تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۳۳۲۳
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس مطرح کرد

یک هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی آموزشی در فارس

۰
یک هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی آموزشی در فارس
کبنا ؛علی‌عسکر نجفی، مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس دوشنبه (۸ مهرماه) در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات و تجهیزات بیان داشت: برای ساخت این فضاها به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر خیرین در کنار ما نبودند، مشکلات بیش از این بود.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش فارس در حوزه جذب خیرین در کشور مقام دوم را دارد، گفت: هم‌اکنون ۴۱۰ پروژه فعال در استان در حال انجام است که از این میان ۱۲۰ پروژه با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی تکمیل می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، خیرین و فرهنگ‌سازان را همراهان آموزش‌وپرورش عنوان کرد و اعلام داشت: خیران در سال جاری در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند.
نجفی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ فضاهای ورزشی نزدیک به ۸ استخر شنا و ۱۹ زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست احداث است که دو مورد از آن‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
نیروی ۱۰ هزار کلاس درس با بازنشستگان و سرباز‌معلم‌ها تأمین شد
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش اعلام کرد: نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس در فارس بدون معلم بود اما با تلاشی که در جذب نیروی انسانی داشتیم، از طریق به‌کارگیری بازنشستگان، سرباز‌ معلم‌ها و دیگر گزینه‌ها توانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیروهای استان اضافه کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر لزوم تجهیز هنرستان‌ها و ایجاد رشته‌های متنوع گفت: هم‌اکنون ۳۳ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این آمار باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد.
نجفی با اشاره به روند تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رویکرد مهم این سند را توجه به تربیت در کنار آموزش عنوان کرد و ابراز داشت: خروجی نظام تک‌بعدی، دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و توان نه گفتن در برابر آسیب‌های اجتماعی را ندارند؛ این مسائل از مشکلات کمبودهای نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس باید به‌عنوان رهبران آموزشی این تغییرات را مدیریت کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین و چارچوب‌های آن ضروری دانست و گفت: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش‌وپرورش جدید با تکیه‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رخ می‌دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1