تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۱۹۱۷۷
بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های عربی؛

رهبری و ترسیم راه پایداری برابر ویروسی مرگبار و دشمنی فریبکار

۰
رهبری و ترسیم راه پایداری برابر ویروسی مرگبار و دشمنی فریبکار
کبنا ؛سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب درباره ادعای آمریکایی‌ها در زمینه کمک به ایران و بی‌اعتمادی به دشمنی که خود متهم تولید و انتشار ویروس کرونا است، در رسانه‌های مختلف جهان از جمله رسانه‌های عربی بازتاب ویژه‌ای داشت.
سخنرانی روز سوم فروردین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (ص) به خصوص آن بخش از سخنانش ایشان در واکنش به ادعای سران واشنگتن برای کمک به ایران جهت مقابله با ویروس کرونا و معرفی آمریکا به عنوان دشمن خبیث مردم ایران در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشت.
 آمریکا دشمنی غیرقابل‌اعتماد
رسانه‌های عربی هر یک بخش‌های مختلفی از سخنان مقام معظم رهبری را به صورت ویژه منعکس ساختند. به گزارش شبکه خبری «الجزیره» قطر، رهبر انقلاب در سخنان روز یکشنبه خود مسوولان آمریکایی را «دروغگو» و «ظالم» خطاب کرد که در آنها همه صفات بد جمع است. رهبر انقلاب پیشنهادات آمریکایی‌ها برای کمک به ایران جهت مقابله با ویروس کرونا را رد کرده و آمریکا را خبیث‌ترین دشمن کنونی ایران به شمار آورد.
الجزیره اتهام پیش روی سران واشنگتن یعنی تولید و انتشار ویروس کرونا را از منظر رهبر انقلاب مورد توجه قرار داد که به این دلیل نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. 
پایگاه خبری «العهد» لبنان هم در گزارشی با عنوان «امروز خبیث‌ترین دشمن ما آمریکا است و پیروزی پس از صبر به دست می‌آید» نوشت: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای بر ضرورت اهتمام ملت ایران به توصیه‌ها و تصمیمات کمیته ملی مبارزه با کرونا تاکید و در ادامه ضرورت صبر و پایداری و تسلیم نشدن در برابر دشمنان را یادآوری کرد.
روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نیز در گزارشی به نقل از حضرت آیت الله خامنه‌ای، پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران را عجیب و رهبران آمریکا را فریبکار خواند.
امکانات و ظرفیت‌های ایران برای مقابله با کرونا
خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» در بخشی از گزارش خود با اشاره به بیانات رهبری آورده است: ایران امکانات و ظرفیت‌های بسیاری در اختیار دارد که با استفاده از آنها می‌تواند با چالش‌های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا مقابله کند. با تکیه بر عقل و عقلانیت و با تلاش و جدیت می‌توان با این چالش مقابله کرد و به سرعت این ویروس  در داخل و خارج ایران نابود خواهد شد، اما در شرایط کنونی مردم ایران به توصیه‌های مسوولان ستاد مبارزه با کرونا عمل کنند.
روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن هم ضمن پوشش پیام نوروزی رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران سال گذشته را سال «امتحان‌های سخت» به شمار آورد و با اشاره به تحریم‌های آمریکا تصریح کرد تحریم‌ها سبب شده‌اند که ایران به توان داخلی خود تکیه و نیازهای خود را تامین کند.
به نوشته این رسانه عربی، مردم ایران در سخنان نوروزی رهبری با پیام‌های اطمینان‌بخشی خطاب قرار گرفتند. در این پیام تاکید شده که ایران مشکلات را پشت سرخواهد گذاشت و پیروزی در برابر سختی‌ها سبب می‌شود که مردم قوی‌تر شوند. مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. چرخ‌های اقتصاد در سال گذشته به حرکت درآمد و این حرکت سریع‌تر خواهد شد.
شبکه خبری «العربیه» عربستان هم به بهانه پوشش خبر مربوط به سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای تلاش کرد اقدامات و امکانات ایران برای مقابله با ویروس کرونا را کم‌رنگ جلو دهد. این شبکه خبری ادعا کرد ایران یکی از بزرگترین آسیب‌دیدگان شیوع ویروس جدید است و افرادی که از این کشور به دیگر کشورها مسافرت کردند سبب شیوع ویروس کرونا در دیگر کشورها شده‌اند. به نوشته این رسانه سعودی، با وجود اینکه ایرانی‌ها در گزارش‌ها رسمی شمار مبتلایان به این ویروس را بیش از ۲۰ هزار و شمار قربانیان را ۱۵۵۶ تن اعلام کرده‌اند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمارها بالاتر از این ارقام است.
روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان هم ضمن پوشش بخش‌هایی از سخنان آیت الله خامنه‌ای با ارائه ارقامی از قربانیان ویروس کرونا در ایران ادعا کرد با وجود اینکه در بین کشورهای منطقه خاورمیانه ایران بیشتر از دیگر کشورها شاهد شیوع ویروس کرونا است باز هم آیت الله خامنه‌ای با پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مبارزه با ویروس کرونا مخالفت کرده و این پیشنهاد را عجیب به شمار آورده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1