تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۲۶۱۷۶
اولین سورپرایز اکتبر؛ کمپین جمهوری‌خواهان در اغماء؛

پیامدهای انتخاباتی-سیاسی ابتلای ترامپ به کرونا + واکنش جالب کاربران

۱
پیامدهای انتخاباتی-سیاسی ابتلای ترامپ به کرونا + واکنش جالب کاربران
کبنا ؛
 پس از اعلام رسمی ابتلای دستیار شخصی رئیس جمهوری آمریکا، خانم هوپ هیکس که در طول مناظره‫ها و سفرهای اخیر دونالد ترامپ در پرواز هوایی همراه با رئیس جمهوری بوده است، مشخص شد دونالد ترامپ و همسرش هم به کرونا مبتلا شده‫اند.
آزمایش کرونای هوپ هیکس نزدیک‫ترین مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حالی مثبت شده است که او روز سه‌شنبه به همراه رئیس جمهوری برای مناظره به اوهایو سفر کرد و چهارشنبه شب هم ترامپ را در هواپیمای نیروی هوایی به سمت گردهمایی انتخاباتی در مینه‌سوتا همراهی کرده است.
مقامات کاخ سفید از عصر چهارشنبه فهمیده‌اند که وی به ویروس مبتلا شده است. همچنین گفته شد که وی در خانه قرنطینه شده است. با این حال مشخص نشده است که او چه وقت آزمایش انجام داد که منجر به تشخیص مثبت شد. گفتنی است که هیکس بارها و بارها بدون ماسک در حال مسافرت دیده شده است.
دقایقی پس از آغاز گمانه‫زنی‫ها در‫این‫باره، در رسانه‫های بزرگ دنیا، دونالد ترامپ در توئیتی این شایعه را تایید کرد و نوشت: «تست کرونای من و ملانیا مثبت شده و به قرنطینه می‫رویم.»
ساعتی پس از او و درحالی که شوک بزرگی به رسانه‫های آمریکایی وارد شده بود، ملانیا ترامپ هم اعلام کرد اگرچه در حال حاضر حال او و همسرش خوب است اما هر دوی آنها پروسه قرنطینه را آغاز کرده‫اند.
هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل بین‌الملل در یادداشتی به تحلیل پیامدهای سیاسی ابتلای دونالد ترامپ و همسرش ملانیا به ویروس کووید-۱۹ پرداخته و تبعات احتمالی آن برای کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا را بررسی کرده است.

 خبری ناگوارتر و تلخ تر از این نمی‌توانست گریبان ترامپ و تیم اش را آن هم حدود یک ماه مانده به انتخابات بگیرد. چرا که مثبت شدن تست کووید١٩ دونالد ترامپ و همسر و برخی از اعضای ارشدش می‌تواند از معانی و پیامدهای سیاسی وسیعی  برخوردار باشد.

۳ پیامد انتخاباتی ابتلای دونالد و ملانیا به کرونا

دونالد ترامپ و ملانیا
کمپین جمهوری‌خواهان در اغماء
اول از همه تحت تاثیر قرار دادن برنامه های انتخاباتی کمپین او حداقل برای دو هفته آینده. او در این مدت از دسترسی مستقیم و چهره به چهره با هوادارانش و البته از آن مهمتر جماعت مردد محروم خواهد شد؛ برخی برنامه های کمپین اش تعلیق می‌شود یا با تاخیر برگزار خواهد شد. این مساله می‌تواند به ضعف توان کمپین برای سازماندهی و کاهش قابل توجه کمک‌های مالی به ستادهای انتخاباتی‌اش منجر شود.
بازگشت کرونا به صدر اولویت رأی‌دهندگان
دوم اینکه کرونا دوباره به صدر توجهات بازخواهد گشت. نتایج نظرسنجی ماریست و پیو نشان می‌داد که در هفته های اخیر با فروکش کردن نسبی کرونا در برخی ایالت‌ها در اواخر اگوست و میانه سپتامبر اقتصاد به صدر اولویت‌های رای دهندگان امریکایی بازگشته است و بدلیل عملکرد وزارت کار دولت آمریکا در کاهش نرخ بیکاری از ١٣درصد به حدود ٨درصد مردم اطمینان بیشتری به ترامپ یافته بودند که او بهتر از بایدن می‌تواند شرایط اقتصادی را به دوران قبل از کرونا بازگرداند. یکی از دلایل فشرده شدن رقابت ها در برخی ایالت های کلیدی نظیر پنسیلوانیا، اوهایو و کارولینای شمالی به همین مساله بازمی‌گشت.
در همین حال خبر درگذشت قاضی محبوب امریکا روث بیدر گینزبرگ و بحث جانشینی خانم برت به جای ایشان نیز مسایل اجتماعی را در صدر توجهات قرار داده بود و این می‌توانست موضوع کرونا و مدیریت ضعیف دولت در این زمینه را کاملا به حاشیه براند اما اکنون با ابتلای قدرتمندترین سیاستمدار امریکا، عملکرد وی دوباره در کانون توجه قرا خواهد گرفت و اینکه خود او و اعضای کمپین‌اش برخلاف بایدن بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چنین وضعیتی دچار شده اند.
از طرف دیگر خبرها حاکی از بازگشت موج دیگر کرونا به ٢٧ ایالت آمریکا از اواخر سپتامبر به است؛ ازجمله ایالت بسیار حساس ویسکانسین. و این خبر هم در کنار ابتلای ترامپ به کرونا احتمالا باعث خشنودی بی‌سروصدا و زیرپوستی بایدن و کمپین‌اش خواهد شد.
تقلیل آرای ترامپ میان مرددها
سوم این عدم حضور ترامپ در مجامع عمومی‌می‌تواند باعث از دست رفتن رای افرادی شود که هنوز در مورد نامزد ایده آل شان به تصمیم گیری نرسیده اند. نظرسنجی که اول اکتبر منتشر شده است نشان می‌دهد که ٨٧درصد از رای دهندگان احتمالی در مورد گزینه مورد نظر خود به تصمیم گیری قاطع رسیده اند و فقط حدود ١٣درصد شامل١٠درصد متمایل به دموکرات ها و ١٥درصد متمایل به جمهوریخواهان در اینباره به تصمیم گیری  نرسیده اند و اتفاقا تعیین کننده احتمالی انتخابات نیز همین ١٣درصد خواهند بود و وضعیت قرنطینه احتمال از دست رفتن این آرا -یا بدلیل گرایش به جبهه مقابل  یا عدم مشارکت در انتخابات- را افزایش می‌دهد.
اولین سورپرایز اکتبر
با این همه هنوز برای قضاوت زود است ؛ در این ١٠روز اخیر امریکا میزبان اخبار شوک‌آور و ناگهانی شده است؛ شاید شوک دیگری نیز تا اواخر اکتبر در کار باشد؛ خبر ابتلای ترامپ به کرونا می‌تواند فقط سورپرایز اول اکتبر باشد.
دونالد ترامپ
واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به ابتلای دونالد ترامپ به کرونا
 
مجید قربانی:
ترامپ پیشنهاد داده بود برای درمان کرونا به بیماران «مایع ضدعفونی‌کننده» تزریق شود، حالا که خودش گرفته وقتشه دکتر ترامپ به نسخه‌ای که برای دیگران پیچیده بود، عمل کنه!

علی مختارزاده:
‏خب ‎کرونا به ویروس ترامپ و ملانیا مبتلا شد! اگر دو روز دیگه واکسن از جیبش درآومد و نتیجه انتخابات رو کامل به نفع خودش برگردوند، تعجب نکنید.

محمد سیاحی:
بلای سیاست به جان کرونا افتاد. ترامپ به دنبال استفاده از حقه بیماری کرونا برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود است. رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور جهان چند روز قبل از انتخابات مبتلا به بیماری کرونا می‌شود و توجه تمامی شبکه‌های اعلامی جهان را بدون هزینه به خود جلب می‌کند!

مصطفی فروزان:
خبر مبتلا شدن ترامپ به کرونا یعنی آغاز رسمی پروژه زیر‌میز زدن نتایج انتخابات؛ چند روز قبل رسماً اعلام کرد پیروز انتخابات یا منم یا هیچ کس! همان یا مرگ یا پیروزی، ان‌شاءالله خبر مرگش!

مرتضی علیزاده:
ترامپ بهترین وقت ممکن کرونا گرفت! چون میدونه که اون شیوه هوچی‌گرانه مناظره اول، دیگه در مناظره دوم جواب نمیده. پس کرونا بهترین فرصت را بهش برای فاصله انداختن بین مناظره‌ها و خریدن زمان برای تغییر تاکتیک در مواجهه با بایدن میده.

علی صابونچی:
ترامپ کرونا گرفت؛ بورس امریکا فرو ریخت. رئیس‌جمهور امریکا در ساعات اولیه بامداد جمعه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او و همسرش مثبت بوده است. پس از تأیید ابتلای ترامپ به کرونا، بورس امریکا به شدت در حال ریزش است.

سجاد هوشمندی:
ابتلاى ترامپ به کرونا، مى‌تواند تاکتیکى براى فرار از مناظره‌هاى احتمالى و به هم زدن قواعد بازى باشد، باید منتظر ماند!

کاربری با نام «حاج حیدر»:
ترامپ و همسرش به کرونا مبتلا شدند! در این روز‌های پر‌آشوب، فقط سَقَط شدن ترامپ میتونه یه مقدار حالمون رو خوب کنه؛ الهی، نگاهی...

حسین سیاح:
کرونا گرفتن ترامپ به احتمال بسیار زیاد دروغی برای فرار از فشار‌های انتخاباتی امریکاست. والا عدم رعایت بهداشت توسط او در پیک‌های قبلی هم می‌توانست او را بیمار کند. فقط در صورت مرگ این ملعون این خبر می‌تواند حقیقت باشد.

عماد اشرف منصوری:
روحانی گفت لعن و نفرین‌ها را بفرستید کاخ سفید. حالا هر چی لعن و نفرین داشتین فرستادین کاخ سفید ترامپ کرونا گرفت!

نرگس رئیسی:
‏حالا که ترامپ تأیید کرده تست کروناش مثبته از وزارت خارجه درخواست می‌کنم پک وایتکس دامستوس با رنگ‌های مختلف رو به سفارت سوئیس که حافظ منافع امریکاست تحویل بده، ان‌شاءالله که برای درمان کمکشون می‌کنه.

یگانه ارشدی:
ولی حتی اگه کرونا گرفتن ترامپ شگردش باشه بازم فکر خوبیه! نه ملاقات با مردم تو ایالت‌های مختلف، نه مصاحبه‌های مختلف، فقط تو اون ۱۲ روز قرنطینه تمرکز می‌کنه رو مناظره بعدی!

محمد پرهیزکار:
کرونای ترامپ دقیقاً مثل بیماری‌هایی است که در دانش‌آموزان هنگام تحویل کارنامه درسی به والدین‌شون بروز پیدا می‌کرد. یادتونه...!
سیاسی‌ترین کرونای جهان در کاخ سفید!

ابتلای ترامپ به کووید۱۹ از این جهت اهمیت دارد که آمریکا تنها ۱۳ روز تا شروع رای‫گیری انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد و این ابتلای ناگهانی پروسه انتخابات را تحت‫الشعاع قرار می‫دهد.
عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا از ابتدای همه‌گیری مورد انتقاد دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان قرار داشته و در موارد زیادی اظهارنظرهای غیرعلمی او با واکنش کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا مواجه شده است. نتایج یک تحقیق جدید در همین خصوص نشان داده که رئیس‌جمهوری آمریکا از بزرگ‫ترین ترویج‌دهندگان اطلاعات غلط درباره همه‌گیری کرونا به شمار می‫آید.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‫وگو با فاکس نیوز قبل از اعلام نتیجه آزمایش کرونای خود گفته بود: تست کرونای هوپ هیکس، دستیار ارشد من مثبت شد. او سخت کار می‌کند. او ماسک به صورت دارد اما تستش مثبت شده است. من و همسرم نیز تست دادیم و منتظر جواب آزمایش هستیم.
کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری برای خودش و تمامی کسانی که از وی و مردم آمریکا به صورت جدی حمایت می‌کنند تدابیر امنیتی و بهداشتی درنظر گرفته است.
سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاخ سفید تلاش می‌کند تا هم در داخل عمارت و هم هنگام سفر رئیس جمهوری اوضاع را تحت کنترل داشته باشد و کمترین احتمال ابتلا را درنظر بگیرد.
چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا بنا به برنامه از پیش برنامه‫ریزی شده قرار بود بعدازظهر روز جمعه کاخ سفید را به مقصد ایالت فلوریدا ترک کند. نامزد حزب جمهوری‫خواه قرار بود در گردهمایی هوادارانش در این ایالت که از ایالت‫های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محسوب می‫شود شرکت کند
آمریکا در دست مایک پنس!
با اعلام خبر قرنطینه دونالد ترامپ‫، برای دو هفته آینده، آمریکا باید تحت نظر معاون اول او مایک پنس اداره شود. سفرهای انتخاباتی دونالد ترامپ لغو شد و حالا ابهام بزرگ درباره برگزاری انتخابات ایجاد شده است. این در حالی است که پزشک کاخ سفید اعلام کرده حال ترامپ و همسرش خوب است و ترامپ در محل کارش قرنطینه می‌شود و به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.
به احتمال فراوان مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لغو می‫شود و ابهام درباره برگزاری انتخابات در موعد مقرر ایجاد شده. فاکس نیوز، خبرگزاری ای‫بی‫سی و دیگر رسانه‫های مهم آمریکا در اخبار فوری خود به این مسئله پرداختند.
بورس ریخت و ترامپ سوژه شد!
با اعلام خبر مثبت شدن تست دونالد ترامپ که در همه ماه‫های گذشته با پیشنهاداتش سوژه رسانه‫ها می‫شد، شاخص بورس این کشور به شدت افت کرده و این خبر البته باعث شوخی کاربران توئیتری شده که نسخه‫های عجیب مرد شماره یک کاخ سفید را برای خودش تجویز می‫کنند. حالا بسیاری برای او پیشنهاد استفاده از وایتکس را داشتند؛ چیزی که خودش به عنوان راهکار درمان از آن یاد کرده بود. ترامپ در اولین مناظره با بایدن هم حتی خیلی اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشت و آنها را به تمسخر گرفته بود.
در همین راستا ارزش سهام در بورس داوجونز آمریکا یک ممیز هفت دهم درصد کاهش یافت و اس‫اند‫پی هم با کاهش یک ممیز شش دهم درصدی روبه‫رو شد. در این حال ارزش ین ژاپن مقداری در برابر دلار افزایش یافت. پایگاه اینترنتی شبکه ام‫اس‫ان‫بی‫سی اعلام کرد: بعد از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ارزش سهام داو‫جونز بیش از ۴۰۰ واحد پایین آمده است. معاملات آتی با میانگین صنعتی داوجونز ۴۲۸ واحد سقوط کرد. معاملات آتی اس‫اند‫پی ۵۰۰ و معاملات آتی نزدک ۱۰۰ نیز در قلمرو منفی قرار گرفتند.
حالا ابتلای او به این بیماری مناسبات انتخاباتی آمریکا را با چالشی بزرگ روبه‫رو کرده است!
شوماری استون خبرنگار ان‫بی‫سی نیز در پیامی توئیتری در‫این‫باره نوشت: این تشخیص (ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا)، ضربه جدی به رئیس جمهوری است که از سر ناتوانی در تلاش بوده است مردم آمریکا را متقاعد کند که وضعیت همه گیری وخیم نیست، حتی به رغم اینکه موارد ابتلا به آن رو به افزایش است.
بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، ۱۱ موضوع درباره اطلاعات غلط درخصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات‌ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.
یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره ۱۴ روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می‫تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می‫تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید۱۹ باشد.
این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند که انتظار نمی‌رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.
همه این‌ها در حالی است که شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید۱۹ در این کشور همچنان رو به افزایش است.
طبق پایگاه ورد او میترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 7 میلیون 450 هزار رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1