تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۲۵۴۳۲
درخطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

نگرانی مردم از استفاده سلاح گرم در فضای شهری / این یک فاجعه است

۴
۰
نگرانی مردم از استفاده سلاح گرم در فضای شهری / این یک فاجعه است
کبنا ؛امام جمعه چرام در خصوص نزاع های دسته جمعی اخیر شهرستان چرام گفت: استفاده از سلاح گرم در فضای یک شهر کاری بسیار ناپسند بوده و حداکثر مجازات را می‌طلبد.

به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز ( 21 شهریور ماه 99) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برخی منابع خبری گزارش داده‌اند ترامپ که از زمان حضور در کاخ سفید به دنبال تقویت جبهه تروریسم در منطقه دنیا به ویژه غرب آسیا بوده به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی شده است، اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی است یک عضو پارلمان نروژ با توجه به توافق رژیم صهیونیستی و امارات «ترامپ» را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است.

امام جمعه چرام گفت: آمریکا و به طور ویژه جناب آقای ترامپ بسیاری از قوانین بین المللی را نادیده گرفته اند، روند کنونی ایجاد تزلزل در نظام امنیت بین المللی از سوی واشنگتن، ثبات و امنیت جهانی را در معرض مخاطره جدی قرار خواهد داد.
وی افزود: خروج از «یونسکو» (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در آذرماه ۱۳۹۶ و خروج از «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۷ و خروج از برجام از آن جمله است، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با وجود همه لابی‌گری‌ها به وعده‌اش برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی عمل کرده و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل کرده است.
حجت‌الاسلام افشار تصریح کرد: توئیت‌ تهدیدآمیز ترامپ درباره هدف قرار دادن ۵۲ مکان حایز اهمیت برای ایران و فرهنگ ایرانی با انتقاد و واکنش‌های جهانی رو به رو شد و آنها این اقدام را یک تهدید به جنایت جنگی صریح خواندند،دونالد ترامپ در ادامه سیاست‌های خصمانه خود در غرب آسیا سردار سپهبد قاسم سلیمانی را در یک حمله هوایی در عراق به شهادت رساند،اینها بخش کوچکی از عملکرد ننگین دونالد ترامپ است.
وی متذکر شد: شخصیتی با این توحش و نماد قانون گریزی و جنگ طلب بودن از نامزدهای جایزه صلح نوبل است که باید تاسف شدید نسبت به این موضوع داشت و در واقع چنین امری خیانت به بشریت است.
خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه امنیت از مقوله های بسیار مهم و زیربنای توسعه و اقتصاد است، گفت: همه مردم نیازمند امنیت می باشند، اگر در یک منطقه ناامنی به وجود بیاید همه افراد آن منطقه ضرر خواهند کرد، در اتفاقات هفته ‌های گذشته که چند جوان ایجاد به نزاع طایفه‌ای کردند؛ مردم ، مصلحین و ریش سفیدان هر دو طایفه و عموم مردم شهر اظهار نگرانی کردند.
وی گفت: باید تشکری از عموم مردم و معتمدین داشته باشیم که نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند و چنین حرکت هایی را در شهر ناصواب دانستند و همکاری لازم را در مدیریت فضای احساسی داشته اند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425432-2.jpeg
حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام
امام جمعه چرام تصریح کرد: استفاده از سلاح گرم در فضای  یک شهر کاری بسیار ناپسند بوده که باید مسئولین امر عمق فاجعه را درک کنند و چاره ای اساسی بیندیشند و با جمع آوری سلاح های گرم امنیت اجتماعی شهروندان را تامین کنند.
وی،گفت: اقدام و تیراندازی با سلاح گرم علیه افراد یعنی قتل ناموفق بوجود آمده است، حمل سلاح گرم در فضای عمومی شهر امری غیر قانونی است و این کار باعث رعب و وحشت بین شهروندان می شود که این چند روزه ،مردم گلایه مند بوده و خواستار تدبیر  و برخورد لازم از طرف نهادهای قانونی بودند.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه بخشی از چنین اقداماتی را والدین و خانواده ها مقصر هستند،گفت:  اینکه متاسفانه برخی از خانواده‌ها نظارت کافی بر اعمال فرزندان خود و افرادی که با آنها مرتبط هستند، ندارند و همین امر باعث حضور جوانان و نوجوانان در محیط‌های مجرمانه می‌شود به نحوی که آثار مخرب آن علاوه بر خود فرد متوجه جامعه نیز می‌شود،تقاضایی که عموم مردم و معتمدین از ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم شهرستان؛ عموم مردم دارند و این چند هفته مرتب اعلام کردند این است که حداکثر جریمه را برای افراد مجرم و خاطی در نظر بگیرند و اجرای قانون و برخورد با مجرمین نشان داده شود تا شاهد چنین اموری نباشیم.
وی، ادامه داد: اگر اقدامی علیه شخص یا خانواده ای صورت گرفته با موارد مستند اقدام به شکایت و پیگیری قانونی شود،فضا به سمتی نرود که افرادی را بدون دلیل و مدرک متهم کنیم، این چند هفته بخش زیادی از ظرفیت نیروی انتظامی که باید تقدیر و تشکر داشته باشیم ، صرف این موضوع شده است، با این عزیزان که حافظان نظم و امنیت هستند همکاری صورت گیرد چرا که اگر خانواده ها همکاری لازم را نکنند قطعا پروسه  ایجاد امنیت سخت و طولانی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
خدا خیرتون بده
حسینی
United States
مرکز استان کهگلویه وبویراحمد شده جولان ساقی مواد مخدر ومشروبات الکلی وافراد قاچاق چی اسلحه وشوتی های که باعث ریختن خون جوانان در جادها میشوند متاسفانه هر کاری که دوست دارند میکنندودستگاه قضا وامنیتی هم کاری به کارشان نداره یا بوسیله وثیقه آزاد میشوند خواهشا به داد مرکز استان برسید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نمیخاد بهاشون برخورد کنه و خودشون را درگیر کنند علتش اینه
Iran, Islamic Republic of
کاری کردن که اقواممون از شهرهایه دیگه جرات ندارن بیان سر بزنن میگن شهرتون ناامنه لطفا اینا رو اعدام کنید نه زندانی با مرخصی که بیان بگردن صدا رو کلفت تر کنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1