تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۲۳۵۵۹
در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تاخت و تاز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هشدار کلانتری به مدیران نالایق / کمبود نیروی متخصص در بخش‌های ICU

۷
۰
تاخت و تاز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هشدار کلانتری به مدیران نالایق / کمبود نیروی متخصص در بخش‌های ICU
کبنا ؛نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا امروز پنج شنبه ( 2 مرداد 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: همه ارقام و آمار می‌گوید به سمت پیک خطرناک کرونا می‌رویم و سخنان وزیر بر اساس محاسبات علمی است و اوضاع را کاملا می‌سنجد و می‌گوید که از بابت وضعیت استان نگرانی دارم.
وی گفت: استان ما در بین استان‌های با وضعیت قرمز مثل فارس و بوشهر قرار گرفته که ارتباطات هم غیر قابل کنترل است رفت و آمدهای کاری و فامیلی لذا صحبت‌های وزیر در مورد استان با توجه به چنین اوضاعی کاملا علمی است و امروز دور هم جمع شده‌ایم که این وضعیت را کنترل کنیم و در صورت موفق نشدن ضربه‌های زیادی چه از لحاظ مالی و چه از نظر جانی به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود.
استاندار گفت: مهم‌ترین مساله این که خداوند کمک کرده و بهترین وضعیت را در کشور داریم و اگر به کمک مردم و رسانه و صدا و سیما ارتباط درستی با مردم برقرار کنیم با کمترین تلفات و ضرر از این پیک عبور خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این که در بدترین شاخص‌های کرونایی بهترین وضعیت را در حال حاضر در کشور داریم افزود: اگر این موقعیت را حفظ نکنیم جایگاه خود را که از دست می‌دهیم جان عزیزان خود را هم از دست می‌دهیم متاسفانه بعضی‌ها هنوز پیام را نگرفته‌اند و عادی‌انگاری می‌کنند خودشان کرونا دارند و اهمیتی نمی‌دهند اما در خانه سالمندان و بیماران زمینه‌ای را گرفتار می‌کنند لذا جوانان برای سلامتی خانواده هم که شده قهرمان بازی را کنار بگذارند.
وی گفت: در اجرای پروتکل‌ها به نقطه خوبی رسیده‌ایم نباید بگذاریم کاهش پیدا کند دستگاه‌های موفق را باید معرفی کرد و در شهرستان‌ها هم هر دستگاه که خوب رعایت کرد تشویق شوند و آن‌هایی که ضعیف هستند را معرفی کنید تا توبیخ را خودم امضا کنم و اگر ادامه پیدا کرد مدیران نالایق را برکنار کنیم  شهرستانی‌ها در اختیار خودمان هستند و ابلاغ مدیران نالایق استانی را هم از طریق  مسوولان کشوری لغو می‌کنیم.
استاندار در مورد پاساژها و ترمینال‌ها و اماکن پر رفت و آمد هم گفت: باید هر کدام یک مسوول برای کرونا بگذارند و همه این ها چند نفر بیشتر نمی‌شوند که باید آن‌ها را دعوت و توجیه کرد و اماکن بازدید شوند این بازدیدها مستمر باشند و نباید به کسانی که در بازار به مردم رحم نمی‌کنند، رحم نشود.
وی در خصوص تولید ماسک به صورت صنعتی هم در استان گفت: چندین بار با ستاری معاون رئیس جمهور هماهنگ شده که دستگاه تولید ماسک صنعتی به استان بیاید و دستگاه متولی باید پی‌گیر باشد.
استاندار گفت: در گشت‌های مشترک باید تیم ها بیشتر شوند و تعداد دفعات بیشتر شود و تدابیری باشد که گشت‌ها به صورت هدفمند باشند و خروجی داشته باشند.
استاندار در خصوص کسب و کارهایی که دچار ضرر و زیان شده‌‌اند هم گفت: پول و اعتبار خوبی برای کسب و کارها آمده و ۴ تا ۵ روز بیشتر وقت باقی نمانده که باید ثبت نام کنند.
کلانتری با ابراز نگرانی از این که داستان ادامه دارد و شرایط سخت‌تر شده گفت: چرا تالاری که ۱۰۰ نفر گنجایش دارد ۵۰۰ نفر دعوت می‌کند مردم بدانند بیشترین مشکل ما تالارها و عروسی‌ها و مراسم های ختم بوده است.
وی گفت: بعضی‌ها با جمعیت زیاد دعوت شده عروسی می‌‌گیرند که بر فرض مثال ۱۰۰ میلیون تومان کادوی عروسی دریافت کنند، سوال این است که این پول در مقابل از دست رفتن جان عزیزان ارزشی هم دارد؟.
کلانتری در خصوص عروسی‌های خانگی و خطر شدید آن گفت: مخابرات پیامک بدهد و صدا و سیما بگوید که عروسی در خانه دعوت به مرگ است و از آن طرف دادستانی ورود پیدا می‌کند.

عادی‌انگاری کرونا و دعوت شهردار به 2 مراسم عروسی!
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423559-2.jpg
بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: از بهترین استان‌ها در شاخص مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم که باید علت این موضوع بیشتر تفسیر و تحلیل شود هر چند در دهه سوم تیرماه انتظار مرگ و میر بیشتری داشتیم اما چنین نشد.
وی گفت: در گذشته داروخانه‌ها رعایت کمتری در خصوص پروتکل‌ها داشتند اما 4 تا 5 درصد شاهد رشد عمل به دستورات و پروتکل‌ها داشته‌ا‌ند و در مقابل نگرانی از پاساژها و مراکز اقامتی و ایستگاه‌های تاکسی بیشتر شده است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از پرداخت تسهیلات به واحدهایی که از کرونا آسیب دیده‌ا‌ند خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام در سامانه رو به اتمام است تسهیلات میلیاردی به استان آمده و از 6 تا 12 میلیون تومان داده می‌شود.

 وقتی فرماندار و شهردار یاسوج هر دو کمی دیرتر وارد جلسه شدند استاندار به آن‌ها گفت: آقایان کناری و مقدم؛ خودتان را برای قرمز شدن وضعیت یاسوج آماده کنید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423559-1.jpg
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه در بانک‌ها و ادارات و دستگاه‌های مختلف و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاسوج درصد بالایی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم از مردم گلایه‌مند شد که کمتر رعایت می‌کنند برای نمونه در خیابان فردوسی یاسوج تعداد زیادی جوان بیکار بدون ماسک و رعایت مسائل بهداشتی روزانه رفت و آمد و تجمع دارند و عادی‌انگاری کرونا در یاسوج به یک معضل تبدیل شده است.
نستهن مقدم شهردار یاسوج هم از بستن تفرج‌گاه‌ها در شهر به خصوص در آبشار و مسدود کردن جاده آبشار خبر داد و گفت: صنوف واقع در تفرجگاه‌ها را هم بسته‌ایم اما متاسفانه باز هم شاهد آتش سوزی عمدی در آبشار یاسوج هستیم.
وی با بیان اینکه در آرامستان مرکزی هم وضعیت همین گونه است گفت: مادر مدیرعامل آرامستان هم که چند روز پیش درگذشت تنها با حضور خانواده دفن شد و من به عنوان شهردار هم در مراسم شرکت نکردم.
شهردار یاسوج از عادی‌انگاری و سهل‌انگاری‌های مردم انتقاد کرد و به دو مراسم عروسی که دعوت شده اشاره کرد و از دستگاه‌های اطلاع‌رسانی خواست تا به مردم اعلام کنند برگزاری مراسم عروسی در خانه بسیار خطرناک‌تر از برگزاری مراسم در تالار است.
یکی از مسوولان حاضر در نشست هم به پایش‌هایی که صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طبق این پایش‌های دقیق مردم گچساران علی رغم این که شهرشان وضعیت قرمز دارد بسیار بهتر از شهر یاسوج رعایت دستورالعمل‌ها را می‌‌کنند و حتی مردم دهدشت هم بهتر از شهر یاسوج رعایت موارد بهداشتی می‌کنند.
وی به برخی شایعات در خصوص مرگ و میرها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که برخی می‌گویند نوعی آمپول در استان نایاب شده و همین موجب مرگ و میرها شده در حالی که این موضوع شایعه و مطلبی کذب و بی اساس است و مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند.
این مسوول همچنین از مسوولان استانی خواست به دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در استان به فکر تخت‌های ای‌.سی.یو بیشتری باشند و امکانات را از هم اکنون برای فصل پاییز و شیوع بیشتر ویروس و بیماری آماده کنند.
یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم از لزوم بستن قرارداد با شرکت‌های معتبر برای تامین اکسیژن مورد نیاز جهت آی‌.سی.‌یو های استان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت یک کمک 6 میلیارد تومانی به استان برای همین موضوع داشته است.
یزدانپناه به نیاز مبرم و فوری نیروهای متخصص آی‌.سی.یو در استان اشاره کرد که که این تعداد نیرو از همان 80 نیرو با آزمون گرفته می شود و ملاک گرفتن نیرو هم تخصص و کیفیت نیروست که ممکن است بعدها اعتراضاتی هم وجود داشته باشد اما ما ناچار به چنین کاری هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار محترم..
اگه بجای تذکر به مدیران نالایق این استان، یکی دو تا را همان اول برکنار کرده بودی الان ب التماس نمی افتادی ک آنان گروپ تشکیل بدهند . حساب نمایند..
خودکرده را تدبیر نیست..
یا قداست صندلی تان را حفظ کنید و برخورد قاطع نمایید یااینکه از روی آن برخیزید تا شخصی قاطع و انقلابی بنشیند و انجام امور را بدست گیرد..
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار؛

مدیران نالایق ، اکثرا در همین جلسه ای بودن ک شما مدیریت کردین!!!
ضعیف ترین مدیران ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و سرپرست معاون بهداشتی هستن گ هر بعد از یک سال، حکم رئیسی برایشان صادر نشده !!
گماشته های آنها در شبکه بهداشت گچساران و باشت نیز ضعیف ترین افراد هستن ک ایشا الله در اسرع وقت به وعده خود عمل و آنها را غزل خواهید کرد !!
جناب استاندار، سلامت مردم محل آزمون و خطا نیست !!!
لطفا تعلل نکنید!!!
بابا
Iran, Islamic Republic of
دست پیش گرفتی که پس نیفتی نیرو ها مشخص شده، البته بیشترشان چند نفر هم قول گرفتن به محض جذب جابجا می شن و تو جلیل نمیرن که ما بعدا به مسئولین خواهیم گفت ولی کماکان گوش شنوایی نیست فعلا مواظب پست خودتان باشید استاندار محترم در سکوت مطق و هیاهوی گسترده کاری نمیشه کرد عزیزم
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار ،شنیدم بزودی خودت هم باید بری ،خبر کاملا موثقه، شما که نیروی اصلاحاتی ،باید بری
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
پس شما چه کاره ای آقای استاندار؟ متاسفانه از زمانی که شما اومدید و سکان استان رو به دست گرفتید استان به حال خود رها شده و هر روز داریم عقب نشینی میکنیم
کارمند
Iran, Islamic Republic of
یکی از همین مدیران نالایق با عرض تاسف شخص آقای کلانتریه و همچنین زیر مجموعه ضعیفش در استانداری استان
Iran, Islamic Republic of
چند سطر اخر گفته های دکتر یزدانپناه گفته ازمون بعد گفته اعتراض بعد گفته مجبوریم نیرو بگیریم ایا نیرو گرفتن با سلیقه رییسه چرا شفاف نمیگی ازمون بگیریم والسلام....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1