کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور خبر داد

پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با استفاده از دیده‌بانان سامانه اطلاعات مردمی سجام

12 آبان 1398 ساعت 23:02

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: به‌منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرائم، از ظرفیت مردمی (دیده‌بانان سامانه سجام) استفاده می‌شود.


محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی کشور گفت: به‌منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرائم، از ظرفیت مردمی (دیده‌بانان سامانه سجام) استفاده می‌شود.
وی در مکاتبه‌ای با وزیر کشور و شورای نگهبان عنوان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری و پیش‌بینی وقوع برخی تخلفات و جرائم در این حوزه، مقرر شد از ظرفیت مردمی (دیده‌بانان سامانه سجام) اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی این معاونت استفاده شود.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی بابیان اینکه برخی از جرائم و آسیب‌ها همواره در کانون توجه مردم قرار دارد و پیشگیری از آن‌ها انتظار به‌حق جامعه محسوب می‌شود تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه قضایی کشور به‌عنوان تأمین‌کننده امنیت، عدالت و احیاگر حقوق فردی و اجتماعی، تدابیر و راهکار‌های مناسبی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی، به‌صورت تعاملی و با جلب مشارکت‌های مردم و استفاده از توان آحاد جامعه در پیش‌گرفته است.
میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار نقش پنهان سران طوایف در برقراری امنیت را متجلی کرده است.
الفت با اشاره به تأکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات افزود: به همین منظور اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی، برنامه‌ای را با عنوان هدایت، راهبری و سازمان‌دهی دیده‌بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام، باهدف ساماندهی ظرفیت‌های عظیم مردمی در ارتباط با پیشگیری از تخلفات انتخاباتی طراحی و در دست اجرا دارد.
لینک سامانه سجام «ثبت شکایات از تخلفات مسئولان و زمین‌خواری‌ها به‌صورت محرمانه» http://sajam.adliran.ir است.


کد مطلب: 414453

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414453/پیشگیری-تخلفات-انتخاباتی-استفاده-دیده-بانان-سامانه-اطلاعات-مردمی-سجام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1