کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد

هیچ فردی در کهگیلویه و بویراحمد فاقد پوشش بیمه نیست

30 مهر 1397 ساعت 14:46

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌جرئت بیان می‌کنم که الآن هیچ فردی در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد پوشش بیمه نیست، تمام جمعیت استان به هر نوعی از پوشش بیمه‌ای استفاده می‌کنند.


یدالله حسینی در همایش گرامیداشت هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت ایجاد شد، و این طرح از افتخارات جمهوری اسلامی است.
حسینی در ادامه نیز افزود: شاخص پوشش بیمه همگانی سلامت یکی از شاخص‌های این طرح است، که حدود 11 میلیون نفر بعد از اجرای طرح تحول سلامت از پوشش بیمه همگانی بهره‌مند شدند، و به‌جرئت بیان می‌کنم که الآن هیچ فردی در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد پوشش بیمه نیست، تمام جمعیت استان به هر نوعی از پوشش بیمه‌ای استفاده می‌کنند.
حدود 344 هزار نفر از روستاییان و 94 هزار نفر کارکنان دولت تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت استان هستند، و حدود 48 هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از خدمات بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند.
حدود 34 هزار نفر از خانواده معظم شهدا-جانبازان و ایثارگران، طلاب حوزه‌های علمیه و مددجویان بهزیستی خدمات سرپایی و بستری را در مراکز سلامت دریافت می‌کنند.

کاهش پرداخت از جیب مردم شاخص دیگر طرح تحول سلامت است، که پیش‌ازاین طرح 65 درصد از هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کرد و 35 درصد آن را بیمار تقبل می‌کرد که با اجرای این طرح بیش از 95 درصد هزینه‌های درمانی را بیمه پرداخت می‌کند.
 63 مرکز بهداشت و درمانی در سطح استان ایجادشده است، که در این مراکز پزشکان متخصص و مامایی مستقر هستند و خدمات رادیولوژی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی ارائه می‌شود.
سال گذشته بالغ‌بر 48 میلیارد تومان به مراکز بهداشت درمانی پرداخت کردیم.
صندوق سازمان بیمه خدمات درمانی به کارکنان دولت، روستاییان، خانواده معظم شهدا-جانبازان و ایثارگران، طلاب حوزه‌های علمیه و مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می‌دهد.
به گزارش کبنا، در پایان از پزشکان متخصص حوزه بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.


کد مطلب: 403939

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403939/هیچ-فردی-کهگیلویه-بویراحمد-فاقد-پوشش-بیمه-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1