تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۵۳۰۴
احمدی توکلی از واکنش محسن هاشمی به نامه‌اش استقبال کرد

ماجرای ۷۰۰ ملک جنجالی شهرداری تهران

۰
ماجرای ۷۰۰ ملک جنجالی شهرداری تهران
کبنا ؛
فرارو نوشت: پس از آنکه پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی درباره سیاستمداران و نهاد‌هایی که املاک بنیاد را در اختیار گرفته‌اند و پس نداده‌اند افشاگری کرد، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم درتلویزیون گلایه کرد که چرا به شهرداری اجازه نمی‌دهند درباره املاک شهرداری که در اختیار دیگران است، گزارش دهد. آن زمان هاشمی تصور نمی‌کرد افشاگری فتاح چقدر برای او گران تمام خواهد شد، اما حالا پس از سروصدای مصاحبه فتاح، محسن هاشمی هم می‌گوید گزارش جنجالی موسوم به ۷۰۰ ملک را علنی نخواهد کرد.
حدود یک ماه پیش محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به حضور فتاح رییس بنیاد مستضعفان در یک برنامه از تلویزیون گلایه کرد و گفت: «درباره املاک بنیاد مستضعفان چند برنامه گذاشتید؟ شهرداری بیش از ۲۰۰۰ ملک دارد که حداقل ۷۰۰ مورد از آن دست دیگران است. آیا یک بار درباره آن گزارش تهیه شده است؟ گفتم آقای فتاح این حرف‌ها را زد و اجازه دهید من نیز بزنم.»
او افزود: "به آقای علی عسکری، رییس سازمان صداوسیما نامه نوشتم و گفتم که بگذارید بیایم و توضیح دهم، اما موافقت نشد. یک بار من را دعوت کنید تا درباره استفاده از کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی توضیح دهم."
انتقاد رییس شورای شهر از صداوسیما در زمانی اتفاق افتاد که هنوز جنجال فتاح بالا نگرفته بود و او مجبور به عذرخواهی نشده بود. با اینحال بحث ۷۰۰ ملک شهرداری مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و واکنش‌هایی را درپی داشت.
روز گذشته احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت که این روز‌ها به‌واسطه ارتباطش با برخی چهره‌های درگیر فساد با انتقاداتی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده، در نامه‌ای به محسن هاشمی آمادگی خود را برای پیگیری املاک این نهاد اعلام کند.
توکلی در نامه خود آورده است: «سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش، آمادگی خود را برای دریافت، بررسی و در صورت نیاز مطالبه‌گری از اشخاص مرتبط با موضوع ۷۰۰ ملک شهرداری واگذار شده اعلام می‌دارد و بر اساس روال همیشگی‌اش، نتایج اقدامات خود را در مراحل مختلف به ملت شریف ایران گزارش می‌کند.»
او همچنین در بخش پایانی نامه‌اش تاکید کرده است: «خواهشمند است تمامی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع فوق‌الذکر را به این سازمان مردم نهاد ارایه فرمایید.»
طبعیتا انتظار می‌رفت که شورای شهر و به ویژه محسن هاشمی با توجه به اظهارات تلویزیونی‌اش از این نامه استقبال کند، اما او از جنجالی که افشاگری فتاح ایجاد کرد درس گرفته و واکنش متفاوتی به نامه توکلی نشان داد.
هاشمی در اینباره گفت: "به نامه سرگشاده جناب توکلی، پاسخ سرگشاده می‌دهم، برای اینکه املاک تصاحب شده شهرداری به سرنوشت املاک بنیاد دچار نشده و مانند آقای فتاح مجبور به عذرخواهی نشویم. جناب توکلی به شهرداری بیایند و پس از ملاحظه فهرست املاک، بازپس گیری هر کدام را که می‌توانند پیگیری و اطلاع رسانی کنند. "
محسن هاشمی تاکید کرد که بعید است به صورت رسمی و کتبی به نامه توکلی پاسخ دهیم.
اما همین واکنش محافظه کارانه محسن هاشمی با استقبال احمد توکلی همراه بود. او گفت: "از آقای هاشمی تشکر می‌کنم که خیلی سریع این مسئله مهم را مطرح و به آن واکنش نشان دادند، ولی خبر‌هایی که از قول ایشان گفته شده متناقض است، امروز با آقای هاشمی تماس می‌گیرم که ببینیم کدام خبر درج شده درست است و بعد در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم. "
توکلی در پاسخ به این پرسش که رئیس شورای شهر اعلام کرده لیست املاک را نمی‌دهند، اما شما می‌توانید به آنجا مراجعه و لیست را ببینید، گفت: "من حتماً نماینده می‌فرستم و این وظیفه ذاتی دیده‌بان شفافیت و عدالت است. لیست املاک، محرمانه نیست، حقوق دیگران است. املاک شهرداری برای مردم است و قطعاً انتشار لیست آن‌ها محرمانه نیست."
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1