تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۰۷۶۷۹
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری و شهرداریهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتوگو با کبنا:
صحبتهای «محمدیتبار» ارزش پاسخ ندارد
۰
کبنا ؛دهمین جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی برگزار شد که در این جلسه بین وحید محمدیتبار مدیرکل بحران استانداری و حسین کاظمی مدیرکل امور شهری صحبت های رد و بدل شد. [برای مشاهده صحبت ها اینجا کلیک کنید]
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در حین برگزاری جلسه ستاد بحران، این جلسه را ترک کرد. عصر امروز ( دوشنبه 13 اسفند ماه) در گفتوگو با کبنا نیوز و در پاسخ به سخنان وحید محمدیتبار، اظهار کرد: حرفهای آقای محمدیتبار ارزش جواب دادن ندارد، اما در راستای احترام به افکار عمومی نکاتی را مطرح میکنم.
کاظمی بیان کرد: اولاً جلسه را بنده ترک نکردم، بلکه به ضرورت و کار پیش آمده با اجازه آقای مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار از جلسه بیرون رفتم. لذا آقای محمدیتبار اگر حرفی داشت باید جلوی روی بنده میزدند نه پشت سر حرف میزد.
مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نامهی سازمان بحران کشور و معاون وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ 13 / 8 / 97 نامهی خطاب به استانداریهای استانها نوشته شد که در واقع در آن نامهی دستور عمل ستاد تشکیل مدیریت بحران در شهرداریها مطرح شده بود که در اداره امور شهری و شهرداریها استانداری مغفول مانده بود، من آن را احیاء کردم.
کاظمی بیان کرد: متأسفانه علی رغم اینکه باید به تهران گزارش تشکیل این جلسات داده شود، آقای محمدیتبار مانع تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداریها میشود و بنده شکایت ایشان را به تخلفات اداری، حوزه استانداری و حراست استانداری خواهم کرد.
وی گفت: از اردیبهشت سال 94 آئیننامهی تشکیل ستاد بحران در شهرداریها بر اساس شرح وظایف شهرداریها و دهیاریها و سازمانهای تابعه، قوانین، مقررات و دستور العملهای آن تهیه و تنظیم و ابلاغ شد.
کاظمی گفت: به استناد مواد قانونی 55 قانون شهرداریها و مواد 6، 9 و 10 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و مواد 1 و 3 و 15 آئیننامه اجرایی قانونهای مرتبط، ستاد بحران در شهرداریها مشتمل بر اهداف ساختار تشکیلاتی، وطایف و مأموریتها تشکیل میشود.
به گفته کاظمی، ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداریها در مراحل 4 گانه مدیریت بحران و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سازمانها از اهداف تشکیل ستاد بحران در شهرداریها و دستگاههای مرتبط به گونهای که شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تأمین و منافع و ارزشهای اساسی شهر حفظ شوند.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چارت سازمانی ستاد بحران در شهرداریها در شهرهای بالای 100 هزار نفر و 200 هزار نفر جمعیت، گفت: شهردار رئیس ستاد، معاون خدمات شهری دبیر ستاد و جانشین اول ستاد و معاون حمل و نقل و معاون شهرسازی، مدیران مناطق شهرداری یکی از اعضای شورای اسلامی، نماینده ادارهکل بحران استانداری، نماینده دفتر امور شهری و شهرداریهای استانداری، نماینده فرمانداری، نماینده دادگستری و مدیرعامل سازمان آتش نشانی، مسئول روابط عمومی شهرداریها و دو نفر کارشناس در حوزه بحران در چارت سازمانی ستاد بحران شهرداریها میگنجند.
کاظمی تصریح کرد: با توجه به عدم اشراف آقای محمدیتبار مدیرکل بحران استانداری به شرح وظایف خود و دفتر امور شهری و شهرداریهای استانداری، صحبتهای مدیرکل بحران استانداری در غیاب اینجانب در جلسه ستاد بحران و مرخصی از آقای فیلی، ارزش پاسخ ندارد.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بنده شکایت آقای محمدیتبار را به تخلفات اداری، سازمان بحران کشور، تخلفات اداری استانداری و حراست استانداری خواهم کرد.
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در حین برگزاری جلسه ستاد بحران، این جلسه را ترک کرد. عصر امروز ( دوشنبه 13 اسفند ماه) در گفتوگو با کبنا نیوز و در پاسخ به سخنان وحید محمدیتبار، اظهار کرد: حرفهای آقای محمدیتبار ارزش جواب دادن ندارد، اما در راستای احترام به افکار عمومی نکاتی را مطرح میکنم.
کاظمی بیان کرد: اولاً جلسه را بنده ترک نکردم، بلکه به ضرورت و کار پیش آمده با اجازه آقای مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار از جلسه بیرون رفتم. لذا آقای محمدیتبار اگر حرفی داشت باید جلوی روی بنده میزدند نه پشت سر حرف میزد.
مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نامهی سازمان بحران کشور و معاون وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ 13 / 8 / 97 نامهی خطاب به استانداریهای استانها نوشته شد که در واقع در آن نامهی دستور عمل ستاد تشکیل مدیریت بحران در شهرداریها مطرح شده بود که در اداره امور شهری و شهرداریها استانداری مغفول مانده بود، من آن را احیاء کردم.
کاظمی بیان کرد: متأسفانه علی رغم اینکه باید به تهران گزارش تشکیل این جلسات داده شود، آقای محمدیتبار مانع تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداریها میشود و بنده شکایت ایشان را به تخلفات اداری، حوزه استانداری و حراست استانداری خواهم کرد.
وی گفت: از اردیبهشت سال 94 آئیننامهی تشکیل ستاد بحران در شهرداریها بر اساس شرح وظایف شهرداریها و دهیاریها و سازمانهای تابعه، قوانین، مقررات و دستور العملهای آن تهیه و تنظیم و ابلاغ شد.
کاظمی گفت: به استناد مواد قانونی 55 قانون شهرداریها و مواد 6، 9 و 10 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و مواد 1 و 3 و 15 آئیننامه اجرایی قانونهای مرتبط، ستاد بحران در شهرداریها مشتمل بر اهداف ساختار تشکیلاتی، وطایف و مأموریتها تشکیل میشود.
به گفته کاظمی، ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداریها در مراحل 4 گانه مدیریت بحران و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سازمانها از اهداف تشکیل ستاد بحران در شهرداریها و دستگاههای مرتبط به گونهای که شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تأمین و منافع و ارزشهای اساسی شهر حفظ شوند.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چارت سازمانی ستاد بحران در شهرداریها در شهرهای بالای 100 هزار نفر و 200 هزار نفر جمعیت، گفت: شهردار رئیس ستاد، معاون خدمات شهری دبیر ستاد و جانشین اول ستاد و معاون حمل و نقل و معاون شهرسازی، مدیران مناطق شهرداری یکی از اعضای شورای اسلامی، نماینده ادارهکل بحران استانداری، نماینده دفتر امور شهری و شهرداریهای استانداری، نماینده فرمانداری، نماینده دادگستری و مدیرعامل سازمان آتش نشانی، مسئول روابط عمومی شهرداریها و دو نفر کارشناس در حوزه بحران در چارت سازمانی ستاد بحران شهرداریها میگنجند.
کاظمی تصریح کرد: با توجه به عدم اشراف آقای محمدیتبار مدیرکل بحران استانداری به شرح وظایف خود و دفتر امور شهری و شهرداریهای استانداری، صحبتهای مدیرکل بحران استانداری در غیاب اینجانب در جلسه ستاد بحران و مرخصی از آقای فیلی، ارزش پاسخ ندارد.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بنده شکایت آقای محمدیتبار را به تخلفات اداری، سازمان بحران کشور، تخلفات اداری استانداری و حراست استانداری خواهم کرد.