کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس مطرح کرد

یک هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی آموزشی در فارس

9 مهر 1398 ساعت 0:31

یک هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در استان فارس وجود دارد و 8 هزار کلاس درس بدون معلم در استان وجود دارد.


علی‌عسکر نجفی، مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس دوشنبه (۸ مهرماه) در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات و تجهیزات بیان داشت: برای ساخت این فضاها به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر خیرین در کنار ما نبودند، مشکلات بیش از این بود.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش فارس در حوزه جذب خیرین در کشور مقام دوم را دارد، گفت: هم‌اکنون ۴۱۰ پروژه فعال در استان در حال انجام است که از این میان ۱۲۰ پروژه با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی تکمیل می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، خیرین و فرهنگ‌سازان را همراهان آموزش‌وپرورش عنوان کرد و اعلام داشت: خیران در سال جاری در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند.
نجفی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ فضاهای ورزشی نزدیک به ۸ استخر شنا و ۱۹ زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست احداث است که دو مورد از آن‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
نیروی ۱۰ هزار کلاس درس با بازنشستگان و سرباز‌معلم‌ها تأمین شد
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش اعلام کرد: نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس در فارس بدون معلم بود اما با تلاشی که در جذب نیروی انسانی داشتیم، از طریق به‌کارگیری بازنشستگان، سرباز‌ معلم‌ها و دیگر گزینه‌ها توانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیروهای استان اضافه کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر لزوم تجهیز هنرستان‌ها و ایجاد رشته‌های متنوع گفت: هم‌اکنون ۳۳ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این آمار باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد.
نجفی با اشاره به روند تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رویکرد مهم این سند را توجه به تربیت در کنار آموزش عنوان کرد و ابراز داشت: خروجی نظام تک‌بعدی، دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و توان نه گفتن در برابر آسیب‌های اجتماعی را ندارند؛ این مسائل از مشکلات کمبودهای نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس باید به‌عنوان رهبران آموزشی این تغییرات را مدیریت کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین و چارچوب‌های آن ضروری دانست و گفت: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش‌وپرورش جدید با تکیه‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رخ می‌دهد.
 


کد مطلب: 413323

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413323/یک-هزار-۶۰۰-فضای-فرسوده-تخریبی-آموزشی-فارس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1