تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۲۵۱۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد

آمار جانباختگان کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک آمار / گچساران 29 فوتی دارد / تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن / کادر درمانی خسته‌اند

۰
آمار جانباختگان کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک آمار
کبنا ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعلام فوتی‌های کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد موارد ابتلا به کرونا و مراجعات به بیمارستان‌ها روز به روز در حال افزایش است.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه افزود: تعداد موارد ابتلا به کرونا و مراجعات به بیمارستان‌ها روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: دیروز حدود ۹۷۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی داشتیم که به نسبت یک ماه گذشته مراجعات دو برابر شد؛ تعداد بستری‌ها ۳۰ درصد افزایش و افراد تحت مراقبت‌های ویژه هم ۳۰ درصد افزایش داشته است.
 یزدان پناه با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی و بیماران تحت مراقبت ویژه در حال پرشدن است، ادامه داد: تلاش ما بر این است که با استقرار نیرو و تخت‌های جدید اجازه ندهیم مشکلی برای پذیرش ایجاد شود، اما اگر روند موارد مثبت همین گونه روبه افزایش باشد، شاید سیستم درمان استان جوابگو نباشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: مردم فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و متاسفانه فاصله گذاری در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود.
 وی افزود: کودکان را به عنوان منابع آلودگی در نظر بگیرید، چون ۹۵ درصد این افراد نشانه‌ای از ابتلا ندارند، اما ناقل بیماری هستند و جان افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند به خطر می‌اندازند و باعث مرگ و میر آن‌ها می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تشریح وضعیت شهرستان‌های استان گفت: شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، چرام و کهگیلویه در وضعیت قرمز، شهرستان لنده نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.
 دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمارستان‌ها پذیرش بیماران کرونایی در سطح استان در دستور کار ما نیست، افزود: تعداد تخت بیمارستان‌های دهدشت و شهید جلیل یاسوج افزایش یافت.
وی آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان را در شهرستان‌های گچساران ۲۹ نفر، بویراحمد ۲۷ نفر، کهگیلویه ۱۴ نفر، باشت ۲ نفر، بهمئی ۵ نفر، لنده ۲ نفر، چرام ۳ و دنا یک نفر اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت:بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان مربوط به شهرستان بویراحمد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1