کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار روشنفکر با رئیس صندوق حمایت از بخش کشاورزی کشور

23 خرداد 1399 ساعت 13:47

مهدی روشنفکر در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی و توپوگرافی خاص و همچنین دو اقلیم سردسیری و گرمسیری ظرفیت مناسبی برای توسعه باغداری - کشاورزی دارد.


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دو شهرستان دنا و مارگون شد.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی و توپوگرافی خاص و همچنین دو اقلیم سردسیری و گرمسیری ظرفیت مناسبی برای توسعه باغداری - کشاورزی دارد.
 وی با تاکید بر اینکه هنوز در برخی از مناطق این استان کشاورزی و دامداری به صورت سنتی انجام می‌شود، عنوان کرد: عدم آگاهی برخی کشاورزان به روش‌های مدرن و نوین کشاورزی سبب شده تا بهره‌وری در این بخش مطلوب نباشد و در این زمینه به نوعی دستگاه متولی از گذشته تاکنون کم کاری کرده است.
 روشنفکر یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان و باغداران استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود بازاریابی با هدف عرضه محصولات در بازارهای هدف عنوان کرد و افزود: سالانه بخش زیادی از دسترنج کشاورزان و باغداران هدر می‌رود و بخش زیادی نیز توسط دلالان با کمترین قیمت خریداری می‌شود.
وی خواستار افزایش سرمایه صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد شد و افزود: انتظار می‌رود برای راه اندازی این صندوق در دو شهرستان دنا و مارگون تدبیری اندیشیده شود تا در حد امکان به کمک کشاورزان بیاید.
 روشنفکر در زمینه توسعه و تقویت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اعلام آمادکی کرد و ادامه داد: توسعه کیفی و کمی صندوق‌های غیردولتی در بخش کشاورزی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه اشتغال و تولید، محرومیت زدایی و رونق اقتصاد کشور باشد.


کد مطلب: 421979

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421979/دیدار-روشنفکر-رئیس-صندوق-حمایت-بخش-کشاورزی-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1