کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بزرگداشت 5 مرداد

از امام جمعه دهدشت تجلیل شد

2 مرداد 1399 ساعت 18:57

در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه، کارکنان آموزش و پرورش دهدشت با امام جمعه دیداروتجلیل کردند.


در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب رئیس و کارکنان آموزش و پرورش دهدشت با امام جمعه دیدار و تجلیل کردند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر این حضور را نشانه ارج نهادن به جایگاه نهاد نماز جمعه دانست و اظهار داشت: تریبون نماز جمعه جایگاه روشنگری، تبیین مسائل مهم برای آحاد جامعه و دفاع از ارزش‌های اسلام است.
امام جمعه دهدشت با اشاره به انتصاب آیت‌الله طالقانی به عنوان نخستین امام جمعه و اقامه نماز جمعه در پنجم مرداد سال 58 تصریح کرد: نماز عبادی، سیاسی جمعه برکات فراوان برای مملکت داشته است.

امام جمعه دهدشت گفت: آموزش و پرورش همه افراد جامعه را تحت پوشش دارد نقش این نهاد در برگزاری نماز مشهود است و توقع هم این است این نقش پررنگ‌تر شود.
وحدانی‌فربا تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ نماز جمعه بین دانش‌آموزان اضافه کرد: امروز فضا فضای همدلی، همکاری و همفکری است.
علی پورکپور در این دیدار ظرفیت نماز جمعه برای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه را مهم خواند و افزود: این کنگره عظیم هفتگی بعد از انقلاب پایگاه و قرارگاه فرهنگی هر شهر شده است.
رئیس آموزش و پرورش دهدشت، تبیین مسائل روز و اطلاع‌رسانی رویدادهای مهم را از کارکردهای نماز جمعه اعلام کرد.

این مسؤول گفت: نهاد نماز جمعه می‌بایست ظرفیتی برای ایجاد همدلی و وحدت باشد و این ذهنیت ایجاد نشود که این نهاد اختصاص به فکر و گروه خاص دارد.
پورکپور افزود: چتر نماز جمعه بر سر همه گروه‌ها و جریانات سیاسی باشد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش طی سال‌ها تعامل و همکاری خوبی با نهاد نماز داشته و این روند اداامه خواهد داشت، گفت: از رهنمودهای امام جمعه استفاده می‌کنیم.
وی اضافه کرد: جامعه فرهنگی دهدشت طلایه‌دار ستاد نماز جمعه هستند و در نماز جمعه نیز حضور مستمر دارند.
در این آیین به پاس بزرگداشت پنجم مرداد از امام جمعه دهدشت تجلیل شد.

 
 


کد مطلب: 423567

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423567/امام-جمعه-دهدشت-تجلیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1