تاریخ انتشار
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۲۴۹۳۱
در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

جولان ناقلان کرونا در کهگیلویه / تکمیل ظرفیت شبکه درمان / مثبت شدن ۴۷ مورد از ۵۹ نمونه / خطر بازگشایی مدارس

۰
جولان ناقلان کرونا در کهگیلویه / تکمیل ظرفیت شبکه درمان
کبنا ؛صبح امروز (شنبه 7 شهریور ماه 99) جلسه شورای سلامت کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست رئیس شبکه بهداشت درمان کهگیلویه وضعیت کرونا در این شهرستان را وحشتناک دانست و گفت: توان سیستم بهداشت و درمان شهرستان برای پاسخگویی تکمیل است و روز به روز بر تعداد بیماران سرپایی کرونایی افزوده می‌شود و برای تجهیز کامل مرکز کرونا نیازمند اعتبار هستیم.
فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه از ۵۹ مورد نمونه انجام گرفته ۴۷ مورد مثبت بودند گفت: مبتلایان به کرونا در قرنطینه نیستند و به راحتی در سطح شهر تردد دارند!
به گزارش کبنا، صبح امروز جلسه شورای سلامت شهرستان قرمز کهگیلویه برگزار شد.
جولان ناقلان کرونایی در کهگیلویه!
علیرضا اتابک، فرماندار کهگیلویه امروز در نشست شورای سلامت شهرستان سیر صعودی کرونا رد شهرستان را نگران کننده خواند و اظهار داشت: از 59 مورد نمونه انجام گرفته 47 مورد مثبت بود.
فرماندار کهگیلویه گفت: مبتلایان به کرونا در قرنطینه نیستند و به راحتی در سطح شهر تردد دارند.
وی با یادآوری سخت‌گیری‌های اوایل ورود کرونا و تلاش برای بیماریابی تصریح کرد: از 29 بهمن 98 مورد مثبت کرونا رد شهرستان تشخیص داده شد با اعمال محدودیت‌ها و الزام به ماندن در خانه شیوع کرونا کنترل شد و آمار هفتگی پایین بود.
اتابک افزود: بعد از برداشتن محدودیت‌ها کرونا سیر صعودی به خود گرفت و موج‌ها به شدت گسترش یافت.
فرماندار کهگیلویه گفت: 65 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی بستری است در شرایطی قرار داریم که یکصد ناقل ویروس در سطح شهر تردد دارند باید چاره‌اندیشی شود.
تکمیل شدن توان سیستم بهداشت و درمان کهگیلویه
محمدطاهر طیب‌زادگان، رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه هم اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان امام خمینی دهدشت تکمیل شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طی یک هفته اخیر شاهد رکوردزنی بیماران کرونایی در شهرستان بودیم و پنج تخت اختصاص یافته به این بیماری تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه دلایل زیادی برای تشدید کرونا وجود دارد، افزود: شرکت در تجمعات و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از علل اصلی است عروسی‌ها و عزاداری‌ها از کنترل خارج شده و تجمعات هر روز بیشتر می‌شود.
طیب‌زادگان گفت: توان سیستم برای بهداشت و درمان برای پاسخگویی تکمیل است بعد از این با شرایط بازگشایی مدارس روبرو خواهیم بود و وضعیت دشوارتر خواهد شد.
این مسوول افزود: سه پزشک مبتلا به کرونا در بیمارستان دهدشت بستری شده‌اند که دو نفر از آنها به خاطر شرایط ریوی در بخش ای سی یو هستند.
وی با ترسناک توصیف کردن وضعیت کرونا در شهرستان تصریح کرد: کادر درمان گرفتار ویروس از نوع شدید شده‌اند حداقل قدرشناسی این است که تقصیر را به گردن حوزه درمان نگذارید.
وی اضافه کرد: روز به روز بر تعداد بیماران سرپایی کرونا افزوده می‌شود به همین علت مرکز کرونا برای ارائه خدمات به بیماران سرپایی راه‌اندازی شده است برای تجهیز کامل نیاز به اعتبار دارد تا حداقل برای یکسال آینده خدمات لازم ارائه شود.
وی با بیان اینکه پایین بودن مرگ و میر ناشی از کرونا نباید باعث دلخوشی شود، گفت: بیماران بدحالی داریم ممکن است هفته‌های آینده مرگ و میر بیشتر شود مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشد تا بتوانیم موج را کنترل کنیم.
۷۰ درصد مبتلایان به کرونا شهر نشین هستند
 لطف‌الله افروشته، معاون شبکه هم  در خصوص عملکرد حوزه محیطی کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: از یکهزار و 508 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی 10 هزار بازدید به عمل آمد.
معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: 13 درصد از این مراکز به دلیل عدم رعایت بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
افروشته همچنین از پلمب 300 واحد کارگاهی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند خبر داد.
این مسؤول گفت: تا دوم شهریور ماه از سه هزار و 549 نفر نمونه‌گیری شد که نتیجه تست 793 نفر یعنی 44 درصد از آنها مثبت اعلام شد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که درصد نمونه‌های مثبت از اسفند ماه تا دوم شهریور 22 بود.
افروشته تصریح کرد: 70 درصد مبتلایان به بیماری کرونا شهری و مابقی روستایی هستند.
وی با بیان اینکه آمار کرونا در شهرستان تشدید شده است، گفت: یک زمانی مجموع نمونه‌ها کمتر از 10 درصد مثبت بود در مرداد اما قریب به 50 درصد مثبت اعلام شد و این آمار هفتگی رو به رشد است.
وی گفت: از همه موارد مبتلا کمتر از ۲۰ درصد بیماری زمینه دارند و آمار بیماران گروه سنی بالای 60 سال کمتر از 17 درصد است.
این مسؤول اضافه کرد: 80 درصد از موارد مثبت نمونه‌ها زیر ۶۰ سال و عمدتاً فاقد بیماری زمینه هستند.
وی در خصوص تفکیک شغل بیماران گفت: از بیماران گرفتار کرونا 30 درصد از قشر زنان خانه‌دار، 30 درصد کارمندان، 6 درصد دانش‌اموزان و پنج درصد معلم هستند.
وی گفت که موج فعلی خروجی عروسی‌های قبل از محرم است موارد محرم و کنکور را شامل نمی‌شود با این وضعیت در مهر و بازگشایی مدارس بحران خواهد شد.
پای کار هستیم
عبداله سعادتیان، دادستان کهگیلویه هم در نشست شورای سلامت شهرستان از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات کرونایی خبر داد و اظهار داشت: آمادگی داریم در هر ساعتی از شبانه روز به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم.
دادستان کهگیلویه گفت: با هدف تسریع در رسیدگی و صدور حکم برای پرونده‌هایی که نسبت به دستورالعمل‌های مقابله با کرونا بی‌تفاوت‌اند شعبه ویژه در دادسرا راه‌اندازی می‌شود.
سعادتیان افزود: برای حفظ سلامت جامعه در صدور دستورات قضائی شبانه‌روز پای کار هستیم  و کوتاهی در انجام وظیفه نداشتیم و نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: دولت، حاکمیت و ادارات هر آنچه در توان داشتند برای مقابله با بیماری کرونا انجام دادند اما متاسفانه مردم رعایت نمی‌کنند.
سعادتیان با بیان اینکه عزاداری محرم به خوبی در حال برگزاری است، افزد: هر جا نیاز بود شبکه بهدشات و درمان از ما دستور بگیرد و اجرا کند.
دادستان کهگیلویه دغدغه‌های امام جمعه را راهگشا دانست و گفت: از مجموعه شبکه بهداشت و درمان که تاکنون تلاش داشتند قدردانی می‌کنم.
وی خواستار تعطیلی آرامستان و سالن‌های ورزشی در شهرستان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1