موفقیت استان در این  طرح ملی بوده است و جای تشکر و قدردانی دارد .
در خصوص شهر دهدشت در اولین گام حدود 2200 تن  قیر جهت آسفالت معابر تخصیص و حمل و مصرف گردیده است که این میزان قیر تقریبا 4 برابر  مقدار تخصیص یافته ابتدایی بوده است.
بزرگترین پروژه ی استان در طرح بازآفرینی پروژه بازار روز دهدشت  است که ازجمله  5 طرح  بزرگ کشور است و اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال دارد  ،بعد از 3 مرحله مناقصه ی عمومی از طریق سامانه و عدم استقبال شرکتهای پیمانکاری بالاخره پیمانکار بعد از طی روال قانونی مشخص گردید و انعقاد قرارداد صورت پذیرفت .
متاسفانه هنوز صورتجلسه تحویل زمین در خصوص این پروژه در طی روال قانونی  انجام نگردیده است و تفاهم نامه ی پروژه بعد  بعد از دو ماه هنوز توسط شهرداری امضا نگردیده است و علی رغم  پیگیری های متعدد ، مخالفت با تیپ تفاهم نامه ی کشوری باعث تاخیر در عملیات اجرایی گردیده اند . باید عنوان نمود که در شهریاسوج و گچساران به دلیل همکاری شهرداریها و مسئولین در انجام و اتمام پروژه ها این مهم خیلی سریع صورت گرفته است.
عملیات خاکبرداری و اجرایی فونداسیون این پروژه هم اکنون بدون انعقاد تفاهم نامه شهرداری ، با تاکید مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان در حال انجام است !!!!
لازم به ذکر است که هدف از برگزاری جلسه رفع موانع و مسائل فنی نبوده است ولی با این وجود معاونت بازآفرینی حدود 10 جلسه را طی سال گذشته برای رفع مشکل اجرایی شدن پروژه با اعضای محترم شورای شهر دهدشت داشته است که جلسه ی آخر هم که با حضور سرپرست شهرو روستای استانداری و نماینده ی فرمانداری انجام گرفت از ابتدا توسط  یکی از اعضای شورای شهر با توهین و پرتاب آب معدنی  به سمت آقای  نوید موسوی معاونت باز افرینی شهری و مسکن ،به قصد درگیری فیزیکی بدون توجه به جایگاه و وظیفه ی قانونی صورت پذیرفت که جای تاسف و نگرانی دارد . این درحالی هست که در جهت اجرایی شدن پروژه های دیگر شهرها از جمله یاسوج و گچساران جلسه ای با این مضمون به دلیل ماهیت روشن قوانین و روش اجرای آن با ایشان برگزار نشده است ولی با این وجود به درخواست اعضای محترم شورای شهر دهدشت این کار صورت گرفت.
فریادهای نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها؛ آقای استاندار اعتبارات  ستاد بازآفرینی شهری برای دهدشت در عمل هیچ / اعتبارت چگونه سر بریده گردید؟  این مدیرکل چگونه مدیری است؟ - <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
استفاده ابزاری و سیاسی از پروژه های  اجرایی و کارشکنی در اجرا در شهر دهدشت  بدون اطلاع از تخصیص ها و روال انجام پروژه  ها  جای تامل دارد . با عنایت به رفتار غیر حرفه ای و ساختار شکنانه و بسیار توهین آمیزیکی از اعضا در جلسه ،از سوی ریاست محترم شورای شهر و دیگر اعضای جلسه این رفتار محکوم شده است. باید گفت دلسوزی و پیگیری ریاست محترم شورای شهر و دیگر اعضای جلسه در به سرانجام رساندن این پروژه ستودنی است.
قطعا پروژه های بازآفرینی شهر دهدشت هم علی رغم کار شکنی ها  تا پایان امسال موفق به جذب اعتبارات شهرستانی خواهد شد و  از بزرگواران هم میخواهیم که به جای پرداختن به حاشیه  جهت این مهم همکاری نمایند.
شایان ذکر است راه و شهرسازی یک دستگاه اجرایی است و تخصیص اعتبارات  از وظایف برنامه و بودجه است  و هیچگونه تخصیصی از بازآفرینی استان برگشت نخورده است . لذا عدم همکاری و عدم  امضای تفاهم نامه از سوی شهرداری باعث توقف مجدد پروژه خواهد شد . هرگونه فعالیت حوزه ی بازآفرینی منوط به انعقاد تفاهم نامه بر اساس قانون میباشد و هرگونه فعالیت اجرایی فقط در چهارچوب قانون امکان پذیر است وعدم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی عضو ستاد باعث جلوگیری از اجرایی شدن پروژه خواهد شد.
اداره کل راه و شهرسازی استان با وجود شرایط اعتباری خاص نسبت به اجرایی کردن پروژه  ها در سطح استان با تمام توان خود در حال فعالیت می باشد لذا در پروژه هایی که به صورت تفاهم نامه ای و بین سازمانی و ملزم به همکاری سازمانها با همدیگر می باشد می طلبد که کلیه سازمانها و ادارات در این خصوص اهتمام ورزیده و نسبت به انجام وظایف خود خارج از فضای سیاسی و فرافکنی اقدام به همکاری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط انشا بی نتیجه فرستادی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1