تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۰۵۰۱۵
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 15 هزار زن سرپرست خانوار

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 هزار و 340 خانوار از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند که به دلایل مختلفی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند‌می شوند.
به گزارش کبنا، سایت خبری کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد قریب به 39 هزار خانوار است، گفت: از این تعداد 15 هزار و 340 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی از جمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند‌ می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد زنان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 48 هزار و 498 نفر هستند، افزود: مستمری‌بگیران زن 60 ساله این نهاد اعم از سرپرست و غیر سرپرست 16 هزار و 717 نفرند.
مبشری به خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: خدماتی مانند اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر ازجمله خدمات این نهاد برای این قشر از جامعه هدف است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است، گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌توانند درزمینه های صنایع‌دستی ازجمله خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی ‌و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده خود مؤثر باشند.
وی افزود: کمیته امداد جهت تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان جهت نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها، به آن‌ها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.
مبشری با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغالی که از سوی زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود، گفت: به‌منظور پایداری طرح‌های اجراشده، ناظران فنی کمیته امداد بر مراحل قبل، حین و بعد از اجرای شغل توسط مددجویان نظارت می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: نیکوکاران و خیران برای کمک به نیازمندان کمیته امداد علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد می توانند از طریق سامانه پیامکی#074*8877* کمک های خود را اهداء کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
از کارکنان زحمتکش کمیته امداد خواهش میکنم در مورد پرونده هایی که در مورد افراد بیکار در حال تکمیل هست اطلاع رسانی دقیق بکنند که شامل چه کسانی میشود.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1