تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۱۶۰۱۸
توضیحات «سید ناصر حسینی» درباره معضلات موجود شهرداری و شورای شهر دوگنبدان؛

می خواهند شهرداری و شورا را ناکارآمد نشان دهند /دوستان به دور از مسائل حاشیه ای و جناحی و سیاسی به کار خود بپردازند

۶
۰
می خواهند شهرداری و شورای دوگنبدان را ناکارآمد نشان دهند
کبنا ؛
کانال‌های هدایت آب شهرستان گچساران در وضعیت نامساعدی هستند و در چند سال اخیر شدت باران‌ها و سیلاب‌ها این وضعیت را وخیم‌تر کرده است، همینطور آسفالت بسیاری مناطق در وضعیت نامطلوبی است و باعث نارضایتی‌های زیادی از طرف مردم شده است.
با وجود آنکه شهرداری بیکار ننشسته است ولی شکایت مردم از این نهاد عریض و طویل بسیار زیاد است، از مشکلات آسفالت جاده‌ها گرفته تا وضعیت نامناسب و غیراستاندارد کانال‌های آب.
کافی است نگاهی به پیام‌ها و نظرات در فضای مجازی بیندازیم و دقیقاً بیشتر از آنهایی که در فضای مجازی قرار داده می‌شود با قدم زدن در سطح شهر، در خیابان‌ها و کوچه‌ها مشکلات آسفالت را مشاهده کنیم متوجه وخامت اوضاع خواهیم شد. آسفالت منطقه 108 دستگاه پایین‌تر از آپارتمانها 7 ماهی است شن ریزه در مسیر کندن فاضلاب ریخته‌اند و در این منطقه به گفته شاهدان تصادف شده است.
هر چند شهرداری شاید درگیر برخی بازی‌های سیاسی است اما این توجیه خوبی برای عقب افتادگی کارها و نارضایتی عمومی مردم نمی‌باشد.
حبیب اله عاملی مقدم عضو شورای شهر پنجم در آخرین مصاحبه خود «شیوه مدیریت منابع توسط ظفری را اختصاص منابع به چند پروژه و تقسیم میان محلات، بجای اختصاص منابع به یک پروژه خاص عنوان کرد» اما متاسفانه سرعت فعالیت‌ها در شهرداری آنقدر پایین است که مردم از اعتراض و شکایت کردن نسبت به این نهاد ناامید شده‌اند.
کانال‌های مسیر آب و آسفالت‌های خیابان از مهمترین معضلات شهر است، اما با وجود اهمیت، سالهاست که به آنها توجهی داده نمی‌شود.
محیط شهری شهرستان گچساران، جدای از منطقه شرکت نفت با وضعیت بسیار نامساعدی چه به لحاظ زیرساختی و چه به لحاظ پاکیزگی محیط شهری روبروست، به گونه‌ای که اگر در خیابان‌های محله‌های شرکت نفت عبور کنیم نه حتی یک کاغذ زباله مشاهده می‌شود، نه آسفالتی که مشکلی داشته باشد و نه منظره‌ای زننده. اما کافی است یک عبور سطحی از خیابان‌های شهری داشته باشیم تا هزار ایراد از آن پیدا کنیم.
موضوع مهم این است که گچساران شهری نیست که مدیر کم کار بخواهد، گچساران به دلیل مشکلات زیرساختی زیادی که دارد به مدیران فعال و پرکار و جهادی و همکاری‌های بیشتری نیاز دارد، اما در اینجا مدیریت و فعالیت‌ها درگیر بازی‌های سیاسی شده است و هر چقدر بخواهیم بر آن سرپوش بگذاریم از جای دیگر سر باز می‌کند.
عاملی مقدم در مصاحبه اخیر خود با یکی از رسانه‌ها تلویحاً به عدم همکاری میان اعضای شورای شهر اشاره کرده و عنوان کرده است: «شهرداری دوگنبدان در حال حاضر به دلیل فرسودگی ماشین آلات و تحریم قطعات با مشکل جدی مواجه است و کار به کندی پیش می‌رود که برای این موضوع نیاز به گرفتن پیمانکار داریم اما واگذاری پیمان نیاز به مصوبه شورای شهر دارد که چندین بار جلسه تشکیل دادیم اما مصوبه شورا با حداقل ۵ عضو قابل قبول است که برخی از اعضا در این جلسات حضور پیدا نکرده‌اند.» عدم همکاری بین اعضای شرای شهر و از طرفی درگیری‌های میان شهردار و نماینده، باعث لطمه وارد شدن به مردم شهر و راکد ماندن کارها شده است و این نشان دهنده ضعف مدیریتی در شهرستان است.
یکی از این کانال‌های آب کانال «حدفاصل خیابان ترابری و پارک پونه» است که مسیر رفت و آمد بسیاری از شهروندان چند محله می‌باشد. این کانال از قدیم الایام و از زمانی که در این محله‌ها مردم ساکن شدند، محل رفت و آمد مردم و بخصوص دانش اموزان است که تنها مسیر رفت و آمد این افراد است که به شیوه‌های غیراستاندارد مثل سنگ گذاشتن روی سنگ و ... از این کانال عبور می‌کنند، همینطور در روزهای بارانی مشکلات رفت و آمد برای عابران پیاده و دانش آموزان وجود دارد.
قرار دادن پل در این مسیر دغدغه مردم این محله‌ها است، اما با وجود آنکه عبور از این مسیر در روزهای بارانی و یا در تاریکی شب خطرناک است همچنان عبور و مرور وجود دارد.
شهرداری عریض و طویل دوگنبدان پس از سالها هنوز فکری برای این کانال‌ها نکرده است، اما شایسته است یا آنکه برای رفت و آمد مردم پلی نصب شود یا آنکه این کانال‌ترمیم شود تا مردم از این مسیر عبور نکنند و متحمل مشکلات و خطرات جانی نشوند.



سیدناصر حسینی رئیس شورای شهر دوگنبدان درباره مشکلات موجود و سخنن اخیر عاملی مقدم عضو شورای شهر مبنی بر عدم حضور برخی اعضای شورا در جلسات و مشکلات در واگذاری پیمان کاری‌ها گفت: آقای عاملی مقدم درست گفته‌اند، واگذاری مصوبات شورا باید در جلسات و با مصوبه شورا انجام بگیرد که متاسفانه برخی دوستان در جلسات شرکت نمی‌کنند. دلیل عدم حضورشان را اینطور عنوان کرده‌اند که «در شهرستان نبوده‌ایم، یا هماهنگی نشده است».
حسینی افزود: دو جلسه برگزار شد و تعداد اعضا به حد نصاب نرسید، ولی رایزنی‌هایی صورت دادیم و تذکرات لازم داده شد.
حسینی در پاسخ به این موضوع که چطور اعضای شورا به دلایلی که مشخص نیست کار مردم را به عقب می‌اندازند؟ ابراز کرد: آسفالت کردن خیابان یا مسائل دیگر موضوعاتی عام المنفعه است، انتظار است که همه اعضا در جلسات حضور بیابند و اگر اختلافاتی دارند و اختلاف نظری هست آن را در منافع مردم دخیل نکنند.
حسینی تصریح کرد: صحیح نیست اسم افرادی که در جلسات شرکت نمی‌کنند را بگوییم، هر چه بوده اختلاف سلیقه بوده، اکثریت اعضای شورا دست به دست هم داده‌اند تا کارها انجام بگیرد. با دوستان رایزنی کرده‌ایم که مسائل سیاسی، جناحی و مسائل شخصی را در کار شورا وارد نکنند و باعث ایجاد خلل در کارها نشوند.
حسینی در رابطه با آسفالت خیابان‌های سطح شهر گفت: از منطقه پانصددستگاه شروع کرده‌ایم و دو گروه در حال فعالیت هستند. بخش وسیعی از خیابان‌های پانصددستگاه آسفالت شده‌اند، شهرداری منطقه به منطقه جلو خواهد رفت؛ پس از منطقه پانصددستگاه مناطق رزمندگان و 108 دستگاه و دیگر مناطق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حسینی افزود: در بحث آسفالت، کوچه‌ها و شهرک‌های جدید نیازمند کار بیشتری هستند، از طرفی این مناطق به زیرسازی نیاز دارند که مراحل انجام کار را در هر صورت طولانی‌تر خواهد کرد.
حسینی گفت: درخواستم از دوستان و همکار در شورا خواهشمندم به دور از مسائل حاشیه‌ای و جناحی و سیاسی به کار خود بپردازند.
حسینی در رابطه با کمرنگ بودن فعالیت فرهنگی شهرداری و شورا گفت: شهرداری بودجه فرهنگی خوبی دارد و واحد فرهنگی فعال است، در مناسبت‌های مختلف نیز بنر در سطح شهر نصب می‌کنند. متاسفانه آنچه باعث می‌شود فعالیت شورا و شهرداری دیده نشود فضای مسموم جناحی و سیاسی در شهرستان است که می‌خواهند شهرداری و شورا را ناکارآمد نشان دهند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر فعالیت شورای پنجم را با سال‌های گذشته مقایسه کنید ما جلوتر هستیم، می‌توانیم این پیشرفت‌ها را با ارائه مستندات و آمار نشان دهیم. ان شالله قرار بر این است که شورای پنجم در بحث عمرانی و مبلمان شهری به ریز مطالب بپردازد و در اختیار مردم قرار دهد.
حسینی درباره وجود زباله‌های سطح شهر و نامطلوب بودن فضای شهر بخصوص در برخی نقاط آپارتمان‌ها و یا مساکن مهر گفت: جدیداً برای برخی آپارتمان‌ها سطل زباله قرار داده شده، مساکن مهر باید برای درخواست سطل زباله اقدام کنند تا محیط آپارتمان‌ها را سالم و تمیز نگه دارند، اما متاسفانه در اتفاقات بنزینی تعدادی از سطل زباله‌های سیار به آتش کشیده شد که ضرر به اموال عمومی وارد شده است.
حسینی در رابطه با نبودن حتی یک سطل زباله در سنگ فرش کنار زیرگذر به سمت ایستگاه تاکسی پانصد دستگاه گفت: حتماً برای قرار دادن سطل زباله در این منطقه اقدام خواهیم کرد.
بنا بر این گزارش، اختلافات میان اعضای شورا و یا شهرداری با عوامل بیرونی توجیه مناسبی برای کم کاری‌ها و انجام نشدن کارها نیست، چنین توجیهات و اختلافاتی تنها به تضییع حقوق صددرصدی مردم می‌انجامد. خواسته مردمی که به اعضای شورای شهر رأی داده‌اند این است که، همه آنها، به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای ورود نکنند و تلاش جهادی و دلسوزانه برای از سر گرفتن کارها و حل مشکلات داشته باشند.
-----------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه متاسفانه مردم گچساران....دارن بخاطر اختلافات شهردار و اعضای شورا خرد می شوند...بخاطر وحود اختلاف فی مابین آنها مردم ضرر می کنن و ما چوب اختلاف آنها را می خوریم....آقایان مگر همین‌مردم به شماها رای ندادن....مگر همین مردم شما رو انتخاب نکردند...مگر همین مردم همراه و همگام شماها پای صندوق رای نبودند......گناه این‌مردم چیست؟بخاطر شما اعضاء شهر ما‌پیشرفت نخواهد کرد و نازیبا و زشت می ماند....وقتی دوران شماها تمام شد....نگران آن روزهایی که ای وای....ای وای...ای وای.....می گفتین باشین.....بعد از پایان یافتن دوران شما....آه و افسوس بدرد چی می خوره؟ ای کاش چنان می کردیم و چنان در دوران تصدی....به درد چه می خوره.....اعضای محترم شورا و شهردار ...از آه و عذاب مردم باغیرت گچساران بترسید.....قبل از انتخابات چکار می کردین....حالا که متصدی شدین......چکار می‌کنید....اگر نمی‌توانید‌کاری کنید....آبروداری فرمایید و استعفاء دهید تا برای مردم عزیزتر باشید......ای وای...ای وای.....کاش چنان می کردیم و چنان می شد....درد ماها رو درمان نمی‌کند......پرتلاش باشید و فعال......طرح ها رو بخاطر مردم و دل مردم اجراء کنید.....یاعلی....یاعلی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شورای گچساران ضعیفترین دوره خودش رو داره سپری میکنه و این آقا خودش بخاطر منافع شخصی اش ، یک شهر را داره به عقب برمیگردونه.
Iran, Islamic Republic of
شهردار خوبه ولی شورا که یکیش این آقا باشه .
اصلاحات
Luxembourg
فکر نکنم تو دوره این شهردار و شورا ی پروژه درست حسابی به سرانجام رسیده باشه بزرگترین کارشون ۵۰۰ متر اسفالت مسیر تپه افتابگردون بوده و فقط دنبال منفعت شخصی و بهره برداری اقتصادی از شهرداری هستن هیچ نهاد نظارتی هم وجود نداره توی استان ما
حق
Iran, Islamic Republic of
واقعا ناکارامد است........
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر حسینی حضرت عباسی درمورد چی داری صحبت میکنی تمامی بچه های شهرداری به خاک سیاه نشسته اند ترابه خدا بس کنید همه می دانند شورا وشهرداراین دور دیگه از حقیقت که نمی تونید فرارکنید.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1