تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۱۹۸۳۸
آذر منصوری؛

نان و امنیت هیچ‌گاه اولویت اصلاح‌طلبان نبوده و نیست

۱
۰
نان و امنیت هیچ‌گاه اولویت اصلاح‌طلبان نبوده و نیست
کبنا ؛در حالی که تا آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم حدود ۴۰ روز باقی مانده است، تصویر مجلسی متشتت از این مجلس در دستورکار رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب قرار گرفته است.
 جریانی که به رغم چند لیست سرشناس در تهران و نمایندگان متعدد در شهرستان‌ها، به دلیل دستاورد غیرقابل دفاع در دولت و مجلس دهم با بی اعتنایی ملت مواجه شد، اکنون می‌کوشد عقده‌های این شکست را به گونه دیگری ظهور و بروز دهد. روزی به دعوا‌های خودساخته و تصنعی منتخبان ملت بر سر تصاحب ریاست مجلس دامن می‌زنند و روز دیگر کلیت این مجلس را زیر سؤال می‌برند.
در جدیدترین مورد، آذر منصوری از فعالان فتنه ۸۸ و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه آرمان، مجلس یازدهم را محصول پوپولیسم توصیف کرده و در پاسخ به این سؤال که «برخی مطرح می‌کنند چینش امروز مجلس بازگشت پوپولیسم محسوب می‌شود؛ آیا این خطر برای انتخابات ۱۴۰۰ و در مجموع روند اداره مجلس وجود دارد؟» گفته است: «شاید بتوان گفت با توجه به رویکردی که در خلال انتخابات اخیر و بحران‌های گذشته دیده شده و نیز فروکاستن جامعه از طبقه متوسط به کم برخوردار نشان می‌دهد در شرایط امروز بازهم پوپولیسم نقش پررنگی پیدا کرده است. فارغ از اینکه چه کسانی این رویکرد را نمایندگی می‌کنند شرایط امروز کشور و روند اداره آن به سمتی است که اولویت اصلی مردم و نیاز امروز جامعه به نان و امنیت خلاصه می‌شود، در این موقعیت هم قطعاً رویکرد‌های پوپولیستی از جنسی که در دوران احمدی‌نژاد تجربه شد، شانس بیشتری برای پیروزی دارند. البته که این موضوع فقط به ایران منتهی نمی‌شود و در جهان با این رویکرد روبه‌رو شده‌ایم، به شکلی که امروز دیگر دموکراسی اولویت ندارد و مردم درگیر نان هستند».
او در این اظهارنظر تلویحاً اعتراف کرده است که نان و امنیت هیچ‌گاه اولویت اصلاح‌طلبان نبوده و نیست. مراجعه به رویکرد‌های انتخاباتی آن‌ها در ادوار گذشته هم مؤید این واقعیت است که آنچه برای اصلاح‌طلبان اولویت دارد، در سبد مردم گرفتار نان و امنیت و معیشت نمی‌گنجد. این جریان و رسانه‌های وابسته به ان‌ها سال ۹۶ و در دوره رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری با تیتر‌هایی همچون «بحران وعده‌های پوپولیستی»، «بلای وعده‌های نجومی»، «وعده‌های توخالی»، «سنکوپ سیاسی ناشی از اور وعده‌ها»، «دلربایی انتخاباتی با سراب‌های اقتصادی»، «ظهور دوباره پوپولیسم» کوشیدند اینگونه القا کنند که رقبای نامزد مورد حمایت آن‌ها پوپولیست هستند و در صورت پیروزی این افراد، وضعیت کشور بحرانی خواهد شد.
اکنون و در شرایطی که بخش قابل توجهی از مجلس یازدهم را جوانان مؤمن، متخصص و انقلابی تشکیل داده اند، طیف اصلاح‌طلب مدعی شده است که پوپولیست‌ها آمده‌اند.
 
منبع: جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

خخخخ
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما انکار میکنید که منتخبین جدید نماینده ۲۰درصد مردم هستن بابا جان دو دوتا ۴ تا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1