تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۱۵۴۶۶
در شورای اداری گچساران مطرح شد

هشدار‌ انتخاباتی به مدیران گچساران و رسانه‌ها

۱
۰
هشدار‌ انتخاباتی به مدیران گچساران و رسانه‌ها
کبنا ؛نشست شورای اداری شهرستان گچساران به ریاست علی خوان پایه برگزار شد و در این جلسه بر صیانت از آرای مردم در انتخابات و عدم حضور مدیران در متینگ‌های انتخاباتی تاکید شد.
صیانت از آرای مردم رسالت اصلی برگزارکنندگان انتخابات است
 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  برگزاری سلامت، امنیت، ایجاد فضای رقابت و حضور حداکثری در انتخابات حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی بایستی پایبند این باشیم که حق الناس را رعایت کنیم، گفت: موضوع فصل الخطاب قانون است و هر چه که قانون بیان دارد لازم الاجرا است و قانون را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
فرماندار گچساران ادامه داد:چهار اصل انتخابات را باید در نظر گرفت تا اعتماد عمومی مردم جلب شود چرا که اعتماد مردم برای ما مهم و یک اصل است.
 وی با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب که جمهوریت ما بر اساس نظام است و نظام ما براساس رای مردم است، عنوان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و نظام هم به ما اعتماد کرده است و بایستی  به بهترین نحو پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.
خوانپایه با بیان اینکه رعایت حقوق و رای مردم مد نظر قرار گیرد، اذعان کرد: هرشخصی که تایید و رای بیاورد قابل احترام است و بایستی حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شدگان قابل احترام است.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه قانون انتخابات بایستی از صفر تا 100 رعایت شود، خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری شاهد یک انتخاب رقابتی با حضور حداکثری و انتخاب سالم در شهرستان خواهیم بود.
وی ادامه داد: نگاه به انتخابات بایستی یک موضوع فراجناحی باشد و با رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری از رأی مردم صیانت کرد و فضا را طوری هدایت کرد تا با کم‌ترین تنش برگزیده مردم انتخاب شود.

هشدار رئیس دادگستری گچساران به مدیران و کارمندان دولتی
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه تبلیغات بعد از ساعات اداری برای کارمندان و روسا ممنوع است، گفت: تنها به مدت یک هفته قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند تبلیغات داشته باشند.
 همچنین در این نشست رضا غریب‌پور با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری اظهار کرد: در چند ماه آینده انتخابات مجلس برگزار می‌شود و بنا به وظایفی که ما داریم چند نکته را بازگو  خواهیم کرد.
 وی  بیان کرد: برگزاری انتخابات دارای اهدافی از جمله موضوع مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات است.
رئیس دادگستری گچساران افزود: هیئت‌های نظارت و اجرایی موارد مربوط به انتخابات را لازم مطالعه کنند و نسبت به جرائم انتخاباتی آگاهی داشته باشند.
 وی عنوان کرد: خطاب اولم در این بخش مربوط به کارمندان و روسای ادارات به طور خاص است که از هرگونه بحث تبلیغات انتخابات در محل کار و خارج محل خودداری کنند.
غریب‌پور با بیان اینکه اولویت اصلی برگزاری انتخابات امنیت است، گفت:  روسا و کارمندان دولت یک تصور غلطی دارند که می‌توانند بعد از وقت اداری تبلیغات داشته باشند.
 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه تبلیغات بعد از ساعات اداری برای کارمندان و روسا ممنوع است، گفت: تنها به مدت یک هفته قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند تبلیغات داشته باشند.
وی ادامه داد: در هیچ حالتی کارمندان و روسای ادارات اجازه ندارند که از امکانات دولتی به نفع یک کاندیدای خاص استفاده کنند.
 غریب‌پور اذعان کرد: اگر امکاناتی که در اختیار ادارات است به جهت برگزاری انتخابات با درخواست فرماندار در اختیار فرمانداری قرار نگیرد جرم محسوب می‌شود.
 رئیس دادگستری گچساران اذعان کرد: اعضای پیشگیری از وقوع جرم تا قبل از برگزاری انتخابات رصد داشته باشند تا خدای ناکرده اتفاقی رخ ندهد.
 وی با اشاره به  اینکه باید به نحوی تصمیم گرفته شود که از وقوع جرم پیشگیری شود، ابراز کرد: در محل استقرار صندوق گلایه‌هایی وجود دارد.
 غریب‌پور عنوان کرد: نباید استقرار محل صندوق رای در جایی باشد که جرم و خدای ناکرده خرید و فروش رای صورت گیرد.
 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه  جالب نیست مکانی برای استقرار صندوق رای انتخاب شود و از باب تحکم جای دیگری قرار بگیرد، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم در مکان‌های استقرار صندوق ایجاد امنیت لازم و ضروری است.
 وی به موضوع سخنرانی برای کاندیداها اشاره کرد و گفت: در باب سخنران‌هایی که دعوت می‌شوند حتما با اعضای شورای تامین هماهنگی شود چرا که دعوت برخی حاشیه ایجاد نشود.
غریب‌پور بیان کرد: اعضای شورای تامین این اختیار را دارند که از حضور برخی سخنران‌ها از هر جناحی جلوگیری کنند چرا که امنیت انتخابات حائز اهمیت است.
 وی ادامه داد: 75عنوان مجرمانه قانون انتخابات وجود دارد که بایستی مد نظر قرار گرفته شود.
 غریب‌پور با بیان اینکه ایجاد رعب و وحشت و نسبت به رعب و وحشت و قدرت نمایی با سلاح حساسیت داریم، اظهار کرد: افرادی که احیانا از این طریق قدرت نمایی کنند بلافاصله به دادگستری اعلام و به صورت ویژه با آن رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: در زمینه کاندیداها، کسانی که داوطلب هستند آنها بایستی قانون را رعایت کنند و تخریب یک کاندیدای دیگر جرم است.
 غریب‌پور با بیان اینکه کاندیداها بایستی ویژگی‌های خاص خود را مطرح کنند و دیگر کاندیدا را تخریب نکنند، خاطرنشان کرد: قرار نیست برای چند رای آوردن دیگران را تخریب کنیم.
 رئیس دادگستری گچساران در ادامه به رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: هرگونه تبلیغات برای کاندیداها در رسانه‌ها ممنوع است.
غریب‌پور عنوان کرد: رسانه ها اجازه ندارند که بر علیه داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نفع یک کاندیدای خاص در راستای تخریب و حساسیت مکانی و زمانی علیه کاندیداها  مطلبی درج دهند.
 وی به اعضای هیات اجرایی اشاره کرد و گفت: اعضای هیات اجرایی در قبل و بعد از انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.
 غریب ‌پور با بیان اینکه در تمامی مراحل انتخابات هیات اجرایی اصل بی طرفی را در نظر بگیرید، افزود: قرار نیست اعضای این هیات برای نفع طیف خود فعالیت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
مگه قرار است تخلفی صورت بگیرد که اقای غریب پور توپ وتشر میزند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1